PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۷۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
سوپر لیگ بسکتبال ایران از این هفته آغاز می شود، اما ...
تکلیف برخی تیم ها هنوز معلوم نیست!

بسکتبال باشگاههای برتر ایران که در اوضاع کرونایی با ۱۶ تیم برگزار می‌شد امسال با انصراف تعدادی از تیم‌ها با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود. همین تعداد هم با حاشیه‌هایی روبرو بود مثل اصرار فدراسیون در کنار گذاشتن دو تیم لیگ برتری خانه بسکتبال خوزستان و نیروی زمینی و جایگزینی تیم نبوغ سرمایش اراک که پارسال در لیگ یک به یک چهارم پایانی نرسید!با این حال فدراسیون یک سهمیه باقی مانده را به دو تیم لیگ برتری پارسال نداد و با انصراف پیکان و آویژه صنعت پارسا مشهد (تیم‌های برتر لیگ یک پارسال) تصمیم گرفت تیم دوازدهم، نماینده اراک باشد.براساس اعلام فدراسیون، لیگ برتر از هفتم مهر آغاز می‌شود.این در حالی است که تیم‌های شیمیدر، نظم‌آوران، سپاهان از لیگ برتر امسال انصراف دادند و تیم اکسون به دلیل بدهی به بازیکنان کنار گذاشته شد.

**نگاهی به تیم‌ها

امسال تیم‌های آویژه صنعت پارسا مشهد، ذوب آهن اصفهان، صنایع هرمزگان، صنعت مس رفسنجان، صنعت مس کرمان، رعد پدافند هوایی، مهرام، نفت آبادان، توفارقان، کاله، نبوغ سرمایش اراک و شهرداری گرگان در لیگ برتر حضور دارند. بودجه بسیاری از آنها کمتر از سال قبل شده است و با توجه به تورم و گرانی مسابقات رفت و برگشت به نسبت قبل که بازی‌ها متمرکز بود، خرج بیشتری روی دست تیم‌ها می‌گذارد.

*آویژه صنعت پارسای مشهد

مشهدی‌ها بار دیگر با سرجان ایوانوویچ صرب برای هدایت تیم به توافق رسیدند. جوانان مشهدی به اتفاق کورین هنری، امیرحسین رضایی‌فر و حسن علی‌اکبری بازیکنان شاخص این فصل آویژه صنعت بشمار می‌آیند. آنها یکی از تیم‌های منضبط در شروع فصل نقل و انتقالات بودند که تمرینات‌شان را به موقع شروع کردند.

*ذوب آهن اصفهان

نایب قهرمان فصل گذشته، فرزاد کوهیان را برای یک فصل دیگر روی نیمکت دارد. برخی بازیکنان تیم در حال مذاکره با سایر تیم‌ها دیده شده بودند اما در نهایت تیم فصل قبل خود را برای یک فصل دیگر انتخاب کردند. ذوب آهن با ارسلان کاظمی، آرمان زنگنه و سجاد مشایخی سه بازیکن ملی‌پوش خود دومین سال با ثبات تیمی خود را شروع می‌کند.

* صنایع پشتیبان هرمزگان

معمولاً از تیم‌هایی است که یک هفته قبل از شروع رقابت‌ها باید ترکیبش را شناخت. در روزهای گذشته اخباری مبنی بر مشکلات مالی صنایع پشتیبان هرمزگان شنیده شد. این مشکلات بنا بر آنچه عمل نکردن به تعهدات برخی صنایع استان گفته شد نقل و انتقال بازیکن را برای تیم هرمزگانی دشوار کرد.

*صنعت مس رفسنجان

امیر هاشمی به احتمال زیاد سرمربی تیم می‌ماند. برخی حاشیه‌ها از سال گذشته گریبان تیم را در شروع فصل گرفت و تعدادی بازیکن فصل گذشته به نحوه پرداخت قرارداد خود معترض شدند.

*صنعت مس کرمان

محمدرضا اسلامی یک رفت و برگشت به آبادان و کرمان داشت اما ترکیب تیمش برای این فصل مشخص نیست. اصغر کاردوست و محمد شهریان از تیم کرمانی جدا شدند.

*رعد پدافند هوایی تهران

همان نفرات سرباز یا نفرات دیگری که امسال به سربازی رفته‌اند. رعدی‌ها بعد از چند سال جابه‌جایی در شهرهای مختلف، برای دومین فصل پی در پی از تهران در رقابت‌ها حضور دارند.

*مهرام تهران

کامران جمشیدوند کمک مربی مصطفی هاشمی، امسال سرمربی شده و قرار است تیمش را با بازیکنان جوان مهرام ببندد. سینا واحدی ملی‌پوش بسکتبال که زمزمه‌های حضورش در شهرداری گرگان به گوش می‌رسید به مهرام پیوست.

*پالایش نفت آبادان

علی توفیق سرمربی نفت برای دومین فصل پی در پی بازیکنانش را اعلام کرد: علی دورقی، اصغر کاردوست، مسعود سلیمانی، یعقوب شلوشی، مهدی هلچی، محمدرضا تقی‌لو، محمد شهریان، مجید رحیمیان، سعید داورپناه، آرش مرادی، نادر زبیدی، جواد بن رشیدی و سیدعلی چاشی.

*توفارقان آذرشهر

قهرمان لیگ یک با چنگیز کاراداک مربی ترکیه‌ای به توافق رسید. این مربی از هفته گذشته در حال تست‌گیری از بازیکنان برای اعلام ترکیب توفارقان است.

*کاله آمل

این تیم با علی آرزومندی شاکله اصلی سال‌های اخیر با نفرات تیم جوانان ایران را حفظ کرده است. بازیکنانی که در کاله رشد کردند مانند متین آقاجانپور، امیرحسین یازرلو، جلال آقامیری و …. علاوه بر این نفرات، شمالی‌ها میثم میرزایی را از شهرداری گرگان به خدمت گرفتند.

*شهرداری گرگان

قهرمان دوره قبل برنده نقل و انتقالات است.سالار منجی از شیمیدر به شهرداری پیوست. محمد جمشیدی، کیوان ریاعی، رسول مظفری، سجاد پذیرفته و پری پتی با این تیم تمدید کردند. صید بزرگ تیم گرگانی بهنام یخچالی است که بعد از پایان کارش در لیگ آلمان، به شهرداری در لیگ ایران پیوست.

*نبوغ اراک

حماد سامری جایگزین پویا تاجیک در تیم لیگ یکی شد که با نظر فدراسیون به لیگ برتر آمد. اراکی‌ها نفراتی از فصل قبل خود را حفظ کردند و شاکله اصلی تیم را قرار است نفرات بومی بسازند.

*بدون تیم

کمتر یک هفته به شروع لیگ برتر بسکتبال باقی مانده اما هنوز برخی ملی‌پوشان بدون تیم بیرون هستند.محمد حسن‌زاده و نوید رضایی‌فر که در المپیک و کاپ آسیا و پنجره‌های انتخابی جام جهانی حضور داشتند، فعلاً بدون تیم مانده‌اند.

*مشکلات میزبانی

هنوز لیگ برتر شروع نشده مشکلات میزبانی برخی تیم‌ها به گوش می‌رسد. تیم بسکتبال توفارقان که از لیگ یک آمد باید در تبریز بازی کند. خبری که مسئولان تیم توفارقان را راضی نکرد اما فدراسیون می‌گوید آنها به تذکرات این فدراسیون برای تعمیرات و ترمیم سالن خود توجه نکردند. دو سال پیش همین مشکلات وجود داشت اما توفارقان در واکنش به تصمیم فدراسیون وقت، از بازی‌های لیگ برتر کنار کشید.

*به نقل از سایت خانه بسکتبال ایران 


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار