PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۷۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
اتحادیه جهانی کشتی نحوه کسب سهمیه های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را اعلام کرد.
کیهان ورزشی- 

کشتی‌گیران برای راه یابی به المپیک پاریس ۳ رویداد کشتی شامل رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۳، مسابقات قهرمانی قاره ای ۲۰۲۴ و رقابت های مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ را در پیش خواهند داشت.

در مجموع (۱۸ وزن) سه سبک آزاد، فرنگی و زنان (هر سبک ۶ وزن) ۱۶ کشتی گیر سهمیه المپیک را بدست می آورند و مجموع سهمیه های المپیک ۲۸۸ سهمیه خواهد بود که هر کشور می تواند در هر وزن حداکثر با یک کشتی گیر به میدان برود.

نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی گفت: خوشحالیم که دور مقدماتی و نحوه حضور در المپیک ۲۰۲۴ را تأیید می کنیم و تغییراتی در مورد نحوه کسب سهمیه ایجاد کرده ایم که باعث ایجاد توزیع عادلانه سهمیه ها در رقابت های جهانی و مقدماتی المپیک می شود.

هر کشتی گیر متولد قبل از ۳۱ دسامبر ۲۰۰۶ واجد شرایط حضور در المپیک ۲۰۲۴ خواهد بود و فدراسیون هایی که در رقابت های قاره ای ۲۰۲۳ شرکت کرده باشند، طبق سیستم بروز شده می توانند در رقابت های جهانی ۲۰۲۳ که اولین مرحله کسب سهمیه المپیک پاریس است، با همان تعداد ورزشکار در هر سبک (مسابقات قاره ای) شرکت کنند.

اتحادیه جهانی کشتی تصمیم گرفته است تا تعداد سهمیه های کسب شده در رقابت های جهانی را از ۶ به ۵ سهمیه کاهش دهد و تعداد این سهمیه از ۱۰۸ به ۹۰ کاهش یافته است.

در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ که مرحله اول کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ است دارندگان مدال های طلا، نقره و برنز مشترک (۴ نفر) می توانند به صورت مستقیم در المپیک حضور داشته باشند و پنجمین سهمیه با مبارزه بین نفراتی که در رقابت های کسب مدال برنز شکست خورده اند مشخص می شود.

در مرحله دوم ۱۴۴ کشتی گیر از طریق سهمیه مسابقات قاره ای در سال ۲۰۲۴ به المپیک پاریس راه خواهند یافت که شامل دو نفر برتر هر وزن المپیکی (فینالیست ها) خواهد بود.

ورزشکارانی که در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ کسب سهمیه کرده اند واجد شرایط حضور در رقابت های کسب سهمیه ی قاره ای نخواهند بود مگر اینکه در سبک دیگری حضور یابند و فدراسیون های ملی می توانند به همان تعداد که در رقابت های جهانی ۲۰۲۳ کشتی  گیر اعزام کرده اند در مسابقات مقدماتی المپیک قاره ای نیز شرکت داشته باشند.

در مرحله سوم و پایانی کسب سهمیه (انتخابی المپیک در سطح جهان) به جای دو سهمیه ای که قبلا ارائه می شد، در هر وزن ۳ نفر می توانند کسب سهمیه کنند که شامل نفرات اول و دوم هر وزن به همراه برنده مبارزه بین نفراتی که مدال برنز آن وزن را گرفته اند می باشد. (۵۴ سهمیه در ۱۸ وزن)
تنها کشورهایی می توانند کشتی گیران خود را به این مسابقات اعزام کنند که در مراحل اول و دوم سهمیه کسب نکرده باشند.

در صورت وجود داشتن سهمیه استفاده نشده به دلیل انصراف، تخلف دوپینگ یا عدم شرکت، این سهمیه به بهترین کشتی گیر بعدی در آن وزن منتقل می شود.
دوره مقدماتی کسب سهمیه از ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۳ لغایت ۱۲ می ۲۰۲۴ شامل برگزاری ۶ مسابقه در ۸ ماه خواهد بود.

آخرین مهلت ثبت نام در المپیک پاریس ۸ جولای ۲۰۲۴ است و مسابقات کشتی روزهای ۴ لغایت ۱۱ آگوست ۲۰۲۴ برگزار می شود.

نامزدی برای میزبانی مسابقات انتخابی المپیک در قاره ای و جهانی باز است و کشورهای متقاضی می توانند نامزدی خود را برای میزبانی این مسابقات به اتحادیه جهانی کشتی اعلام کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار