PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۷۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2022-2023 برگزار شد تا 2 فینال 3 سال اخیر تکرار شود.
کیهان ورزشی-

 مراسم قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2022-2023 از ساعت 14:30 در شهر نیون سوئیس برگزار شد که در مهمترین آنها پورتو به مصاف اینترمیلان خواهد رفت و بایرن پذیرای مسی خواهد بود. فینال سال گذشته لیگ قهرمانان اروپا نیز بین رئال و لیورپول تکرار خواهد شد.

در این مرحله از لیگ قهرمانان اروپا ، تیم‌های باشگاهی از یک کشور با هم رقابت نخواهند کرد و 2 تیم صعود کرده از گروه مقدماتی نیز با هم رودررو نخواهند شد. تیم‌های سید اول (صدرنشین) در بازی برگشت میزبانی خواهند کرد.

رئال مادرید تنها نماینده اسپانیا در این مرحله است و آلمان و انگلیس نیز با 4 نماینده مقتدرترین کشور در این فصل شناخته می‌شوند.

سید اول: ناپولی (ایتالیا) – پورتو(پرتغال) - بایرن مونیخ (آلمان) – تاتنهام (انگلیس) – چلسی (انگلیس) – رئال مادرید (اسپانیا) – منچسترسیتی (انگلیس) – بنفیکا (پرتغال)

سید دوم: لیورپول (انگلیس) – کلوب بروژ (بلژیک) – اینترمیلان (ایتالیا) – اینتراخت فرانکفورت (آلمان) – میلان (ایتالیا) – لایپزیگ (آلمان) – دورتموند (آلمان) – پاری‌سن‌ژرمن (فرانسه)

در ابتدای مراسم کلیپی در خصوص 16 تیم راه‌یافته به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش شد. در بخش معرفی تیم پورتو، لیگ قهرمانان اروپا از نمایش درخشان مهدی طارمی صحنه‌هایی نشان داد.

حمید آلتین‌توپ، بازیکن اسبق رئال مادرید و بایرن مونیخ در مراسم شرکت کرد تا در قرعه‌کشی کمک کند.

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی به شرح زیر است:

*منچسترسیتی انگلیس - لایپزیگ آلمان

* بنفیکا پرتغال - کلوب بروژ بلژیک

* رئال مادرید اسپانیا-  لیورپول انگلیس

* تاتنهام انگلیس - میلان ایتالیا

* ناپولی ایتالیا - اینتراخت فرانکفورت آلمان

* چلسی انگلیس - دورتموند آلمان

*پورتو پرتغال - اینترمیلان ایتالیا

*بایرن مونیخ آلمان - پاری‌سن‌ژرمن فرانسه

رئال مادرید با برخورد مقابل لیورپول فینال سال گذشته لیگ قهرمانان اروپا را تکرار کرد. در آن بازی رئال با تک گل فده والورده مقابل شاگردان کلوپ به برتری رسید و برای چهاردهمین بار قهرمان اروپا شد.

بایرن مونیخ نیز که در مرحله گروهی به قرعه مرگ خورده بود، در اینجا نیز با سخت‌ترین حریف ممکن دیدار خواهد کرد. بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن در فینال 2020 به مصاف هم رفتند که بایرن با تک گل کینگزلی کومان به برتری رسید و برای ششمین بار فاتح اروپا نام گرفت.

پورتو با مهدی طارمی نیز با اینترمیلانی روبه‌رو خواهد شد که در مرحله گروهی بارسلونا را از دور رقابت‌ها کنار زد. اینترمیلان در سری‌آ اکنون شرایط مثبتی ندارد و شب گذشته نیز در دربی ایتالیا مغلوب یوونتوس شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها