PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۷۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
کیهان ورزشی-

شمشیربازی ایران که طی سالهای گذشته با ظهور برخی ستارگان، در جهان نامی برای خود دست و پا کرده بود، این روزها در برزخ به سر می برد، برزخی که ریشه در درد کهنه ورزش کشورمان دارد؛ دردی به نام تعلل مسئولان  در تعیین تکلیف های سریع و برداشت های متفاوت از قوانین و همچنین ایرادات اساسنامه ای  و ... این سایه ظاهرا قرار نیست به این زودی ها از بالای سر رشته های مختلف ورزش کشورمان برود.
درباره فدراسیون شمشیربازی نیز همین ماجرا را شاهد هستیم. دوره ریاست فضل الله باقرزاده مدیر باسابقه در این رشته به پایان رسیده است و از مدتها قبل صحبت هایی درباره منع ورود وی به انتخابات به دلیل قانونی که می گوید یک مدیر بیش از سه دوره نمی تواند سکاندار یک فدراسیون شود مطرح بوده و در حالیکه طیفی از مخالفان وی بر این موضوع تاکید دارند و امیدوارند با رفتن باقرزاده فرد مورد نظر خودشان روی صندلی شماره یک فدراسیون جلوس کند، اما باقرزاده و اطرافیان وی برای ادامه کارشان مانعی نمی بینند و استناد آنها به موضوع عطف به ماسبق نشدن قانون ذکر شده است. البته این موضوع در شرایطی می تواند کاربرد داشته باشد که قانون سه دوره اصلاح شود. با این حال فعلا مدیریت باقرزاده بر شمشیربازی ایران با عنوان سرپرست ادامه دارد.
این بحث نیز مطرح است که باقرزاده به دنبال معادل سازی پست بین المللی خود است که مشخص نیست این امکان برایش فرهم شود یا خیر زیرا از دید وی، ریاستش در 5 زون آسیا می‌تواند معادل پست در کنفدراسیون آسیا و‌حضور مجدد در انتخابات فدراسیون شمشیربازی باشد. گفتنی است که؛ یکی از راههای حضور وی در یک دوره دیگر، داشتن کرسی‌های مهم بین المللی است به این صورت که افرادی می‌توانند دوره چهارم ریاست در فدراسیون را داشته باشند که عناوینی از جمله رئیس، نایب رئیس و دبیرکلی کنفدراسیون آسیا و عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی را داشته باشند.
ضمنا گروهی که با این شکل و شیوه مدیریت مخالف هستند بر این نظرند که افرادی در پس پرده برای مباحث کلان فدراسیون تصمیم گیری می کنند و در این میان یک نام بیش از بقیه شنیده می شود: «پیمان فخری» پیشکسوت و مربی شمشیربازی ایران که مخالفان باقرزاده معتقدند نقش وی در تصمیمات رییس، فراتر از یک پیشکسوت و مربی و مشاور و ... است.
شاید در این میان اگر شخص دکتر باقرزاده به سکوت خود در برابر شائبه های مطرح شده از سوی آن گروه پایان دهد و برخی پرسش ها و ابهامات را پاسخ دهد، حداقل مشخص شود که چه کسانی در این جدال برای منافع خودشان تلاش می کنند و چه کسانی دغدغه شمشیربازی ایران را دارند و ...
از سوی دیگر باید منتظر ماند و دید بالاخره انتخابات فدراسیون چه زمانی برگزار می شود و باقرزاده می تواند به عرصه انتخاباتی ورود کند یا اینکه حرف های مخالفان وی به کرسی می نشیند. محمد پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش چندی قبل صحبت از عدم امکان ورود باقرزاده به انتخابات آینده صحبت کرده بود اما حالا خبر می رسد که شاید طی هفته های آینده برخی اتفاقات و مجوزها به باقرزاده امکان چهارمین دوره مدیریت را بدهد.

*حمید ترابپور


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار