PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۷۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
کیهان ورزشی-
پخش زنده مسابقات کشتی قهرمانی جهان از تلویزیون با رفتار های غیر حرفه ای و عجیب گروه اعزامی صدا و سیما همراه بوده است.
شهاب قاسمی گوینده سابق رادیو و مجری برنامه دایره طلایی که همراه با گروهی رسانه ای  برای پوشش تلویزیونی مسابقات در صربستان حاضرند در اقدامی غیر متعارف و بلافاصله بعد از هر مسابقه اطراف کشتی گیر تازه از میدان بیرون آمده را گرفته در حالی که دو نفر گوشی موبایل به دست از پشت سر  مشغول فیلم گرفتن هستند از او مصاحبه می گیرند ! این حرکت نا صواب چیزی جز اینکه تمرکز قهرمان ایرانی را بر هم زده وبر عملکرد او تاثیر منفی گذارد حاصل دیگری نخواهد داشت.
زمان آغاز و پایان یک مسابقه ورزشی آن هم در سطح قهرمانی جهان فرصتی برای آرامش و تمرکز ورزشکار بوده و به جز مربی مستقیم آن هم در صورت لزوم هیچ کس حق نزدیک شدن به  کشتی گیر و مربی او ، انجام مصاحبه و طرح مسائل رویاپردازانه و پرسش های سطحی همچون  انتقام گیری و...را ندارد  اما در‌کمال تعجب شاهد آن هستیم که گروه تلویزیونی ملی پوش ما  را محاصره کرده و مجبور به ایستادن و انجام مصاحبه می کند.چشم‌های خیره و‌متعجب ملی پوشان بعد از اصرار شدید قاسمی  برای گفت و گو در شرایطی که هنوز نفس کشتی گیر بالا نیامده خود گویای همه نا گفته هاست!
عجیب تر اینکه کارشناسان حاضر در تلویزیون و بخصوص هادی عامل  کشتی بلد که  در محل برگزاری رقابت‌ها حضور دارد چرا نسبت به این موضوع مهم سکوت کرده اند؟!
در اینکه تلویزیون با حسن نیت در کنار کشتی ایران برای موفقیت قهرمانان ما تلاش می‌کند جای هیچ تردیدی نیست اما نا آشنایی با کشتی و مسائل روحی و روانی قهرمانان باعث شده است که بار روانی سنگینی روی دوش کشتی گیران گذاشته و تمرکز را از  آنها دور سازند .. در مسابقات مهمی همچون قهرمانی دنیا کوچک ترین مسائلی باعث تغییر نتایج می شود.در این سطح از مسابقات  فاصله بین ورزشکاران به ویژه در مراحل حساس  آنچنان فاحش نیست و همانگونه که در بعضی مسابقات شاهد بوده و هستیم  نتایج بعضی کشتی ها با سر سوزن اختلافی تغییر کرده و جای برنده و بازنده عوض شده است.
یقینا با گذشت سه روز از رقابت‌ها صدای اعتراض اهالی کشتی و آشنایان این رشته پر افتخار به گوش مسوولین فدراسیون کشتی و برنامه سازان نا آگاه رسانه ملی رسیده و امید می رود دیگر شاهد چنین حرکات غیر حرفه ای نباشیم.حرکاتی که بیشتر از آنکه یار دوازدهم بودن صدا و سیما را تداعی کند به  خود زنی و گل به خودی تعبیر می شود.
*سید مهدی فاطمی
برچسب ها: کشتی ، صدا و سیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها