PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
کیهان ورزشی- 

افشاگری کی روش علیه جاسوس تیم ملی
کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در حاشیه تمرین چهارشنبه ملی‌پوشان در جمع خبرنگاران گفت: من می‌خواهم این ایده که بازیکنان تیم ملی، دشمنان ما هستند را تخریب کنم و بگویم که دشمنان ما کسانی هستند که تلاش کردند تمرکز ما را بر هم بزنند. کسانی که فکر می‌کنند انجام بازی جام جهانی مقابل تیم‌های انگلیس، پرتغال و تیم‌های این‌گونه مثل بازی در پلی‌استیشن است، باید بگویم که این مسئولیت بزرگی روی دوش ما است. به افرادی که این کار را انجام دادند، تبریک می‌گویم و باید از خودشان خوشحال باشند. نمی‌توانم صحبت‌هایم را تمام کنم بدون اینکه به «ورزش 3» تبریک بگویم. شما کارتان را خوب انجام دادید چون ترکیب را صبح اول وقت قبل از آغاز بازی اعلام کردید. این به ما کمک می‌کند که می‌دانیم یک نفر داخل تیم است که با شما صحبت می‌کند. همه رسانه‌های ایرانی اینجا هستند و شما این کار را انجام دادید. شما یک قهرمان بزرگ هستید.

حمایت شهروند اماراتی از تیم ایران
چند روزی است که یک شهروند اماراتی در هتل اصحاب رسانه در دوحه دیده می شود.این شهروند اماراتی که اصالت ایرانی دارد برای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران به قطر آمده است و در گفت و گو با خبرنگار اعزامی کیهان ورزشی گفت: من عاشق ایران هستم و هر جا تیم ایران بازی داشته باشد به آنجا می روم و تیم موردعلاقه ام را تشویق می کنم‌‌. ما باید از ایران حمایت کنیم و نگذاریم ایران در میادین بین المللی تنها باشد.البته بازی اول را در جام جهانی ۲۰۲۲ باختیم ولی دلم روشن است بازی دوم را می بریم.

اعتراض آلمانی ها به فیفا
بازیکنان تیم ملی فوتبال آلمان پیش از دیدار با ژاپن در یک حرکت اعتراضی به تصمیمات اخیر فیفا واکنش نشان دادند.آلمانی ها قصد داشتند با هواپیمایی که نماد دگرباشان جنسی راداشت وارد قطر شوند که دولت قطر مانع شد و اجازه فرود به ژرمن ها نداد و فیفا از تصمیم دولت قطر حمایت کرد. طبق خبرها هفت تیم اروپایی حاضر در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که قصد داشتند به نشانه حمایت از دگرباشان جنسی از بازوبند کاپیتانی رنگین‌کمانی در این تورنمنت استفاده کنند، سرانجام در پی فشار فیفا از این کار صرف نظر کردند. با وجود ممنوعیت استفاده از بازوبند، تیم ملی آلمان به روش‌های دیگر قصد دارد حمایت خود را از این موضوع نشان دهد.
بازیکنان تیم ملی آلمان پیش از دیدار با ژاپن در عکس دسته جمعی خود به نشانه اعتراض جلوی دهان خود را گرفتند تا بدین شکل اعتراض خودشان را نسبت به اعمال فشار فیفا ابراز کنند.

داور گواتمالایی بازی ایران و ولز را قضاوت می کند
ماریو اسکوبار اهل گواتمالا قضاوت دیدار تیم‌های ملی ایران و ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ را بر عهده خواهد داشت.
کیلب ولز از ترینیداد و توباگو و خوان کارلوس مورا از کاستاریکا کمک‌های اسکوبار در این دیدار هستند.این داور ۳۶ ساله که در روز جمعه بازی تیم کشورمان را قضاوت می کند فینال گلدکاپ کونکاکاف در سال ۲۰۱۹ را سوت زده و فینال لیگ قهرمان کونکاکاف را داوری کرده است.

حرکت جالب تماشاگران ژاپنی
ژاپن با پیروزی مقابل آلمان شگفتی دیگری را در جام جهانی رقم زد.ژاپن دومین تیم آسیایی جام جهانی ۲۰۲۲ است که با شکست آلمان تمامی توجهات را به خود جلب کرد.تماشاگران ژاپنی پس از تشویق تیم کشورشان در پایان مسابقه مثل روزهای قبل که برای دیدن بازیها به ورزشگاه آمده بودند سکوهای محل استقرارشان را نظافت کردند و مثل بچه مدرسه ای ها تمامی زباله ها را جمع آوری و داخل سطل زباله انداختند. بسیاری از علاقه مندان به فوتبال، فیلم نظافت تماشاگران ژاپنی را وایرال کردند.

تماشاگران آلمان رمقی نداشتند!
تماشاگران آلمان پس از شکست ژرمن ها مقابل تیم ژاپن رمقی برای ترک ورزشگاه نداشتند و روی سکوها از ناراحتی میخکوب شده بودند‌؛ به طوری که باورشان نمی شد تیم کشورشان به یک تیم آسیایی باخته است‌.از آن سو یک تماشاگر اسپانیایی بیرون ورزشگا از شکست آلمان خوشحال بود و برای هواداران ژرمن ها کری می خواند.

جشن اسپانیایی ها
دیدار اسپانیا و کاستاریکا در گروه ششم جام جهانی ۲۰۲۲ با برتری ۷ بر صفر شاگردان لوییس انریکه به پایان رسید.اسپانیایی ها حریفشان را گلباران کردند و تماشاگران شان در معابر و مترو دوحه جشن پیروزی گرفتند و در پوست خود نمی گنجیدند.از آن طرف طرفداران کاستاریکا دل و دماغ نداشتند و با ناراحتی درباره باخت سنگین تیم خود صحبت می کردند.

تماشاگر ویژه کرواسی
کرواسی در اولین بازی خود در گروه F جام جهانی 2022 قطر به مصاف مراکش رفت و متوقف شد. شاگردان زلاتکو دالیچ یک میهمان ویژه در این بازی داشتند و او برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس بود که رابطه صمیمانه‌ای هم با دالیچ دارد.
برانکو که در زمان حاضر هدایت تیم ملی فوتبال عمان را به‌عهده دارد، به‌همراه چند دستیار خود که آنها هم اصالتی کروات دارند، در ورزشگاه البیت حضور پیدا کرد و شاهد توقف هموطنانش در اولین مصاف جام بود.او از دیدن تماشاگران ایرانی خوشحال شد و برای تیم های ایران و کرواسی آرزوی موفقیت کرد.

جو آلن به بازی با ایران می‌رسد
نکته مهم تمرین روز چهارشنبه تیم ولز، بازگشت جو آلن به تمرینات بود. بازیکن باتجربه ولزی ها 60 روز پیش و در جریان دیدار تیم باشگاهی خود یعنی سوانسی برابر هال سیتی از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد و در این مدت در هیچ مسابقه ای به میدان نرفته بود. ولزی ها می توانند روی توانایی های جو آلن برای دیدار با ایران حساب کنند. او در دیدار برابر آمریکا نیز حضور نداشت و راب پیج روی توانایی های این بازیکن 32 ساله حساب باز کرده است. جو آلن سابقه 72 بازی ملی برای ولز را نیز در کارنامه دارد.

تشویق تیم ملی
تعدادی از هواداران ایرانی در نزدیکی هتل تیم ملی گردهم آمدند و تیم ملی ایران را برای بازی با ولز حسابی تشویق کردند‌. در فاصله ۴۸ ساعت تا بازی با ولز، هواداران تیم ملی فوتبال در پارک جنب هتل شرایتون دوحه تجمع کردند و به حمایت از شاگردان کارلوس کی‌روش پرداختند.
در این تجمع هواداران با در دست داشتن پرچم ایران، شعارهایی در حمایت از تیم ملی سر دادند تا در آستانه بازی روز جمعه که از اهمیت زیادی برخوردار است موجب افزایش انگیزه و روحیه ملی‌پوشان شوند.

بازار سنتی دوحه محل کری خوانی
بازار سنتی سوق واقف دوحه، شب‌ها تبدیل به محلی برای کُری‌خوانی و شادی هواداران کشورهای مختلف شده است. یکی از اماکنی که به محل اصلی تجمع هواداران تیم‌های مختلف تبدیل شده است، بازار سنتی سوق واقف است، یک بازار قدیمی و سنتی که در محل بازار تجاری صدساله دوحه در کرانه‌های وادی مشایرب ساخته شده است. نمای این بازار قدیمی در پس‌زمینه افق مدرن دوحه، شاید قیافه دوحه را ناهنجار کند اما با توجه به ساختمان‌های گِلی، این بازار مظهر دوران باستانی است و کوچه های پرپیچ و خم سوق واقف صحنه‌ای از زندگی سنتی خیابانی را به تصویر می‌کشد.

فیفا ، آلمان را جریمه می کند
فیفا اعلام کرده بود تیم‌های حاضر در جام جهانی حق بستن بازوبند رنگین کمان برای حمایت از همجنس گرایان را ندارند که تیم ملی آلمان در آغاز مسابقه با ژاین،  اعتراض خودش را به این تصمیم فیفا اعلام کرد و از این رو ژرمن ها جریمه می شوند.

تست‌ پزشکی از بیرانوند 
علیرضا بیرانوند که در جریان دیدار ایران و انگلیس دچار مصدومیت شده بود، احتمال دارد دوباره به ترکیب اصلی تیم ملی برگردد.
بر همین اساس قرار است بیرانوند، امروز تست‌های نهایی پزشکی را پشت سر بگذارد و در صورت تایید پزشکان می‌تواند برای تیم ملی در دیدار برابر ولز به میدان برود.

*کیوان طباطبایی- دوحه 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار