فرار رسیدن ماه محرم را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - July 17 2024
کد خبر: ۷۵۵۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
زبان سرخ / بابت تغییرات، پاسخگو باشید!

تیم بسکتبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تهران ، به مرحله یک چهارم نهایی صعود نمی کند و سهمیه جام جهانی را از دست می دهد اما آقایان ککشان هم نمی گزد ! هر چند از این دست اتفاقات در چندین ماه گذشته به دفعات تکرار شده و در آن مواقع هم آب از آب تکان نخورده است ! مگر همین دو ماه پیش، یکی از بهترین تیم های تاریخ بسکتبال ایران که به گواه اکثر کارشناسان می توانست حتی در مسابقات جام جهانی مالاگای اسپانیا هم چشم همگان را خیره کند، در ششمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان کمتر از ۱۶ سال پسر آسیا به عنوان هشتم نرسید و از صعود به جام جهانی بازنماند ؟ مگر سرنوشت تیم ملی بزرگسالان کشورمان در رقابت های کاپ آسیا (اندونزی – 2022 ) یادمان رفته ؟ مگرناکامی در رده های مختلف بانوان و بسکتبال سه نفره در تورنمنت های مختلف تکرار نشد ؟ حواشی اسف بار و غیرقابل باوری که در اردوهای مختلف تیم های ملی نقل محافل شده، چطور و...؟!

این ها در شرایطی است که تیغ تیز انتقادات که با هر مساله کوچکی ، شاهرگ روسای فدراسیون های قبلی را نشانه می رفت ، حالا در کمال ناباوری و به صورت خودجوش ، کُند شده است و صدای فغان و وامصیبتا از هیچ سوراخی شنیده نمی شود!

قبلا هم عرض کردیم و دوباره تاکید می کنیم که هر رئیس فدراسیونی با توجه به اختیاراتی که دارد ، می تواند تغییراتی را در سطوح مختلف (البته فارغ از باند بازی و قبیله گرایی ) ایجاد کرده تا با پیشبرد اهداف موردنظر، به اعتلای هرچه بیشتر بسکتبال ایران کمک کند اما این مهم نباید فراموش شود که پس ازعملیاتی شدن تئوری گمراه کننده ای مثل تقویت کادرهای فنی(!) (که از واگویی آن دچار حالت تهوع شده ایم) ، باید در مقام پاسخگویی حاضر شده و دفاعیاتی را در این خصوص ، جهت تنویر افکار عمومی ارائه دهد . بسکتبال این مملکت ، ملک شخصی نیست که هر کاری دوست دارید انجام دهید و پاسخگوی هیچ دیارالبشری هم نباشید ! از این طرف و آن طرف ، پیغام و پسغام دادید که انتقادها فنی نیست ؛ سمعاً و طاعتاً ؛ ما که کارشناس نیستیم و در این خصوص،ادعایی هم نداریم اما شما که پروفسورهستید،جامعه بسکتبال را «علمی» قانع کنید که با چه استدلال و معیار فنی ، دو نسل از بهترین بازیکنان تاریخ ایران(نوجوانان و جوانان) را سوزاندید ؟

بسکتبالیست هایی که می توانستند با صعود به جام جهانی ، توانایی هایشان را به منصه ظهور برسانند و به تیم های خوب دنیا بپیوندند و آینده بسکتبال ایران را بیمه کنند،با تصمیمات غلط و تحلیل های انحرافی،سرخورده شده اند و معلوم نیست در راه پرپیچ و خمی که در پیش دارند ، چه آتیه ای انتظارشان را می کشد . آخرین نمونه اش سال گذشته و در جام‌جهانی بسکتبال جوانان ۲۰۲۱ لتونی رخ داد که پارسا فلاح ،کاپیتان و فوروارد تیم ملی ایران چندین و چند مشتری پیدا کرد و نهایتا تصمیم گرفت تا برای پیشرفت بسکتبالش راهی کالج های ایالات متحده آمریکا شود و...!

پی نوشت : خدا را صدهزار مرتبه شکر که تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی از پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، مقابل تیم دوم ژاپن و با هدایت دستیار دوم سرمربی پیروز شد و فعلا وقت برای فرار رو به جلو هست ، وگرنه اوضاع بدجوری قمر در عقرب می شد ! فعلا با خط دهنده های خارج نشین و مشاور دوروبری تان - که با چشم خودمان دیدیم طبال و بوقچی از آب در آمده- خوش باشید تا بعد ... ! این هم که بسکتبالیست های تیم ملی دوشبانه روز در مسیر باشند و خسته و کوفته به مصاف استرالیا بروند، فدای سر مبارکتان...

مسئولان فدراسیون همین ژاپنی که از پیروزی مقابل آن غره شده اید ، با یک دهم مصیبت هایی که برای بسکتبال ایران عادی شده ، «هاراگیری» می کنند اما زبان سرخ نویس با نگاه به افق ، زیر لب، شعر سهراب سپهری را می خواند :

هر دم این بانگ بر آرم از دل ، وای این شب چقدر تاریک است ، اندکی صبر سحر نزدیک است و....

*کامران خطیبی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پيشكسوت
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
0
0
راس ميگه بيا جواب بده اقاي داوري
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار