PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۷۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز از پاسخ وزیر ورزش و جوانان به سوال نمایندگان مجلس قانع نشدند.
کیهان ورزشی-

نشست علنی صبح امروز سه شنبه (11 مرداد) مجلس شورای اسلامی با حضور سید حمید سجادی در صحن همراه بود.

سجادی امروز برای پاسخ به سوال احمد راستینه هفشجانی و تعدادی دیگر از نمایندگان به پارلمان آمده بود که سوال کنندگان از توضیحات وزیر ورزش و جوانان قانع نشدند و پس از به رأی گذاشتن سوال در صحن، نمایندگان با ۱۱۲ رای موافق، ۱۲۰ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر از سخنان وزیر ورزش و جوانان قانع نشدند.

براساس این گزارش، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در قرائت متن سوال نمایندگان از حمید سجادی گفت: در اجرای ماده (207) آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال فوق‌ در جلسه رسمی روز سه‌شنبه مورخ 31 خرداد ماه 1401 ‌کمیسیون با حضور نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده سؤال‌کننده و وزیر مطرح‌ و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ های ارائه شده  وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (3) ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌‌شود.

وی افزود: قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان پس از دوازده سال از تشکیل این وزارتخانه در شهریور سال 99 به تصویب رسید و بر اساس قانون حداکثر شش ماه پس از تصویب این قانون باید آیین نامه اجرایی آن نوشته می شد که متاسفانه تا کنون ارایه نشده است.

این گزارش حاکی است، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در پاسخ اظهار داشت: مجلس در شهریورماه سال 90 سرانجام قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را در شهریور به تصویب رساند و کمتر از یک ماه بعد به تصویب شورای نگهبان رسید. از 10 مهر با ابلاغ آقای قالیباف این قانون به ریاست جمهور وقت تقدیم شد و دولت شش ماه فرصت داشت تا آئین نامه‌های آن را تهیه کند که وزارت ورزش و جوانان پیش نویس آئین نامه‌های مربوطه را به موقع تهیه و تقدیم نهاد ریاست جمهوری و هیئت دولت کرد و ما در اجرای این قانون کوتاهی نکردیم.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان وقت در مهلت قانونی 6 ماهه خود پیش نویس و آیین نامه را تهیه کرد و به نهاد ریاست جمهوری و هیات دولت تقدیم کرد، از آن زمان قدری فاصله افتاد تا در دولت جدید مجدد بعد از اینکه افتخار خدمت پیدا کردم به اتفاق همکاران، معاونان و مدیران کل مرتبط پیگیری های مستمری انجام دادیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار