PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۷۶۶۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
زبان سرخ
«فاتح» هم با یک «ه» کارش تمام می‌شود !

* کرم احمدیان، رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه : داوری ،خودش بسکتبالیست بوده و در هیات اصفهان نیز مدیریت کرده و نیاز به زمان دارد. هنوز خیلی زود است که بخواهیم قضاوت کنیم. ما با هم همبازی و هم تیمی بوده ایم و نمی‌توانم پشت او را خالی کنم و باید دست به دست هم بدهیم و کار را جلو ببریم.

* امیر مسیبیان، رئیس هیأت بسکتبال استان لرستان: به نظر من که چند سال در هیات بوده‌ام، بیشتر مشکلاتی که وجود دارد، شخصی است.

*مرتضی سخایی، رئیس هیأت بسکتبال استان قم : اگر دوستان فکر می‌کنند عملکرد آقای داوری در طول 7، 8 ماه زیر سؤال است، من به هیچ وجه چنین نظری ندارم. جواد داوری را چندین سال است از نزدیک می‌شناسم و به سلامت، صداقت و پاکدستی او ایمان کامل دارم. او مواظب است منابع ملی به بهترین شکل مصرف شود و هدررفت نداشته باشد. ما بهتر از داوری در جامعه بسکتبال نداریم. برخی اعلام می‌کنند 30 استان گفته‌اند برای مجمع ، رأی جمع می‌کنند، اما چنین ادعایی وجود خارجی ندارد. فکر می‌کنم هیأت‌هایی کمتر از انگشتان یک دست ، مخالف ادامه فعالیت او باشند. او با دلار 30 هزار تومانی ، مسابقات را به نحو احسن برگزار کرد. هم تسویه‌حساب شخصی و هم بی‌انصافی است که داوری را به نتیجه نگرفتن محکوم کنیم. او در تمام رده‌های سنی،عضو تیم ملی و جزو معدود المپین‌های بسکتبال است. باید به او حداقل یک سال فرصت بدهیم تا کارهای زیربنایی او به نتیجه برسد.

*پرویز ریحانی، رئیس هیأت بسکتبال استان همدان : به ‌نظرمن این تحرکات ، برآمده از نگرانی برای بسکتبال کشورمان نیست. کسانی که الان حرف می‌زنند و مدعی هستند، در جهت منافع شخصی‌شان قدم برمی‌دارند. برای انتخاب یک رئیس فدراسیون، این که او عضو خانواده آن ورزش بوده باشد خیلی اهمیت دارد. رئیس فدراسیون باید از بدنه بسکتبال باشد که الان هست. جواد داوری هم جوان است، هم بازیکن تیم ملی بوده و هم سابقه ریاست هیأت را داشته .هم‌چنین باید بگویم لااقل او از نظر ناموسی هم بچه پاکی هست و نیاز مالی هم به این بسکتبال ندارد. در هر حرکتی ۲ وجه را می‌توانیم درنظر بگیریم؛ یا بر اثر دل‌سوزی برای بسکتبال استان و کشور بوده و یا بر اثر منافع شخصی و سهم‌خواهی‌های فردی. به‌ نظر من این تحرکات، برآمده از نگرانی برای بسکتبال کشورمان نیست. کسانی که الان حرف می‌زنند و مدعی هستند، در جهت منافع شخصی‌شان قدم بر می‌دارند. مسائلی پیش آمده که مدافعان داوری اکنون به منتقدانش تبدیل شده‌اند.

* علیرضا فتحی‌نیا ، رئیس هیأت بسکتبال استان اردبیل : جواد داوری از جنس بسکتبال است و هم جوان است و هم علم بسکتبال را دارد. ایشان برنامه‌های خود را تازه شروع کرده و باید زمان داشته باشد تا برنامه‌های خود را اجرا کند.

*سیامک گهرخانی، رئیس هیأت بسکتبال استان آذربایجان شرقی : با 5-6 ماه نمی‌توان کسی را قضاوت کرد. ما شاهد شکست‌ها و بردهای زیادی بوده‌ایم ولی اینکه با یک شکست بخواهیم فدراسیون را نقد کنیم مورد قبول دوستان نبود و در زمان کوتاه نمی‌توان عملکرد آقای داوری را زیر ذره‌بین برد و قضاوت کرد. بحث مجمع هم در حدی است که به نظرم بیشتر، فضای شخصی است تا حقوقی بسکتبال.

* افسانه حسن‌نایبی ، سرپرست هیأت بسکتبال استان قزوین : این گروه به دنبال برطرف کردن مشکلات و نقد منصفانه نیستند چراکه اگر هدف آنها این چنین بود با بیان مشکلات و بیان راهکارهای مختلف، در مسیرتوسعه این رشته گام برداشته و به نوعی در رسیدن به روزهای طلایی این رشته کمک حال ما بودند. داوری از جنس طلایی بسکتبال ما بوده و با توجه به اینکه هم در تیم ملی حضور داشته و هم سابقه مدیریتی دارد، می‌تواند کارنامه موفقی را از خود به نمایش بگذارد و وظیفه همه ماست که در این راه او را کمک کنیم. هنوز زمانی از ریاست جواد داوری نگذشته که بخواهیم او را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

پی نوشت : با نگاهی به مصاحبه ها ، ناخودآگاه این باور در ذهن خواننده متبادر می شود که گویی متنی از پیش تعیین شده ، جهت حمایت فرمایشی تنظیم شده و لاجرم ، برخی از روسای هیأت ها مجبور به روخوانی و دفاع از رئیس فدراسیون بسکتبال شده اند .

قبلا هم نوشتیم، الان هم عرض می کنیم که این قدر بسکتبالی بودن رئیس جوان را لقلقه زبانتان نکنید؛ مگر حسین سرودی ، کاظم رهبری، ضیاءالدین شادمان ، علی مقدسیان ، ناصر بیگلری ، مهرداد آگین ، کمال مشحون ، محمود مشحون ، فریدون صادقی، رامین طباطبایی و... قهرمانان «منچ وماروپله» بوده اند که این موضوع برایتان تازگی دارد؟! پروپاگاندای رسانه های اجیر شده با رمز «فرصت دادن» هم دیگر نخ نما شده و وقتی فدراسیونی در ۸ ماه چنین کارنامه ای را از خود بر جا می گذارد باید فهمید که جلوی ضرر را هروقت بگیریم ، منفعت است و...

بسیاری از رسانه هایی که تا مرتبه «پادویی» تنزل یافته و به بنگاه روابط عمومی فدراسیون تبدیل شده اند ، این روزها بیشتر از همیشه احساس خطر کرده و برای این که جیره و مواجب شان قطع نشود به صرافت افتاده اند و تلفن به دست ، گفت و گوهای فرمایشی با هیأت های استانی را ترتیب می دهند تا طرف مقابل را در عمل انجام شده قرار داده ، یک حرفی در دهان آن بندگان خدا گذاشته و نهایتا به اربابانشان خوش خدمتی های لازم را مبذول کنند ، غافل از این که نمی دانند بار کج به منزل نمی رسد . عجیب است که این روسای هیات ها که سال تا ماه کسی حالشان را هم نمی پرسید ، حالا به سلبریتی های بسکتبال تبدیل شده اند ! نامبردگان که ادله ای برای دفاع نداشته و در مورد شخصیت والای رئیس فدراسیون لب به سخن می گشایند؛ یا به دلیل همبازی بودن پشت او را خالی نمی کنند یا او را بهترین فرد کره خاکی برای اداره بسکتبال می دانند ؛ منطقی محکمه پسند را برای دفاع از رئیس جوان به کار نبردند و فقط با جملات کلیشه ای از او تعریف کردند . البته با کارنامه غیرقابل دفاع فدراسیون ، کار دیگری هم از دستشان بر نمی آمد!

عزیزان ! ما هم با شخصیت حقیقی رئیس جوان کاری نداریم و نسبت به عملکرد بسکتبالی او در 243 روز گذشته نقد جدی داریم . تعدادی از افرادی که نامشان در بالا آورده شد ، مجیز فدراسیون های قبلی را هم می گفتند که اسنادش نیز موجود است ولی ما قصد پرداختن به آن را نداریم ؛ فقط کاش به جای دفاع ناموسی ، با دلایل فنی ، جامعه بسکتبال را قانع می کردید که نسبت به ابقای رئیس فدراسیون تجدید نظر کنند . مگر نمی گویید تعداد مخالفان به انگشتان یک دست هم نمی رسد وبیش تراعضاء نسبت به ادامه روند فعلی مصمم هستند ؟ پس بالاغیرتا به مجمع بیایید و با دادن رای بالاتر، مُشتی بر دهان بدخواهان و یاوه گویان مغرض بکوبید ! ضمنا بگذارید مجمع ، نقش واقعی خود را بازی کرده و از اعتبار نیفتد؛ نه این که فقط آن زمانی که به اعضای آن احتیاج داشتید و به آن ها وعده می دادید ، برایتان قابل احترام شمرده شوند . فراموش نکنید طبق ماده 13 اساسنامه فدراسیونهای ورزشی ، مجمع عمومی به عنوان عالی ترین رکن تصمیم گیری فدراسیون شناخته می شود و شک نداریم که به وظیفه خطیر خود عمل خواهد کرد .

در پایان،این نکته را هم قلمی کنیم که رئیس جوان ، دیروز میهمان برنامه «ورزشگاه» از شبکه تهران بود و از پاسخ دادن به سئوالات مجری طفره رفت . او گفت : تا سال 1408 برنامه ریزی داریم! با زیاده خواهی ها و رانت مبارزه می کنیم و به جز قوانین ، زیربار زور نمی رویم ! کسانی که درباره مجمع فوق العاده ، صحبت می کنند ، تعدادشان از انگشتان یک دست هم کمتر است و این قدر فرصت، کم داریم که نیازی به ورود به این مسائل نمی بینم ! با فساد مبارزه می کنم و تاوانش را هم می دهم ؛ تا پایان چهارسال هم مدیر می مانم و...

چندباربه صورت خودمان سیلی زدیم که ببینیم خوابیم یا دچار توهم شده ایم اما در کمال ناباوری متوجه شدیم بیدار هستیم و این حرف های رئیس جوان است که گوشمان را نوازش می دهد . ظریفی که با تعجب ما را می نگریست گفت: بنده خدا نمی داند «فاتح» هم با یک «ه» کارش تمام می شود !

*کامران خطیبی


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پاشايي
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
0
چه عنوان خوبي
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار