PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۷۶۳۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
تیم ملی فوتبال و بارقه‌هایی از امید

پس از تغییراتی که در راس تیم ملی فوتبال کشورمان ایجاد شد، این انتظار نزد آحاد جامعه به وجود آمد که این تیم بتواند به دور از مسائل و موضوعاتی که در گذشته درگیر آنها بود ، مسیر بهتری را در پیش بگیرد و تا قبل از آغاز رقابت های جام جهانی 2022 قطر، به انسجامی که مورد نظر و درخواست اهالی فوتبال و مردم بوده ، برسد.

با شناختی که از کارلوس کی روش ، سرمربی پرتغالی داریم این انتظار ، غیر منطقی نیست که وی به سبب برخورداری از تجربه بالا و تکیه بر اصول و نظم و انضباط، بتواند سر و شکل مناسبی به این تیم بدهد.

کی روش در سال هایی که هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را بر عهده داشت، همواره بر اصول انضباطی پایبند بود و یادمان می آید که در گذشته هرگز این مهم را قربانی اسم ها نکرد و همین مسئله بارقه هایی از امید را ایجاد می کند که در کنار مسائل فنی، یک تیم با نظم روانه قطر شود.
گفتنی است که یکی از موضوعات مورد بحث درباره تیم ملی تا پیش از آمدن کارلوس کی روش، این بود که سرمربی قبلی و همکارانش قدرت و اراده ایجاد نظم در این تیم را نداشتند و به دلیل همین مسئله ، برخی از جریانات فرصت طلب و دلالی به تار و پود فوتبال ملی کشورمان رسوخ کرده بودند.

اکنون که کارلوس کی روش در راس تیم ملی قرار گرفته ، باید انتظار داشت که بازیکنان در یک قالب درست قرار بگیرند و همگی با تکیه بر توانمندی های خود و تمرکز کامل بر روی موضوعات فنی ، به بهترین شکل خود را آماده جام جهانی و مصاف با رقبای قدرتمند خود نمایند.
آغاز به کار کادر فنی جدید تیم ملی مصادف شد با دو دیدار دوستانه در اردوی اتریش برابر تیم های ملی اروگوئه و سنگال که هر دو از قدرت های فوتبال جهان هستند و دیدار با آنها محکی جدی برای تیم ملی به حساب می آمد.
آنچه از تیم ملی در این دو مسابقه دیدیم، نشانگر تغییراتی ملموس در ساختار فنی و غیر فنی آن بود. بازیکنان در خدمت برنامه های کی روش ، موفق شدند دو رقیب خود را آزار دهند و یک برد و یک تساوی ، حاصل کار آنها بود. این دو نتیجه سبب شد تا بسیاری از رسانه های معتبر دنیا نگاه ویژه تری به فوتبال ایران داشته باشند و حتی برخی از چهره های شناخته شده فوتبال جهان به اظهار نظر پیرامون تیم ملی کشورمان بپردازند و به قدرت این تیم و احتمال شگفتی سازی اش در جام جهانی اشاره کنند.

با آنکه معتقدیم این تیم هنوز هم اشکالاتی در بعد فنی دارد که باید هر چه سریعتر و در مدت زمان اندک باقی مانده تا جام جهانی مرتفع شود، اما در همین چند هفته نشانه هایی از تغییرات مثبت در تیم دیده شد تا فرق یک سرمربی مقتدر با یک سرمربی بدهکار به برخی از جریانات دلالی و مخرب مشخص شود.

البته قضاوت بهتر و درست تر درباره تیم ملی با هدایت کارلوس کی روش را می توان به بعد از جام جهانی موکول کرد اما در این مقطع می توان امیدوارانه به این تیم نگاه کرد ، تیمی که جدا از استفاده از لژیونرهای توانمند، نگاه درستی به لیگ داخلی کشورمان دارد و مثل گذشته نیست که مربیان تیم ملی در محل مسابقات باشگاهی حاضر شوند و اینگونه نشان دهند که با چشمان عقابی(!) خود همه چیز را تحت نظر دارند اما در وادی عمل ، چشم بر برخی از بازیکنان توانمند ببندند و برخی از سفارشی ها را دعوت کنند و...

به طور مثال در همین دو دیدار اخیر تیم ملی دیدیم که کی روش به تعدادی از بازیکنان موفق داخلی میدان داد تا نشان دهد خود و همکاران و مشاورانش از لیگ برتر فوتبال ایران غافل نیستند.

این روزها برخی با اشاره به شانس صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی ، به نوعی انتظارات را از این تیم بالا می برند که البته تحقق این خواسته آنها، آرزوی همه ایرانی ها و این مجله قدیمی است اما نباید فراموش کرد که فوتبال ایران سال هاست که از ضعف های ساختاری رنج می برد و خروج از این پیله، کار یک ماه و دو ماه نیست و باید با رجوع به عقلانیت و در نظر گرفتن حقایق فوتبال مان درباره آینده آن در جام جهانی قطر صحبت کنیم.

در پایان، ابراز امیدواری می کنیم که این تیم در جام جهانی پیش رو با تکیه بر توانایی های فردی بازیکنان، نظم و دیسیپلینی که کی روش به آن تزریق کرده و البته تجربه بالای این مربی، حضوری آبرومندانه و موفق داشته باشد.

*گروه فوتبال کیهان ورزشی



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی رسولی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
0
ممنون. خیلی خوب بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار