PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۷۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: اعتقاد من این است اگر کمک داور ویدیویی (VAR) وارد فوتبال ما شود، دلالی و فساد در فوتبال کم‌ خواهد شد.
کیهان ورزشی-

 میرشاد ماجدی روز جمعه در حاشیه سمینار دانش‌افزایی داوران و کمک داوران کشورمان در جمع خبرنگاران به گفت‌وگوی خود با وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: شب گذشته بیش از یک ساعت با سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان صحبت کردم، اعتقاد من این است که اگر سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) وارد فوتبالمان شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و تا حدود زیادی دلالی و فساد در فوتبال کم خواهد شد. خیلی از تیم‌های کشور ما تاکتیک اعمال فشار به داور مسابقه از طریق نیمکت را در دستور کار خود می‌گذارند. جالب است در بعضی بازی ها تیم برنده و بازنده هر دو به داوری معترضند.

وی افزود: کسی که داوری و قضاوت کرده چگونه در لحظه می‌تواند تشخیص دهد و بهترین تصمیم را بگیرد؟ اگر این کار را کرد هنر او بوده است. طرفداران  استقلال و پرسپولیس فقط فکر و ذهنشان پیروزی است اما نمی‌دانم چرا تیم برنده به داور اعتراض می‌کند؟

ماجدی خطاب به داوران هم گفت: فوتبال شرایط خاص خود را دارد، شما هم به عنوان داور اگر اشتباه کردید باید این اشتباه را قبول کنید، حتی اگر جریمه شدید و قرار شد چند بازی قضاوت نکنید.

او خاطر نشان کرد: بسیاری از داوران حاضر در این دوره، تحصیلات بالایی دارند، این کلاس دانش‌افزایی قرار نیست کلاس یادگیری باشد بلکه دوره طوفان ذهنی است. شاید نکته‌ای را به شما بگوید که بتوانید تغییر ایجاد کنید. فوتبال آدم عاشق می‌خواهد، من به عنوان کسی که عاشق فوتبال بودم، کار خواهم کرد و فرقی نمی‌کند در چه سمتی باشد. من کار و زندگی‌ام را برای فوتبال گذاشته‌ام و ۲  شغله نیستم، نه آپارتمان‌ساز هستم و نه رستوران دارم. کارم فوتبال است و هر روز از صبح تا آخر شب در فدراسیون هستم و دغدغه این فوتبال را دارم.

سرپرست فدراسیون فوتبال افزود: برای همین است که مسایل فوتبال را با جدیت دنبال می‌کنم، در این فصل ۳ بار کمیته استیناف و انضباطی را خواستم تا افراد نامحسوس‌شان را در ورزشگاه‌ها برای شناسایی افرادی که اعتراض بی‌جا می‌کنند، مستقر کنند. باید با برخی از مسایل برخورد جدی کرد و برای همین جریمه‌ها را افزایش می‌دهیم تا جلوی برخی اتفاقات را بگیریم.

وی با اشاره به شرایط موجود و تحریم‌هایی که علیه ورزش ایران می‌شود، گفت: واقعیت این است که همه چیز فوتبالی نیست و برخی از مسایل از دایره کاری ما خارج است، در قرعه‌کشی سازمان لیگ هم گفتم که VAR به نیم‌فصل اول نمی‌رسد اما برخی رسانه‌ها صحبت مرا به گونه‌ای دیگر منتشر کردند و در انعکاس آن اشتباهی رخ داد.

ماجدی یادآور شد: فدراسیون فوتبال بی‌پول نیست اما پول‌هایش را نمی‌دهند، متاسفانه پول‌هایمان گیر است و نمی‌توانیم آنطور که می‌خواهیم برای آن برنامه‌ریزی و هزینه کنیم.

دیوید خوزه فرناندس مدرس اسپانیایی دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر نیز گفت: ۳۲ سال داور بودم و ۴سال است که بازنشسته شدم پس در مجموع ۳۶ سال از عمرم را در داوری بودم. در این سال‌ها جلسه‌ای افتتاحیه را مانند این دوره برای داوران ندیم. من از اسپانیا آمدم و می‌دانید که فوتبال در آنجا چقدر اهمیت دارد. چیزی که داوران می‌خواهند حمایت فدراسیون فوتبال از آنها است. چیزی که امروز اتفاق افتاد نشان دهنده این موضوع است چراکه شما مهمترین بخش فوتبال هستید.

وی ادامه داد: امیدوارم در این چند روز اطلاعات زیادی را تبادل کنیم. همانطور که می‌دانید من مدرس فیفا هستم و با سفرم به همه کشورها، موارد مختلفی را از داوران یاد می‌گیرم و امیدوارم از شما هم مسایل زیادی بیاموزم.
برچسب ها: var ، وی ای آر ، میرشاد ماجدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار