PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: ۷۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- در دو فینال اوزان 79 و 86 کیلوگرم مسابقات کشتی قهرمانی جهان به میزبانی بلگراد صربستان ، ابتدا محمد نخودی در مصاف با جوردن باروز  ‌4 - 2 باخت و دوم شد و سپس حسن یزدانی در نبرد با دیوید تیلور آمریکایی 7 - یک شکست خورد و او نیز به مدال نقره بسنده کرد. تیلور و یزدانی پیش از این چهار بار باهم مبارزه کرده بودند که سهم یزدانی فقط یک پیروزی در فینال رقابت های جهانی 2021 بود.
- امیرحسین زارع در رده‌بندی وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل آمارور دِسی از کانادا با نتیجه 8 بر 0 به پیروزی رسید و صاحب گردن‌آویز برنز شد.
- مسابقات جودوی  جام ریاست جمهوری تاجیکستان در حالی طی روزهای 27 تا 29 شهریورماه در شهر "خُجند" برگزار خواهد شد که تیم ملی جودو مردان کشورمان نیز در این رقابت ها حضور پیدا می‌کند.  طبق تصمیم مسئولان فدراسیون جودو تاجیکستان به نفرات اول تا سوم به ترتیب، 4 هزار دلار، 2 هزار دلار و هزار دلار به عنوان پاداش پرداخت خواهد شد. حمیدرضا پاپی ,  مهدی فتحی پور ,  قاسم باغچقی مربی: حسین قمی و بابک مهاجری رئیس کمیته داوران ، نفرات اعزامی به تاجیکستان هستند . 
- لیست نهایی تیم ملی فوتبال  مشخص شد . دروازه بان ها : علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، حسین حسینی، پیام نیازمند ، مدافعان : رامین رضاییان، صادق محرمی، صالح حردانی، حسین کنعانی زادگان، مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی ،شجاع خلیل زاده، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی ،امید نورافکن  ، هافبک ها : امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، میلاد سرلک، سامان قدوس، احمد نوراللهی، احسان حاج صفی، وحید امیری مهاجمان : علی قلی زاده، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، مهدی طارمی، کریم انصاری فرد و سردار آزمون در ضمن مهدی شیری، عارف آقاسی، سامان فلاح، آرمین سهرابیان، مهدی پور، محمد کریمی، مهدی حسینی، یاسین سلمانی، محمد خدابنده لو، رضا اسدی، محمد محبی، مهدی قایدی، سعید صادقی و شهریار مغانلو از لیست اصلی کنار ماندند .
-  جوردی کرایوف پسر یوهان رایوف فقید، به عنوان مدیر ورزشی جدید باشگاه بارسلونا انتخاب شد.
- تیم اتحاد کلبا با هدایت فرهاد مجیدی در هفته سوم لیگ برتر امارات با نتیجه دو بر صفر مقابل الظفره به دومین پیروزی خود و تیمش رسید.
- کامران قاسم‌پور در نیمه‌نهایی وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل میریانی مایسورادزه از گرجستان با نتیجه 5 بر 0 به پیروزی رسید و فینالیست شد.
- یونس امامی در نیمه‌نهایی وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل کایل داک قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا با نتیجه 2 بر 2 شکست خورد و به رده‌بندی رسید.
- با شکست حریف چینی در نیمه‌نهایی و عدم صعود به فینال وزن 57 کیلوگرم، علیرضا سرلک شانس حضور در گروه بازنده‌ها و تلاش برای کسب مدال برنز را از دست داد و از دور رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان کنار رفت.
- در فینال تورنمنت فوتسال  بین‌قاره‌ای تایلند که در سالن هوامارک بانکوک  جریان داشت تیم ایران با قبول باخت 4 - 3 مقابل مراکش نایب قهرمان شد.
- در حاشیه رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان به میزبانی کشورهای اسلوونی و لهستان و به منظور تهییج علاقه‌مندان این رشته مهیج برای تماشای این مسابقات از شاخه جدید و جذاب والیبال در آب رونمایی شد.این نوع والیبال که والیبال استخر یا آکواپولو نیز نامیده می‌شود، پیش از این نیز به صورت پراکنده در سایر نقاط جهان بین مردم رایج بوده اما از سوی فدراسیون جهانی والیبال حمایت نمی‌شد.
- گرشاسبی ، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان اینکه مخالف حضور جواد نکونام در کادرفنی تیم ملی هستیم گفت: هیچ مکاتبه‌ای در این خصوص با باشگاه نشده اما هر روز شاهد اخباری هستیم که ما را با چالش و تنش مواجه می‌کند.
- دراگان اسکوچیچ مربی برکنار شده تیم ملی که برای وصول مطالبات خود از فدراسیون فوتبال در ایران و هتل المپیک مانده  حالا مجبور شده که این هتل را تخلیه کند. سرمربی کروات و سابق تیم ملی در هتل هما به سر می برد  و امیدوار است فدراسیون هرچه زودتر پول طلب او را بدهد.
- در ادامه رقابتهای فوتبال در اروپا ، این نتایج به دست آمد : استون ویلا یک - ساوتهمپتون صفر ، ناتینگهام 2 - فولام 3 ، وایادولید صفر کادیز یک ، ماینز یک هرتابرلین یک ، سالرنیتانا یک لچه 2 , اوسر یک لوریان 3  و ...
- تیم بارسلونا در جریان مسابقات فوتبال لالیگای اسپانیا ، شنبه شب به مصاف الچه خواهد رفت . در انگلیس هم منچسترسیتی با وولور و تاتنهام با لستر روبرو خواهند شد. 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار