PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
گزارش اختصاصی از دوحه/فیفا مانع بازی کردن بیرانوند شد!
کیهان ورزشی-

مهم ترین اتفاق پنج شنبه  حضور علیرضا بیرانوند بر سر تمرین تیم ملی بود. سنگربان شماره یک ایران با ماسک تمرین کرد.خبری که هواداران تیم ملی در قطر را شادمان کرد اما رسانه‌های خارجی از مخالفت فیفا با حضور بیرانوند در دیدار امروز مقابل ولز خبر داده‌اند،

بیرانوند که در جریان دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر انگلیس از ناحیه ببنی دچار مصدومیت شده بود، بعد از خروج از زمین و معاینات اولیه، آسیب وارده از سوی پزشک فیفا ضربه به مغز تشخیص داده شد و به همین خاطر هم تیم ملی فوتبال ایران بر اساس مقررات فیفا توانست در این دیدار به جای پنج تعویض، شش تعویض داشته باشد.

حالا خبرگزاری‌های خارجی با استناد به مقررات پزشکی فیفا و به نقل از منابعی در فدراسیون جهانی فوتبال می‌گویند که بیرانوند باید پس از آسیب وارده ۶ روز استراحت کند ‌و نمی‌تواند تا قبل از پایان ۶ روز در ترکیب تیم ملی ایران به میدان برود.


ملی پوشان در ورزشگاه بازی با ولز قدم زدند
تیم ملی فوتبال ایران ،روزگذشته(پنج شنبه) آخرین تمرین قبل از بازی با ولز را در فضایی آرام و کم حاشیه برگزار کرد و بازیکنان تیم ملی با هماهنگی کارلوس کی روس به ورزشگاه احمد بن علی دوحه رفتند تا با فضای این ورزشگاه آشنا شوند. ملی پوشان پس از قدم زدن در زمین ورزشگاه احمد بن علی(محل بازی با ولز) به هتل الریان برگشتند و مشغول استراحت شدند.


سرمربی ولز: احتمالا ترکیب ایران تغییر می کند
راب پیچ، سرمربی تیم ملی ولز با چهره ای جدی وارد کنفرانس خبری شد و در نشست خبری پیش از این بازی برابر ایران گفت: اسد ایران به خاطر آن شکست ناامید شده باشد. فکر می‌کنم می‌خواهند برگردند و البته انگلستان را هم می‌شناسیم. ممکن است ایران ترکیب خود را تغییر دهد. شاید آنها ترکیب خود را به خاطر انگلیس تغییر دادند. باید ببینیم از چه ترکیبی استفاده می‌کنند. پیج درباره هدف تیمش در بازی ایران و اینکه شاید ترکیب تیمش برای بازی جمعه تغییر کند، گفت: ما آماده بازی در جام جهانی هستیم و همیشه یک پلن B داریم. ما برای بازی با ایران برنامه داریم و می‌دانیم چطور بازی کنیم و امیدوارم بعد از بازی با ایران به مرحله عمل در بیاید.

بیل: بازی مشکلی برابر ایران داریم

گرت‌بیل‌کاپیتان ولز درنشست‌خبری پیش از بازی با ایران حاضر شد و گفت: بازی مشکلی مقابل ایران خواهیم داشت. با توجه به چیزی که متوجه شدم، بازی مشکلی مقابل ایران خواهیم داشت. ایران خوب است. به همین دلیل در جام جهانی هستند. فکر می‌کنم ایران مدافعان و مهاجمان خوبی دارد و کاری که می‌کنیم این است که به قوای خودمان تکیه کنیم. آنها بازیکنان خطرناکی هستند و سعی می‌کنیم آنها را کنترل کنیم.


چرا مهاجم سوئیس شادی نکرد؟
بریل آمبولا مهاجم کامرونی الاصل سوئیس با گلزنی برابر کشور مادری خود خوشحالی نیز نکرد. سوئیس با گل امبولو برتبر کامرون، اولین برد خود در جام جهانی ۲۰۲۲ را جشن گرفت. مهاجم سابق شالکه ۰۴ و بوروسیا مونشن گلادباخ در مورد خانواده و بستگانش گفت: این یک بازی ویژه برای من و خانواده‌ام بود.


ناراحتی رنار از شکست سنگین ایران
واکنش ها به شکست سنگین ایران برابر تیم انگلیس ادامه دارد و این بار اروه رنار سرمربی فرانسوی عربستان به باخت سنگین ایران مقابل انگلیس واکنش نشان داد. او گفت: برای قاره آسیا دردآور است وقتی می‌بینیم ایران با نتیجه ۶ بر ۲ برابر  انگلیس شکست خورد.

کاپیتان سوئیس:ما برخلاف آلمان به قوانین قطر احترام می گذاریم

گرانیت شاکا کاپیتان تیم ملی فوتبال سوئیس به مخالفت با اقدام اعتراضی بازیکنان تیم آلمان پرداخت و گفت: ما رفتاری مانند تیم ملی فوتبال آلمان انجام نخواهیم داد. به قوانین و آیینی که در قطر است احترام  خواهیم گذاشت. ما وقتی وارد یک کشور جدید می شویم باید به قوانین آن احترام گذاریم. ما اینجا هستیم تا فوتبال بازی کنیم.


پرسش کی روش از خبرنگار بی بی سی
در پایان نشست خبری کی‌روش پیش از دیدار با ولز، سرمربی تیم ملی پاسخ جالبی به خبرنگار انگلیسی داد.کی‌روش در واکنش به سوالات مکرر ، جهت دهی شده و سیاسی خبرنگار BBC به سمت این خبرنگار خانم رفت و گفت: فکر می‌کنید این منصفانه است که فقط از من این سوالات را بپرسید. چرا همیشه از من می‌پرسید و از دیگر مربیان این سوال را نمی‌پرسید؟چرا از ساوتگیت درمورد وضعیت مردم کشورش نمی‌پرسیدید یا مثلا چرا از آمریکا در خصوص ترک افغانستان پرسش نمی‌کنید؟


پرتماشاگرترین بازی جام
با اعلام گوینده استادیوم لوسیل ، بازی برزیل-صربستان که‌باحضور 88103 تماشاگر برگزارشد تاکنون به عنوان پرتماشاگر ترین بازی جام جهانی 2022  لقب گرفت.

قضاوت کم نقص فغانی و کمک هایش
تیم داوری ایران شامل علیرضا فغانی، محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری قضاوت برزیل و صربستان سخت‌ترین دیدار دور اول مرحله گروهی را بر عهده داشت. آنها قضاوتی خوب و کم نقص داشتند.
*کیوان طباطبایی - دوحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار