PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۷۵۷۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
کیهان ورزشی-

دراگان اسکوچیچ سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال ایران لیستی پنجاه نفره را جهت بر پایی اردوی اتریش به فدراسیون فوتبال ارائه داده است.
چیزی شبیه یک لشگرکشی کوچک به پایتخت موسیقی دنیا که در فاصله دو ماه و نیم مانده تا آغاز جام جهانی با هیچ متر و‌ معیار فوتبالی قابل توجیه نیست. تیمی که باید تا امروز نفرات اصلی خود را شناخته باشد آیا قرار است از نو ساخته شود که این تعداد بازیکن به اردو دعوت می‌شوند؟!
اسکوچیچ در تیم ملی مربی کاملا موفقی بود و در آن هیچ شکی نیست اما این موفقیت او  را نباید به مستقل بودنش هم تعبیر کرد. گروهی از دلال ها  موسوم به پکیج بند ها از زمان حضور این مربی کروات در ایران اطراف او را گرفته و اختیار عمل چندانی به او نمی‌دهند. او بیشتر از شش ماه فرصت داشت تا با کارنامه خوبی که از خود به جای گذاشته بود دست و پای این افراد سودجو و منفعت طلب را از تیم ملی قطع کرده و از زیر سایه آنها بیرون آید اما به هر دلیل قادر به انجام این کار نشد تا امروز تبدیل به بلاتکلیف ترین مربی ملی در دنیا شود!  سر مربی سابق نفت آبادان و خونه به خونه بابل در حالی که صدای نفس های کارلوس کروش و شاید گزینه‌ای دیگر برای سبقت گرفتن و نشستن روی نیمکتی که امروز متعلق به اوست را پشت گوش خود حس می‌کند دست به انتشار لیستی بلند بالا زده و اقدامی خلاف عرف جهانی و حرفه ای می زند. اقدامی کاملا شائبه برانگیز و عجیب که اولین گمانه زنی در مورد چرایی آن اذهان را به سمت جماعت دلال های پکیج بند می برد! در لیست جدید او چند بازیکن سرشناس و شاخص غیبتی با طعم انتقام خواهند داشت! گفته می‌شود بازیکنانی که در قضایا و‌ مناقشات اخیر از این مربی کروات جانبداری نکرده اند در افکار و برنامه او جایی نخواهند داشت. هر چند هنوز معلوم نیست خود اسکوچیچ همچنان سکاندار تیم ملی فوتبال ایران باشد یا موجبات استعفا یا برکناری او فراهم شده و جای خود را تا یکی دو روز آینده به مربی دیگری بدهد اما جبهه گیری او برابر بازیکنانی با‌تجربه که احتمالا مهدی طارمی، احسان حاجی صفی و سعید عزت الهی هستند نشان می‌دهد قصد کوتاه آمدن از مواضع شخصی خود را ندارد!
لیست پنجاه نفره او برای اردوی اتریش گرچه هنوز منتشر نشده است اما کاش در کنار اسامی بازیکنان دعوت شده  نام ایجنت بازیکنان هم منتشر شود تا شاید در این مورد مهم ابهام ردایی صورت گرفته باشد.چیزی که لازم است در خصوص همه بازیکنان لیگ برتر ایران هم انجام پذیرد. اینکه کدام بازیکن، مربی، مدیر با واسطه گری کدام دلال و با گروه دلالی فعالیت می‌کند می‌تواند اولین گام مبارزه با فساد حاکم بر فوتبال ایران باشد. شفاف سازی در این زمینه و افشای همه حقایق مربوط به بحث نقل و انتقالات و مشخص شدن خط و ربط بازیکنان، مدیران و دلال ها قطعا کمک شایانی به اصلاح این ورزش پر طرفدار خواهد داشت. وقتی مشخص شود بیش از هشتاد درصد لیگ برتر ایران را تنها چند دلال تحت یک عنوان بسته اند و یا فلان دلال مقیم خارج از کشور تعداد زیادی بازیکن در لیگ ایران داشته و هر گاه اراده کند برخی نتایج و عملکرد بازیکنان را دست‌خوش تغییر و تحول خواهد کرد مواردی نیست که بتوان ساده از کنار آن گذشت.
در  فوتبال حرفه‌ای چیزی تحت عنوان محرمانه وجود ندارد و همه قراردادهای فوتبال قابلیت انتشار و رسانه‌ای شدن را دارند مگر  آنکه پشت آن فساد و سو استفاده ای پنهان شده باشد.
*سید مهدی فاطمی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی رسولی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
0
0
سلام . اسکوچیچ کاربلد و مستقل نیست. بهتر که عوض شد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار