PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۷۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
دریغ از شور و حال فوتبالی
کیهان ورزشی-

دوحه در روز آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ حال و هوای فوتبالی به مفهوم واقعی ندارد.آنچه از حضور و ازدحام تماشاگران در رسانه ها دیده می شود پیرامون ورزشگاه البیت محل برگزاری افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ بود. آن شور و حالی که ما قبل از شهرآورد تهران بین تماشاگران سرخابی می بینیم و همه از فوتبال صحبت می کنند اینجا از آن خبری نیست.مترو دوحه خلوت است و به طورکلی تک تک هوادارانی را می بینید که پیراهن تیم ملی کشورشان را بر تن کرده اند و تیم کشورشان را در دوحه نمایندگی می کنند. تماشاگران اکوادوری با تی شرت های زرد رنگ ، آرژانتینی با پیراهن راه راه معروف شان و کلاه مکزیکی هایی در شهر دیده می شوند که به عنوان تماشاگران تیم ملی این کشور وارد قطر شده اند. .در چنین وضعی عجیب است که خبری از تماشاگران کشور میزبان در معابر و مترو دوحه نیست.اگر نیروهای داوطلب(volunteer) با پوشش مشخص در سطح شهر دوحه نباشند و نمادهای جام جهانی در معابر دیده نشود باورتان نمی شود که قطر میزبان جام جهانی است.این موضوع برای تمام کسانی که وارد قطر می شوند کاملا مشهود است.تنها مکانی که روزگذشته می توانستیم شور و حال فوتبالی را در قطر احساس کنیم اطراف ورزشگاه البیت بود.ساعاتی قبل از برگزاری مراسم افتتاحیه پیرامون ورزشگاه البیت متوجه شور و حال فوتبالی شدیم.البته بیشترشان اکوادوری بودند و چندین ملیت دیگر که طرفدار واقعی فوتبال در جهان به شمار می آیند.تماشاگران ملیت های مختلف، سکوهای ورزسگاه البیت را تسخیر کرده بودند. تماشاگران قطری را فقط با ورود به ورزشگاه البیت دیدیم. تماشاگران قطری در ورزشگاه البیت مثل اکوادوری ها تیم کشورشان را تشویق نکردند و قطری‌ها پس از به ثمر رسیدن گل دوم اکوادور خیلی زود ورزشگاه را ترک کردند.شور و حالی هم در ورزشگاه تولید نکرده و ظاهرا به فوتبال، نگاه تفننی دارند.  این صحنه ها با مطالبی که طی ماه های گذشته از قطر و اقداماتش در زمینه جذب هوادار نوشته می شد کاملا تناقض دارد و ظاهرا رسانه های قطری در این زمینه بزرگنمایی می کردند.خبرنگاران هم به روایت خودشان از امکانات اینترنتی و محل جایگاه خود در ورزشگاه البیت گلایه داشتند. آنچه ما در روز نخست اقامت مان در قطر دیدیم عاری از هیجان فوتبالی در سراسر کشور بود. اگر بنویسیم همه چیز مصنوعی است بیراه نگفته ایم.ضمنا تماشاگران اکوادوری با شعارهای غیرورزشی با قطری ها کل کل هم می کردند که البته مقصر اصلی اکوادوری ها بودند.یک تماشاگر اکوادوری با طعنه از ثروت قطری ها می گفت که یک تماشاگر قطری با لبخند پاسخش را داد و بعد هم جلوی دوربین رسانه ها با هم آشتی کردند.


حضور کوتاه خبرنگاران ایرانی در تمرین تیم ملی

تعدادی از خبرنگاران ایرانی در تمرین قبل از بازی تیم ملی ایران برابر انگلیس برای دقایقی بسیار کوتاه حاضر شدند و تیم ایران را از نزدیک دیدند.اعزام خبرنگاران به آدرس غلط سبب شد تا آنها باتاخیر به محل تمرین تیم ملی برسند و چند دقیقه بیشتر فرصت تهیه گزارش نداشته باشند. خدا به دادمان برسد...


ساوتگیت: می دانم تیم ایران از برخی سئوالات ناراحت است
کنفرانس خبری سرمربی و کاپیتان تیم ملی انگلیس هم با سئوال خبرنگار ایرانی سوژه شد. ساوتگیت سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس در کنفرانس خبری پیش از بازی با ایران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

خبرنگاری از کشورمان خطاب به سرمربی انگلیس گفت: ما هم می‌توانستیم به شما بگوییم شما سرمربی کشوری هستید که در افغانستان زنان و کودکان بسیاری را کشته است، اما این کار را نمی‌کنیم و می‌گوییم کی‌روش از شما به عنوان یک تیم قابل احترام و بزرگ یاد کرد.

سرمربی انگلیس در جواب گفت: متوجه هستم که تیم شما نسبت به برخی سؤالات مطرح شده ناراحت است. شرایط سختی دارید از من هم سؤالات سیاسی زیادی درباره موضوعات مختلف می‌شود. هر دو در وضعیت مشابه هستیم و درک می‌کنیم که در چه موقعیتی قرار داریم. مسئولیت من این است که در هر شرایطی پاسخگو باشم.

*کیوان طباطبایی - دوحه

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار