PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۷۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
۳ آزادکار ایران در ۵ وزن دوم رقابت های قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان با شکست رقبای خود راهی فینال شدند.
کیهان ورزشی-

در پایان روز نخست رقابت های ۵ وزن دوم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در اسپانیا، محمدحسین فیروزپور در ۷۴، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم با شکست رقبای خود راهی فینال شدند و سجاد غلامی در وزن ۸۶ کیلوگرم به گروه بازنده ها رفت. 
 در دیدار نیمه نهایی وزن ۷۴ کیلوگرم، محمدحسین فیروزپور مقابل تموری برواشویلی از گرجستان به میدان رفت اما حریف گرجستانی به دلیل مصدومیت به روی تشک نیامد تا فیروزپور با کسب پیروزی راهی فینال شود. 
وی فردا شب یکشنبه برای کسب مدال طلا به مصاف حاجی مراد گادژیف از آذربایجان می رود. فیروزپور پیش از این در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر آتامیرات چارلیف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ عصمت جیتفجی از ترکیه را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. 
فیروزپور در این مرحله نیز مقابل وادیم کوریلنکو از اوکراین با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.  
همچنین امیرحسین فیروزپور آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی برابر فیض الله آکتورک از ترکیه در حالی که ۶ بر صفر عقب افتاد، با نمایشی بی نظیر ۱۷ امتیاز متوالی گرفت و پیش از پایان مبارزه با امتیاز عالی ۱۷ بر ۶ به برتری رسید و قاطعانه راهی فینال شد.
 وی در دیدار پایانی فردا شب یکشنبه به مصاف جاکوب کاردناس از آمریکا می رود. 
 فیروزپور پیش از این در دور اول با نتیجه 11 بر 2 رضابک آیتموخان از قزاقستان را مغلوب کرد وی در دور دوم با  نتیجه 11 بر 1 ادلان ویسخانوف از فرانسه را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. 
وی در این مرحله نیز با نتیجه 12 بر صفر تیویر بوال از کانادا را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.
 همچنین در دیدار نیمه نهایی وزن 125 کیلوگرم، امیررضا معصومی برابر علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه 6 بر 3 به برتری رسید و راهی فینال شد. 
 در دور اول با نتیجه 11 بر صفر آدیل میسیرجی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. 
وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر میلان کورسوگ از مجارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. 
وی در این مرحله از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. معصومی در این دیدار به مصاف سولومون ماناشویلی قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از گرجستان می رود.
 همچنین سجاد غلامی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران که پیش از این در دور نخست مقابل ترنت هیدلای از آمریکا ۱۵ بر ۶ شکست خورده بود، با صعود رقیب آمریکایی به فینال، راهی گروه بازنده ها شد تا ظهر فردا یکشنبه برای رسیدن به دیدار رده بندی تلاش کند.
 مهدی حبیب زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۵ وزن دوم بود که از دور رقابت ها کنار رفت. 
 پیش از این در ۵ وزن نخست این رقابت ها، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ و علی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم تا ساعتی دیگر برای کسب مدال طلا به میدان می روند و کیان محمدجانلو نیز در وزن ۶۵ کیلوگرم برای کسب مدال برنز به روی تشک می رود.  
برچسب ها: کشتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار