PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۷۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری گفت: ما حساسیت ها را برای برگزاری انتخابات فدراسیون به وزارت ورزش انتقال داده ایم و وزارت ورزش هم مصر است انتخابات هر چه زودتر برگزار شود.
کیهان ورزشی- 

نشست خبری سجاد انوشیروانی در محل فدراسیون وزنه‌برداری برگزار شد. انوشیروانی در مورد وضعیت تیم در مسابقات قهرمانی جهان بیان کرد: وزنه‌برداری رشته‌ای است که نتیجه گرفتن در آن زمانبر است اما من حرف سعید علی حسینی را تایید می‌کنم. در دو ماه نمی‌توان به نتیجه‌ای که می‌خواهیم دست پیدا کرد و نیاز به برنامه ریزی قوی است. باید سال گذشته برنامه‌ریزی قوی انجام می‌دادند و برای تیم پشتوانه قوی ساخته می‌شد. این مسائل نقاط ضعف است. ما از الان برای مسابقات سال آینده و المپیک پاریس برنامه ریزی می کنیم که اردوها به چه شکل باشد و از چه نسلی وارد تیم ملی شوند. من نمی خواهم به گذشته برگردم و از روزی که وارد فدراسیون شدیم تلاش کردیم اردوها را منظم برگزار کنیم و اردوی بانوان را همپای مردان برگزار کردیم.

انوشیروانی در مورد وضعیت سهراب مرادی و غیبتش در قهرمانی جهان گفت: او از مفاخر ورزش ایران است. جراحی که در آلمان داشت، ایراداتی داشت چند ماه پیش مجددا جراحی شد. ما پنج مرحله گزینشی داریم و این مسابقات قهرمانی جهان کلمبیا گزینشی المپیک اصلی نیست و سهراب مرادی با توجه به پتانسیلی دارد می‌تواند به رکوردهایی برسد که سال آینده امتیازات لازم را برای کسب سهمیه المپیک کسب کند.

او در مورد برنامه خود برای پشتوانه‌سازی گفت: برای ساختن نسل پشتوانه باید برنامه‌ریزی شود و برنامه‌ها مستمر ادامه داشته باشد. وزنه‌برداری رشته آسیب‌زا است و با پرورش نفرات جایگزین مخصوصا در اوزانی که برای ما مهم هستند، می‌توانیم با نبود یک نفر، جای خالی او را پر کنیم. یکی از مشکلات بزرگ ما خالی بودن دستمان مخصوصا در اوزان حساس است که یکی، دو وزنه‌بردار در آن وزنها بیشتر نداریم. در المپیاد استعدادیابی نیز از لحاظ کمیت و کیفیت دچار مشکل بودیم. حال وزنه‌برداری در استان ها خوب نیست و ۲۳ استان از ۳۱ استان در المپیاد استعدادیابی شرکت کردند. عمق فاجعه از همان استان ها است و حتما باید برایش فکر کنیم که فکر هم داریم و برای استانها تدابیری اندیشیده‌ایم.

انوشیروانی در مورد اینکه حضور همزمانان قهرمانان وزنه برداری در فدراسیون چالش برانگیز است یا خیر؟ گفت: در مدتی که قهرمانان بزرگ دعوت ما را قبول کرده اند و به فدراسیون آمده اند، حوزه ها تفکیک شده است و در مورد همه مسائل هم نظر هستیم و برای رفع مشکلات موجود آمده‌ایم. از همه برندها باید استفاده شود تا به شرایط ایده‌ال و آرمانی برسیم.

او در پاسخ به این پرسش که انتخابات فدراسیون قبل از انتخابات کنفدراسیون آسیا برگزار می‌شود یا نه؟ گفت: انتخابات در اختیار وزارت ورزش است و تصمیم گیری با وزیر است. حساسیت ها را انتقال داده‌ایم و ایامی که نیاز است انتخابات برگزار شود را اطلاع داده ایم تا با توجه رایزنی‌هایی که شده است، در انتخابات کنفدراسیون آسیا بتوانیم در حد انتظار حرکت کنیم و کرسی بگیریم. وزارت ورزش مصر است انتخابات در سریع ترین زمان ممکن برگزار شود. بلافاصله از یکی، دو روز آینده ثبت نام و انتخابات کمیسیون ها را آغاز می‌کنیم و شرایط را برای برگزاری انتخابات فدراسیون مهیا می‌کنیم.

از انوشیروانی پرسیده شد که در انتخابات کاندیدا می‌شود یا خیر که مقامی سرپرست دبیری فدراسیون پاسخ داد: قطعا همین طور است.   

سرپرست فدراسیون در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای برگرداندن نفراتی چون یکتا جمالی و پریسا جهانفکریان دارد؟ تاکید کرد: ارتباطاتی بود و به کمک ارگان های امنیتی تلاش هایی کردیم که برگردند اما تصمیم خود را گرفته‌اند و پاسخگو هم نیستند. وزارت ورزش و دستگاه‌های امنیتی در تلاش بودند که آنها را برگردانند اما به آن شکل پاسخگو نبودند. در بانوان قبل از اینکه زیرساخت‌ها فراهم شود، تیم ملی تشکیل شد و اقدام معکوس بود. هالتر وزنه برداری برای بانوان یا سالن مناسب نداریم و باید این مسائل را حل کنیم.

انوشیروانی در مورد اینکه نفرات تکراری در اردوی تیم ملی هستند چه برنامه‌ای برای ساختن نفرات جدید دارد؟ تصریح کرد: ما دو نسل سازی در وزنه‌برداری داشتیم یکی در سال ۲۰۰۰ بود و دیگری در سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد و نتیجه آن را تا سال ۲۰۱۶ دیدیم. امروز در این برهه زمانی دستمان خالی است و آنچه تحویل گرفتیم، تهی از شرایط ایده ال است و تک ستاره‌هایی داریم. برای این برنامه‌ریزی می‌کنیم که رده پایه را بسازیم. یکی از مشکلات ما این است که وقتی ورزشکار چند هفته‌ای از اردو خارج می‌شود و به استانش می رود، از لحاظ حفظ آمادگی دچار مشکل می شود و باید برای آن برنامه داشته باشیم.

او همچنین گفت: برای بعد از المپیک باید برنامه داشته باشیم اما تا المپیک به آنچه داریم و روی تک مهره‌های جوان تمرکز می‌کنیم.

انوشیروانی در مورد بدهی های فدراسیون گفت: در مجموعه‌ای که ۷۰ درصد آن دست ما نیست ۴ و نیم میلیارد تومان به شرکت توسعه و تجهیز بدهکاریم و شرکت توسعه و تجهیز قرارداد را با ما تمدید نمی‌کند و اینکه ما جایی نشسته‌ایم که قرارداد نداریم، مسئولیت دارد. مالیات حقوق ها هم پرداخت نشده بود که شامل جریمه شده بود. بزرگترین بدهی ما فقر استان ها است و سالن های نامناسب دارند. ما جلسه ای با سازمان برنامه ریزی و بودجه داریم تا در کوچکترین زمان ممکن از بحران ها عبور کنیم. اگر از بحران ها عبور نکنیم، حال وزنه‌برداری همین طور خواهد ماند.

او ادامه داد: هرجا در مورد مشکلات وزنه‌برداری صحبت می کنیم متوجه می شویم که اصلا مشکلات را انتقال نداده‌اند اما ما تا ثانیه‌ای که در فدراسیون هستیم می‌دویم. سیم کشی مناسب یا اینترنت مناسب نداریم. خوابگاه‌ها را ببینید چه چیزی را دست گرفته‌ایم و چه انتظاری دارند. هر کجا را دست می‌زنیم، زیر صفر است و گاهی اوقات اشک من در آمده است. 

سرپرست فدراسیون در مورد نتایج آسیایی گفت: ما  در مسابقات آسیایی از کیفیت رکوردها راضی نیستیم اما فعلا همین را داریم اما تلاش می‌کنیم روز به روز بهتر شویم.

انوشیروانی از ساخت کمپ دوم خبر داد و گفت: یکی از برنامه های ما احداث کمپ دوم است و در مجلس رایزنی می‌کنیم تا بودجه بگیریم. توافقات اولیه بحث زمین را گرفته‌ایم. این هدف را داریم خودمان را از مکان هایی که آنجا اردو تشکیل دهیم، خود را غنی کنیم.

انوشیروانی در مورد وضعیت فوق سنگین گفت: ما قبول داریم که فوق سنگین برای همه مهم است اما باز هم به بحث پشتوانه سازی بر می گردیم. ما پدیده ای در گرجستان داریم که وزنه‌هایی فوق بشری می‌زند اما باز هم عقب نشینی نمی‌کنیم. به علی داودی گفتیم که پتانسیل دارد که ۲۶۰ کیلوگرم در دوضرب بزند. یک سال روی علی داودی تمرکز کنیم با اقتدار از وزنه‌بردار ارمنستان که تغییر تابعیت داده است و به آسیا آمده است، عبور می کند. بعد از وزنه‌بردار گرجستان، تلاش می کنیم دوباره اقتدار فوق سنگین را به دست آوریم.

انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که از رضازاده در انتخابات کنفدراسیون آسیا حمایت می‌کند؟ گفت: ما وظیفه داریم از حسین رضازاده حمایت کنیم و اسم‌ او را برای انتخابات رد خواهیم کرد. رایزنی هایی برای کسب کرسی داشتیم اما تاکید دارند انتخابات ایران حتما برگزار شود.

انوشیروانی در مورد مدت زمانی که برای برگزاری انتخابات فدراسیون فرصت دارند؟ تاکید کرد: از آنجا که انتخابات کنفدراسیون آسیا را در پیش داریم باید تا ۱۵ دی انتخابات ایران انجام شود. ما درخواست تشکیل جلسه با آقای پولادگر را داده‌ایم و خود وزارت ورزش هم مصر است انتخابات زودتر برگزار شود. ما به دنبال گرفتن کرسی در کنفدراسیون آسیا هستیم و رایزنی هایی را فرد به فرد انجام می‌دهیم اما باید قبل از انتخابات کنفدراسیون، تکلیف فدراسیون مشخص شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها