PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۷۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
زبان سرخ / پنکه سقفی!

رئیس جوان گفت : شخصا به خاطر مشغله های کاری زیاد ، امکان تماشای همه دیدارها را ندارم اما بررسی نتایج، آمار و اتفاقات نشان می دهد که کیفیت مسابقات به نسبت همیشه بالا است و رقابت نزدیکی میان تیم ها دنبال می شود.

زبان سرخ نویس جواب داد : همه اهالی بسکتبال از مشغله فراوان جنابعالی خبر دارند اما نمی دانیم از کدام آمار و ارقام صحبت می کنید که ما از آن بی خبریم ! پنج هفته از لیگ برتر، گذشته و هیچ گونه دسترسی به آمار و ارقام وجود ندارد ؛ همین که از نتایج لیگ باخبر می شویم ، کلاهمان را بالا می اندازیم ! شما تکلیف تیم های میهمان و میزبان را مشخص کن ، آمارسازی پیشکش . عزیز من ! نه پخش زنده داری، نه پخش اینترنتی ، نه گزارش تصویری و ... کرکره اطلاع رسانی را هم که پایین کشیده ای ؛ تهران به این بزرگی ، یک نماینده در سوپر لیگ ندارد آن وقت از کیفیت حرف می زنی ؟

رئیس جوان گفت: فدراسیون بسکتبال نباید پاسخگوی دیرکرد باشگاه ها در آغاز تمرینات شان باشد. زمان آغاز لیگ از خیلی وقت پیش اطلاع رسانی شده بود. یک ماه قبل از زمان مقرر هم قرعه کشی مسابقات انجام شد و حالا هم طبق آن ، پیگیر بازی ها هستیم. اولویت فدراسیون این است که مسابقات را به سرانجام خوبی برساند. در این میان، ما مسئول برنامه باشگاه ها نیستیم. متاسفانه برخی از مربیان می خواهند باخت های خود را با مسائل داوری توجیه کنند.

زبان سرخ نویس جواب داد: پاسخگو نبودن در خون شماست . سه ماه آزگار است که رفته اید جواب انتقاداتمان را بدهید و جوابیه صادر کنید که تا این لحظه هیچ خبری نشده ؛ البته شاید هم حرفی برای گفتن نداشتید .

رئیس جوان گفت: یک مربی اسلوونیایی را جذب خواهیم کرد که در تمام رده های سنی با فدراسیون همکاری خواهد داشت و حضورش در تیم ملی به عنوان مدیرفنی، قطعی شده است. این اقدام هم در هماهنگی کامل با سرمربی تیم ملی (سعید ارمغانی) انجام شده است. طی مدت زمانی که وی در مجارستان حضور داشت علاوه بر ارتباط تلفنی، جلسه ای هم با گزینه مورد نظر برگزار کرده بود.

زبان سرخ نویس جواب داد: دلیل این حجم از پنهان کاری مثل نام نبردن از گزینه خارجی ، عدم شفاف سازی آرای کمیته انضباطی ، اتفاقاتی که در اردوهای رده های مختلف تیم ملی افتاد و... را نمی فهمیم !اگر منظورتان « ممی بچیرویچ» است ، باید خدمتتان عرض کنیم ، او 10 سال قبل مبلغی نزدیک به 15 هزار دلار، ماهانه دستمزد می گرفت که با نرخ ارز فعلی ، رقمی بیش از 500 میلیون تومان آب می خورد . شما که بودجه برای سنوات کارمندان اخراج شده فدراسیون ندارید ، چطور می خواهید ، کُنده چنین رقم هایی را بِکِشید ؟ اگر هم شخص دیگری مد نظرتان است ، یک کلام نامش را می گفتید و خلاص . اهالی بسکتبال را دچار مالیخولیا کرده اید .

رئیس جوان گفت: آقای صادق‌زاده قبل از اینکه بر اساس درخواست بنده به عنوان رئیس فدراسیون و صحبت‌های دوستان در هیات مدیره به ایران بیاید، مشکلات شخصی و کاری داشتند که باید آن‌ها را لحاظ می‌کردیم. ما اصرار کردیم بیایند تا یکسری از مباحث و مدیریت تیم را بر عهده داشته باشند که خیلی هم زحمت کشید، در حالی که مشکلات و مشغله کاری زیادی داشتند. ایشان لطف داشت و این مدت کنار ما بود، موارد زیادی را هم به خوبی پیش برد که جای تشکر و قدردانی دارد.بعد از پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ گفت که با توجه به مشکلات شخصی در پنجره بعد نباشد که من مخالفت کردم. اعلام کردم تا زمانی که نیاز باشد باید باشد و درخواست خودِهیات رئیسه هم بود که آقای صادق‌زاده با ما باشد. گفته بودم که اگر جایگزینی پیدا شد ما حتما همراهت هستیم که بیشتر از این متضرر نباشی.پس از آن صحبت‌ها در تمام این مدت کنار ما بود و در پنجره چهارم و بعد از آن هم در مسابقات کاپ آسیا حضور داشت. شرایط تیم ملی نسبت به قبل بسیار فرق کرده و نیاز به یک همدلی و وفاق بود که با کمک او این اتفاق افتاد. اکنون هم او از مدیریت تیم ملی کناره گیری کرد اما این موضوع به معنای قطع همکاری کامل نیست و حتما به عنوان یک مشاور خیلی خوب کنار ما است و از او کمک می‌گیریم.

زبان سرخ نویس جواب داد: کاش واقعیت را درباره علت کناره گیری مدیرتیم ملی (محسن صادق زاده ) که دوران فعالیتش به 5 ماه هم نرسید شرح و دلایل قطع همکاری ایشان با فدراسیون (که بی ارتباط با پست ها ، استوری ها و... ایشان درباره حوادث و شلوغی های اخیر نیست) را صادقانه توضیح می دادید و...

رئیس جوان گفت: قرار است ۲۲ اکتبر، مربی خارجی به ایران سفر کند. بعد از حضور در تهران، مذاکرات نهایی را با او خواهیم داشت و قرارداد همکاری را منعقد می کنیم. آنچه مسلم است، از این مربی فقط برای تیم ملی استفاده نخواهد شد. او در کنار تمام تیم های ما در رده های سنی مختلف خواهد بود.

زبان سرخ نویس جواب داد: فکر می کنید با تغییر دادن تاریخ شمسی به میلادی ، بین المللی رفتار می کنید ؟ یک کلام می گفتید 30 مهر ؛ این ادا و اطوار دیگر چیست ، برادر ارزشی ؟ عده ای می گویند در این عزل و نصب ها پای فدراسیون های گذشته ،وسط است که پر بیراه هم به نظر نمی رسد .

رئیس جوان گفت: رفت و آمدهای سعید ارمغانی در هماهنگی کامل با فدراسیون است. آقای ارمغانی درست زمانی به ایران بازگشته که تیم ملی در آستانه برگزاری اردوی آماده سازی و حضور در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی است و باید رقابت های لیگ برتر را از نزدیک تماشا کند. ضمن اینکه هر زمان هم سرمربی تیم ملی در ایران حضور نداشته ، از کارها و برنامه های مرتبط با این تیم ، غافل نبوده و آنها را پیگیری کرده است. مشکلی با غیبت های سرمربی ندارم.

زبان سرخ نویس جواب داد: بهتر بود می گفتید شما خودتان را با سعید ارمغانی وفق داده اید ، چون معمولا قاعده این بود که سرمربی تیم ملی با کمک دستیارانش همه مسابقات (در حد توان) را رصد می کردند . یادمان می آید مربیان سابق تیم ملی ، یک بازی لیگ هم از زیر دستشان در نمی رفت که خدای ناکرده حقی از هیچ بازیکنی تضییع نشود اما حالا سرمربی جدید این تیم، بعد از 45 روز به ایران بازگشته تا نظاره گر برخی از بازی های سوپرلیگ باشد .

رئیس جوان گفت: دید ما در فدراسیون بسکتبال، یکسان است و به دور از هر اتفاقی به دنبال موفقیت و پیشرفت هستیم. هر نتیجه و تصمیمی قطعا در جهت پیشرفت و پیشبرد اهداف بسکتبال است و خصومت و غرض ورزی در تصمیمات ، دخیل نخواهد بود.

زبان سرخ نویس جواب داد: دیگر جوابی ندارم ! تا هفته بعد ، خدا نگهدار ...

پی نوشت : يك حكايت هست كه می‌گويند مرد دروغگويی می‌‌ميرد و به جهان آخرت می‌‌رود. در آنجا مقابل دروازه‌های بهشت ، او را نگه می‌‌دارند. در اين حال چشمش به ديواری می‌افتد كه ساعت‌‌های مختلفی روي آن را پوشانده‌اند. مرد از يكی از فرشتگان می‌پرسد: اين ساعت‌‌ها برای چه اينجا قرار گرفته‌‌اند؟ فرشته لبخندي مي‌زند و پاسخ مي‌دهد: اين ها ساعت‌‌های دروغ‌‌ سنج هستند و هر كسی در اين دنيا ، يكی از این ساعت ها را دارد. هر بار فردی يك دروغ بگويد عقربه ‌ساعتش يك درجه جلوتر مي‌رود. مرد از ساعت‌‌های جور و واجور شگفت‌‌زده شده و ساعتي را كه عقربه‌‌اش هيچ حركتی نكرده به فرشته نشان می‌‌دهد و می‌‌پرسد: چه جالب! آن،ساعت كيست؟ فرشته نام شخصي را می‌گويد و ادامه می‌‌دهد: او حتی يك دروغ هم نگفته. بنابراين عقربه ساعتش اصلاً حركت نكرده‌ است.نگاه مرد به ساعت ديگری مي‌افتد و دوباره می‌پرسد آن ساعت مال كيست؟ فرشته باز نام كسی را مي‌گويد و ادامه می‌دهد: عقربه‌اش دو بار تكان خورده! مرد در حالي كه از تعجب چشمانش از حدقه بيرون زده می‌‌گويد: خيلی جالب است! راستی ساعت من كجاست؟ فرشته همراه با لبخند می‌گويد: در اتاق كار سرپرست فرشتگان است و از آن به عنوان پنكه سقفی استفاده می‌‌كنند !

*کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار