فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۷۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
بهرام افشارزاده چهره نام آشنا و آگاه نسبت به مسایل ورزش ایران که سالها در کمیته ملی المپیک منشا اثر و خدمت بوده در گفت و گوی کوتاه با کیهان ورزشی در خصوص انتخابات پیش رو در کمیته ملی المپیک گفت: امیدوارم همان گونه که رییس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش اعتقاد دارند انتخابات این کمیته در ششم شهریور ماه با همبستگی و قاطعیت از سوی اعضای مجمع انجام شود.
کیهان ورزشی-

وی ادامه داد:اعتبار کمیته ملی المپیک به داشتن نظم و رعایت اساسنامه است. به طور معمول انتخابات این کمیته بلافاصله(نهایتا سه ماه ) بعد از المپیک برگزار می شد که این بار ما شاهد تاخیر یکساله به دلایل خاص در آن بوده ایم.کمیته ملی المپیک ایران دارای اعتبار خاصی است که باید با عملکرد درست این اعتبار حفظ شود. ما الان باید طبق مقررات موجود انتخابات را برگزار کنیم و اجازه ندهیم برخی مشکلات سطحی آسیبی به اجرای قانون بزند.ایجاد التهاب و فضای بی ثبات در عرصه مدیریت به ورزش ما لطمه می زند که نباید در این مسیر حرکت کنیم.برخی از افرادی که نامزد شده اند سالهاست در ورزش حضور دارند و به قواعد و قوانین آی او سی واقف هستند. جامعه ورزش و اعضای مجمع هم آنها را به خوبی می شناسند.

افشارزاده خاطرنشان کرد:کار بسیار سختی در کمیته ملی المپیک در پیش است. باید کسانی این پست ها را در اختیار بگیرند که از توانایی اجرای این مسئولیت ها بر بیایند. صرف حضور و کسب کرسی ها در کمیته ملی المپیک نباید معیار اصلی باشد.خلوص نیت، برنامه ریزی از شاخصه های لازم است. صاحبان رای هم باید جدای از سلایق شخصی به کسانی رای بدهند که توانایی لازم را داشته باشند.این رای باید پس از بررسی های جدی باشد. باید به کسی رای داد که شایستگی لازم را داشته باشد. نگاهی به عملکرد افراد در فدراسیون هایی که مسئولیت داشته اند بهترین معیار خواهد بود. این که آنها در فدراسیون مربوطه موفق بوده اند و یا در آنجا آرامش حاکم کرده اند یا خیر!آگاهی افراد به مسایل بین المللی یکی دیگر از شاخصه هاست. امروز ما در شرایط ویژه قرار داریم و اتفاقا باید با حساسیت بیشتری نسبت به گذشته به ماجرا نظر کنیم.به نظرم مهم ترین نکته در این باره برگزاری قطعی مجمع است.سابقه گذشته ، شرایط حال و حتی آینده کمیته ملی المپیک به برگزاری این انتخابات بستگی دارد.تداوم بی سر و سامانی حتی شرایط ما در المپیک و بازی های آسیایی آینده را با خطر جدی مواجه می کند.برنامه ریزی در این خصوص نیاز به زمان ، ثبات و آرامش دارد که ما باید از این طریق آن را به وجود آوریم.

وی در خاتمه عنوان کرد:هر روز تاخیر در انتخابات  لطمه به ورزش خواهد بود که امیدوارم با همبستگی و دلسوزی لازم جلوی این ضرر و زیان احتمالی گرفته شود.آرزوی روزهای بهتر و پر افتخار برای ورزش ایران را دارم. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار