PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
سخنگوی فدراسیون فوتبال توضیحاتی درخصوص مشکل خریداران بلیت جام جهانی ارائه کرد.
کیهان ورزشی- 

 احسان اصولی در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از برگزاری دو بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال اظهار داشت: اردوی تیم ملی در اتریش برقرار است و  تیم با سرمربیگری کی‌روش، جهت برگزاری دو بازی مقابل اروگوئه و سنگال در حال آماده سازی است. آرزو می‌کنیم تیم ملی ما بتواند در این دو مسابقه بازی خوبی به نمایش بگذارد و این دیدارها برای تیم ملی ما نتایج درخشانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جام جهانی به دنبال داشته باشد.

وی افزود: خیلی از برنامه‌های صدا و سیما در بخش‌های مختلف نیز الحق و الانصاف در جهت ایجاد وفاق، همدلی و تقویت تیم ملی در آستانه برگزاری رقابت‌های بسیار مهم پیش رو تلاش می‌کنند. بیشتر دوستان، صاحب نظران و اهالی فوتبال به اتفاق معتقد هستند باید فضای همدلی، دور از تنش و حاشیه‌سازی برای مجموعه تیم ملی و مجموعه فوتبال کشورمان فراهم شود. از برنامه‌ها و رسانه‌هایی که در بخش‌های مختلف این همکاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهند کمال تشکر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: برخی مواقع به صورت جسته و گریخته صحبت‌ها و گفتگوهایی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد برخی‌ در این مسیر حرکت نمی‌کنند. مشخصا دیدیم یکی از برنامه ها بار دیگر مخالف فضای همدلی حرکت کرد، مشخص نیست چه زمانی می‌خواهند دست از این نگاه و روش بردارند. نقد و نقادی سر جای خودش اما پس از اردوی تیم ملی در قطر که آن گزارش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهیه کردند تاکنون مدام برنامه‌شان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شکلی اداره و جهت‌دهی می‌کنند که به نظر می‌رسد به سود فوتبال ما نیست.

اصولی در مورد اینکه قطعا همه برنامه‌های تلویزیونی و رسانه‌ها دلسوز تیم ملی هستند و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دوست دارند، گفت: قطعا همین‌طور است، اما روش‌ها ممکن است متفاوت باشد. ما آماده پاسخگویی به هر نقد، ایراد و سوالی هستیم؛ مثلا دیده‌اید در برنامه‌ تهران ورزشی و شب‌های فوتبالی این آمادگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان داده‌ایم. هر وقت خواستید فدراسیون پای کار بوده و پاسخگو بوده است. خود من هم آماده بودم. خواهش می‌کنم کمک کنید. تبعات زیر سوال بردن ارکان فدراسیون، مجمع، هیات رئیسه و هیات‌های فوتبال به فدراسیون و تیم ملی می‌رسد. رئیس فدراسیون و هیات رئیسه منتخب مجمع هستند، آنها تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی می‌کنند و  فوتبال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اداره می‌کنند. رفتن به این سمت که ارکان و سازمان اجرایی فدراسیون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیر سوال ببریم، بحث را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مسئله‌دار می‌کند.

وی عنوان کرد: مثلا در حوزه هیات‌های فوتبال استان‌ها باید بگویم آنها از لحاظ اجرایی برای باشگاه‌داری حرفه‌ای منع شده‌اند. کافی است اساسنامه هیات‌های استانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بخوانیم. دوستان باید اطلاعات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این حوزه بیشتر کنند. باید ببینند در اساسنامه هیات‌های استانی چه تعریف و وظایفی در نظر گرفته شده است. آیا دخالت در بحث باشگاه‌داری برای هیات‌ها داده شده؟ چنین نقشی تعریف نشده بلکه هیات‌ها موظف هستند در حوزه آموزش‌، استعدادیابی،‌ فوتبال پایه و... فعالیت کنند. مجری این برنامه شب گذشته هیات فوتبال خراسان رضوی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیر سوال می‌برد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون افزود: به او پیغام دادم اگر لازم است خودم بیایم و توضیح بدهم. فضایی که در همه هیات‌های استانی وجود دارد بیشتر مبتنی بر حوزه آموزش‌، استعدادیابی و... است. هیات‌ها رکن تشکیل‌دهنده فدراسیون ما هستند و در همه دنیا مطابق اساسنامه مورد تایید فیفا و AFC، مجمع و هیات‌ها تعریف شده‌اند. به نوعی در مناطق مختلف کشور به دنبال توسعه فوتبال هستند. چه خوب است دوستان به ما وقت بدهند تا پاسخ سوالاتشان را بدهیم. در همه برنامه‌‌های تلویزیونی این ظرفیت برای فدراسیون و همه افرادی که نام آنها مطرح شده، در نظر گرفته‌اند اما متاسفانه در این برنامه چنین فضایی را برای مخاطبان ایجاد نمی‌کنند.

اصولی درباره اینکه ظاهرا دست‌اندرکاران این برنامه به دنبال دعوت رئیس فدراسیون هستند، گفت: تا جایی که می‌دانم دعوتی صورت نگرفته و بیشتر یک پیام رسانه‌ای بوده است. 

وی درمورد اینکه تعداد زیادی از مردمی که بلیت جام جهانی را خریده‌اند، پاسخی از طرف فدراسیون دریافت نکرده‌اند و به این دلیل که اسکان در قطر شرایط سختی دارد، باید هرچه زودتر تکلیف‌شان مشخص شود، توضیح داد: درخصوص فروش بلیت‌ها که در سامانه فدراسیون اتفاق افتاد، پیامک و لینکی برای همه افرادی که بلیت خریده‌اند صادر و براساس آن واریزی داشتند. برای این واریز هم رسیدی دریافت کرده‌اند که سند و مدرک خرید بلیت است. در این میان سامانه مربوطه به فدراسیون فوتبال با سامانه فیفا ارتباط دارد. طبق پیگیری‌های من مشکلات فنی در حال رفع شدن است. باید تک تک افراد در سامانه فیفا رجیستر شوند و بلیت‌ها به نام صادر خواهد شد.

سخنگوی فدراسیون تصریح کرد: فدراسیون در حال انجام این کار است. پس از طی شدن این مرحله، کد رجیستری نهایی به نام هر فرد را در اختیار قرار می‌دهند تا از طریق سایتی که فیفا معرفی می‌کند، بلیت رجیستر شده  را به نام خود دریافت کنند مثل بلیت‌ هواپیما باید شماره رجیسترشده ای را در سامانه فیفا به آنها اختصاص بدهیم. برای برخی افراد پیامک رفته که وجه واریز نکرده‌اند. این افراد مهلت داشتند که پول واریز کنند و پس از اتمام آن مهلت، در صورت واریز نکردن وجه دیگر موضوع برای‌شان منتفی خواهد شد. قطعا فدراسیون اجازه دارد و اعلام هم کرده بلیت این افراد را می‌تواند به متقاضی دیگری واگذار کند اما درباره افرادی که وجه واریز کرده‌اند، صد در صد این اتفاق می‌افتد.

اصولی درخصوص حدود زمانی رجیستر شدن افراد در سامانه فیفا با توجه به اینکه خریداران بلیت نگران از دست رفتن زمان هستند، گفت: در چند مرحله ثبت نام انجام داده و در هر مرحله‌ نیز مجوز افزایش ظرفیت را از فیفا گرفته‌ایم. همین الان نیز مجدد درخواست داده‌ایم تا بتوانیم از طریق سامانه فدراسیون که دسترسی‌اش برای مردم ما راحت‌تر است، بازهم افزایش ظرفیت داشته باشیم. همه این‌ها باید یک کاسه شده  و سپس روی سامانه بارگذاری شود. زمان بردن کار به این دلیل بود که می‌خواستیم تعداد بیشتری از هواداران‌مان را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد:  اکنون نیز رایزنی می‌کنیم اما همزمان بحث‌های فنی، ارتباطی و ثبت در سامانه  پیش می‌رود. باید انطباق‌های فنی وجود داشته باشد که در مورد این موضوع و جزییات فنی، دوستان ما در حوزه IT  بهتر می‌توانند دتوضیح بدهند افرادی که وجه واریز کرده‌اند، نگران نباشند و موضوع آنها به زودی حل می‌شود. به زودی شماره ثبت در سامانه فیفا را دریافت خواهند کرد. من مجدد بحث را پیگیری می‌کنم.

سخنگوی فدراسیون درمورد آخرین وضعیت تسویه حساب با دراگان اسکوچیچ، پاسخ داد: این بحث نهایی شده  است. عدد و رقم توافق‌شده مشخص است اما فرآیند اداری موضوع در حال انجام است. 2 روز قبل با خزانه دار فدراسیون صحبت می‌کردم که اطلاعاتی به من داد. ظرف چند روز آینده تسویه حساب نهایی با اسکوچیچ اتفاق خواهد افتاد.

اصولی درخصوص حضور دستیاران اسکوچیچ در اتریش برای دریافت نقدی از فدراسیون، توضیح داد: به این دلیل که بحث پرداخت آنها ارزی بود، توافق کردند که پول خود را در اتریش دریافت کنند و این اتفاق در حال انجام است.

وی درباره اینکه درباره اضافه شدن جواد نکونام به کادرفنی تیم ملی حرف تازه‌ای وجود دارد، خاطرنشان کرد: نه همان حرف‌های قبلی است. باشگاه فولاد خوزستان نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا است و باید مراقبش باشیم. همچنین باید ظرفیت جواد نکونام را برای تیم ملی نیز در نظر بگیریم. موضوعات در حال شکل گرفتن است و امیدواریم بحث به شکلی حل و فصل شود که هم تیم ملی از ظرفیت نکونام استفاده کند و هم فولاد خوزستان متضرر نشود اما هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار