PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- هفته اول فصل تازه لیگ برتر فوتبال انگلیس با شکست دو بر یک منچستریونایتد برابر برایتون ، تساوی 2-2 لستربا برنتفورد و برتری دو بر صفر منچسترسیتی مقابل وستهام به پایان رسید . 
- تیم بارسلونای اسپانیا مسابقه سنتی پیش فصل خود با باشگاه مکزیکی پوماس را با زدن شش گل جشن گرفت ، پدری زننده دو گل بود و سایر گلها را له واندوفسکی ، اوبامیانگ ، دی یونگ ، دمبله به ثمررساندند. له واندوفسکی لهستانی خرید تازه بارسا از بایرن یک گل زد و بهترین بازیکن این دیدار شد . 
- در دو دیدار دوستانه فوتبال ، یوونتوس ایتالیا با چهار گل مغلوب اتلتیکو مادرید اسپانیا شد و تیم رم نیز با پنج گل از سد شاختار گذشت . 
- در ادامه بازیهای هفته اول لیگهای آلمان و فرانسه ، کلن سه بر یک از کنار شالکه عبور کرد ، اشتوتگارت با لایپزیگ یک بر یک شدند ، مارسی و لیل با نتایج مشابه 4 - 1 بر رنس و اوسر غلبه کردند . 
- تیم فوتبال فولادخوزستان که تمریناتش را در اهواز دنبال می‌کند، در ششمین دیدار تدارکاتی پیش فصل خود در ورزشگاه شهدای فولادخوزستان به مصاف تیم نفت مسجدسلیمان رفت و در نهایت این دیدار با نتیجه دو بر یک به سود شاگردان نکونام پایان رسید. ساسان انصاری هر دو گل تیم فولاد در این دیدار را به ثمر رساند.
- تیم های ون پارس و ذوب آهن در دیداری دوستانه ، سراسر اصفهانی ، سه گل به ثمر رساندند که سهم ذوبی ها دو گل بودند.
 - تیم ملی شطرنج مردان (آزاد) ایران در دور نهم مسابقات المپیاد جهانی شطرنج به مصاف تیم ملی هلند رفت و با نتیجه 2 بر 2 به یک تساوی ارزشمند رسید. تیم ملی شطرنج بانوان ایران نیز در دور نهم مسابقات المپیاد جهانی شطرنج برابر تیم ملی ونزوئلا با نتیجه 2.5 بر 1.5پیروز شد.
- برای اولین بار در تاریخ فوتبال ، تیم برایتون انگلیس موفق به کسب پیروزی در ورزشگاه اولد ترافورد برابر منچستر یونایتد شد.
- دو تیم پرسپولیس و خیبر خرم آباد در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند که این مسابقه در پایان با تساوی بدون گل به اتمام رسید.
- تیم‌ ملی تکواندو نوجوانان ایران با کسب شش مدال طلا و دو نقره، عنوان نایب قهرمانی سیزدهمین دوره رقابتهای قهرمانی نوجوانان جهان را به خود اختصاص داد. در بخش دختران، کره جنوبی به مقام قهرمانی رسید ؛ ایران با کسب دو طلا، دو نقره و 370 امتیاز نایب قهرمان شد در بخش پسران، ایران با کسب چهار مدال طلا و 509 امتیاز، عنوان نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد؛ کره جنوبی با 5 مدال طلا، یک نقره، یک برنز و 720 امتیاز قهرمان شد، سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، ابوالفضل زندی، رضا کلهر، ابوالفضل عباسی و متین رضایی شش مدال طلا و پرنیا سلمانی به همراه ساغر مرادی دو مدال نقره کسب کردند.
- تیم ملی آرژانتین که در جام جهانی 2022 قطر با لهستان، مکزیک و عربستان هم گروه شده است، به منظور آماده سازی برای مصاف با حریفان و آشنایی با شرایط جوی منطقه، یک بازی دوستانه با تیم ملی امارات برگزار خواهد کرد. آنها روز 25 آبان (حدود یک هفته پیش از آغاز جام جهانی 2022 قطر) در شهر ابوظبی به میدان خواهد رفت .
- مهدی تارتارسرمربی ذوب آهن در هفته پایانی لیگ برتر فصل گذشته مقابل گل گهر سیرجان به دلیل اعتراضات شدید به داور با کارت قرمز مواجه شد او حالا به واسطه اخراج در آن مسابقه از اولین بازی لیگ جدید محروم است و نمی تواند مقابل پرسپولیس روی نیمکت ذوب آهن بنشیند .
- در جریان دور برگشت رقابت‌های لیگ دسته اول کشتی باشگاه‌های کشور بین دو تیم هیات کشتی گیلان و افلاک لرستان درگیری شدیدی رخ داد به طوری گویا یکی از عوامل اجرایی برای پایان دادن به تنش‌ها از تبری که در دست داشت استفاده کرد. مرحله نیمه نهایی لیگ دسته اول کشتی فرنگی و آزاد باشگاه‌های کشور به ترتیب روز‌های 25 و 27 مردادماه برگزار می‌شود. 
- پورعلی‌گنجی که در این فصل به پرسپوليس پیوسته، به دلیل اخراج در اخرین دیداری که در لیگ برتر ایران با پیراهن نفت تهران به میدان رفته بود، مسابقه مقابل ذوب‌آهن در فصل بیست و دوم را از دست داد.
- با اعلام نشریه seneplus، تیم ملی فوتبال ایران، قرار است سه‌شنبه 5 مهر در اتریش در دیداری دوستانه برابر تیم ملی سنگال به میدان برود.
شاگردان اسکوچیچ در نخستین و تنها دیدار دوستانه خود در مسیر جام جهانی، برابر الجزایر با نتیجه دو بر یک شکست خوردند و حالا در ادامه باید اول مهر برابر اروگوئه قرار گیرند و در سومین دیدار نیز به مصاف سنگال خواهند رفت.
- فدراسیون کشتی آمریکا از پوستر آزادکاران این کشور در مسابقات جهانی صربستان رونمایی کرد. کشتی‌گیران کشورهای مختلف برای کسب بهترین جایگاه در این رقابت‌ها حاضر شدند که می‌توان به ایران و آمریکا هم اشاره کرد. ترکیب این دو کشور از مدت‌ها پیش با برگزاری مسابقه انتخابی مشخص شده است.
- له واندوفسکی ، مهاجم جدید بارسلونا یکی از شش گل تیمش را برابر باشگاه مکزیکی پوماس به ثمر رساند و بهترین بازیکن این مسابقه معرفی شد. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار