PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
کیهان ورزشی-

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار برابر ولز در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.بیشتر شبکه های عربی و اروپایی تصاویر سومین برد ایران در ادوار جام جهانی را پخش کردند. تیم ملی فوتبال ایران در دیدار دوم خود در جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف ولز رفت. ایران که در بازی برابر انگلیس نمایش ناامیدکننده‌ای داشت، برابر ولز بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و در نهایت  توانست با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی دست پیدا کند تا امیدش برای صعود به دور بعد بسیار پر رنگ شود.

اتحاد، همدلی و پرچم ایران سوژه رسانه های بین المللی
جو کاملا ایرانی با برافراشته شدن پرچم سه رنگ کشورمان، جمعه هفته گذشته در ورزشگاه احمد بن علی قطر سوژه رسانه های بین المللی شد.بیشتر  رسانه ها نوشتند که ایرانی ها با همدلی و اتحاد یک پیروزی ارزشمند را رقم زدند.ایرانی ها حاضر در قطر پس از این برد مقابل هتل تیم ملی ایران و محلات لوسیل، سوق واقف و کورنیش دوحه گردهم آمدند و پیروزی ایران با پرچم سه رنگ کشورمان جشن گرفتند و اتحاد و همولی خود را به نمایش گذاشتند.

۳ برد ایران در ادوار جام جهانی
️تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در ادوار مختلف جام جهانی به سه بُرد دست پیدا کند.
️بُرد اول ایران در جام‌ جهانی ۱۹۹۸ فرانسه برابر آمریکا با نتیجه دو بر یک رقم خورد و بُرد بعدی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مقابل مراکش با گل به خودی یکی از بازیکنان این تیم به دست آمد و برد سوم که جمعه( ۴ آذر) رقم خورد و  روزبه چشمی و رامین رضاییان توانستند دو بار دروازه ولز را باز کنند.

شطینت انگلیسی ها
نام ایران روی پیراهن تیم‌ملی فوتبال انگلیس در دیدار ۲ تیم در جام جهانی فوتبال به شکل شیطنت‌آمیزی درج شده بود. موضوعی که زمینه‌ساز شکایت به کمیته اخلاق فیفا را موجب شده است. با وجود گذر تیم‌ملی از این دیدار و پیروزی حیاتی مقابل ولز، همچنان بازی با انگلیس حواشی‌ای دارد که به پایان نرسیده است. در جام‌ جهانی و رقابت‌های مختلف مرسوم است که نام حریفان تیم‌ها زیرو لوگوی روی پیراهنش درج شود اما در دیدار با انگلیس، درج نام ایران با شیطنتی از سوی حریف همراه بوده و iRAN به جای IRAN روی پیراهن انگلیس حک شده است. در این زمینه شکوایه‌ای توسط یک دانشیار بازنشسته ایرانی و ساکن استرالیا به کمیته اخلاق و حقوقی فیفا ارسال شده است.

سئوال خبرنگار انگلیسی از بازیکن عربستان
سوژه ای که جمعه شب گذشته پس از پیروزی ارزشمند تیم ملی ایران برابر کانادا در فضای مجازی تکثیر شد سئوال بحث برانگیز خبرنگار انگلیسی در نشست خبری قبل از بازی عربستان و لهستان بود.
خبرنگار انگلیسی در نشست خبری قبل از بازی سوالی حاشیه ای از صالح الشهری بازیکن عربستان  پرسید و گفت: آیا درست است که پس از پیروزی برابر آرژانتین به شما خودروی رولز رویس داده شد؟ که بازیکن عربستان اینگونه پاسخ داد: این درست نیست. ما اینجا هستیم تا به کشور خود خدمت کنیم.
لازم به یادآوری است که الشهری در دیدار برابر آرژانتین گل نخست تیمش را به ثمر رساند تا در کسب این پیروزی نقش داشته باشد.

حسرت قطری ها از حذف زودهنگام
تیم ملی فوتبال قطر اولین حذف شده جام جهانی لقب گرفت. بعد از تساوی هلند و اکوادور که دیدار آنها با تساوی یک - یک به پایان رسید، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ به طور رسمی از جام جهانی حذف شد. به این ترتیب ۳۱ تیم دیگر فعلا در تلاش برای صعود به دور دوم هستند و صعود هیچ کدام از تیم‌ها نیز به دور حذفی قطعی نشده است.ضمن این که مردم قطر در مراکزی که اسکوربرد بود و بازی قطر و سنگال را پخش می کرد با هیجان بازی تیم کشورشان را دیدند و از حذف زودهنگام تیم قطر حسرت می خوردند و ناراحتی شان را علنی کردند.
یک هپادار قطری به نماینده اعزامی ما به دوحه گفت: قطر در اولین دوره حضور  خود در جام جهانی نمایش بسیار ضعیفی داشت و عملکرد ضعیفی از سایر آسیایی ها داشت.متاسفانه ما از فرصت میزبانی در میدان مسابقه درست استفاده نکردیم.ایران با اقتدار ولز را شکست داد و عربستان بر آرژانتین غلبه کرد و ژاپن هم آلمان را برد اما قطر در خانه دو بار باخت و حذف شد.

اولین برد ایران مقابل یک تیم اروپایی در جام جهانی
سایت فیفا نوشت: تیم ملی ایران در دهمین مصاف با یک تیم اروپایی در جام جهانی به برتری رسید. ایران برای اولین بار در جام جهانی یک تیم اروپایی را شکست داد و دوبار تیرک دروازه ولز را به لرزه درآورد.
ایران با نتیجه ۲ بر صفر تیم ولز را شکست داد تا امیدوار به صعود از گروه شود. ولزی‌ها در وقت‌های تلف شده در نیمه دوم دو گل دریافت کردند تا فعلا با یک امتیاز در قعر جدول گروه قرار گیرند.

 ورزشگاه احمد بن علی به رنگ پرچم ایران درآورد
پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز، ورزشگاه «احمد بن علی» کشور قطر به رنگ پرچم کشورایران درآمد. دیواره‌های این ورزشگاه به شکل جالبی تصویر پرچم ایران را به نمایش گذاشت.

کی روش برای ثانیه ها هم برنامه داشت
 برنامه مجلس هر شب با حضور کارشناسان مطرح فوتبال کشورهای عربی از شبکه تلویزیونی الکاس قطر پخش می شود و کارشناس این برنامه گفت:  کی‌روش  برای ثانیه‌ها و دقیقه‌های بازی برابر ولز برنامه داشت . نتیجه عالی بود و امیدوارم تیم ایران از گروه‌خود صعود کند.  نوع تفکر سرمربی تیم‌ملی و آنالیز ایشان از بازی‌ها و بازیکنان، اثرش این بود که یک تیم بریتانیایی را شکست دهد.

قضاوت ضعیف داور گواتمالایی
داور گواتمالایی دیدار ایران و ولز به زعم کارشناسان داخلی و خارجی بسیار ضعیف بود و اگر کمک داور ویدیویی نبود تیم ولز ۱۰ نفره نمی شد و تیم ایران از بابت داوری ضرر می کرد.داور گواتمالایی یک پنالتی هم به زعم کارشناسان شبکه "Extra one" قطر  به سود ایران نگرفت و یکی از کمک هایش چند بار به اشتباه پرچم زد که همگی به ضرر ایران بود.

طارمی رکورد زد
مهدی‌طارمی در برتری 2 بر صفر  تیم فوتبال ایران مقابل‌ولز در کنار دادن پاس گل دوم به رامین رضاییان، یک رکورد هم به نام خود ثبت کرد.بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورتس»، طارمی در بازی مقابل ولز هشت موقعیت گلزنی خلق کرد که این بیشترین تعداد خلق موقعیت توسط یک بازیکن در جریان یک بازی تا به اینجای مسابقات جام جهانی قطر است.

 بیرانوند به تمرینات گروهی برگشت
علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی ایران که در بازی با ولز به علت رعایت پروتکل‌های آسیب مغزی غایب بود، دیروز با مجوز فیفا به تمرینات گروهی برگشت و همراه با سایر دروازه‌بان‌ها به تمرین پرداخت.

خبرنگار برزیلی، فنایی را شناسایی کرد
یک خبرنگار برزیلی در هتل اصحاب رسانه و مسئولان فوتبال کشورمان به سمت محمد فنایی اولین کمک داور آسیایی که در فینال جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا قضاوت کرد ، آمد و با وی مشغول صحبت شد.فنایی هم از عملکرد دوتیم برزیل و ایتالیا و تیم داوری فینال جام جهانی  گفت و این که در جام جهانی ۱۹۹۴ به عنوان کمک داور در کدام بازی ها حاضر بود.

گردهمایی ایرانیان در سوق الواقف
تعدادی از تماشاگران پرشور ایرانی با پرچم سه رنگ کشورمان،شب گذشته در محله سوق الواقف گردهم آمدند و برای تیم آمریکا کری خواندند و توجهات را به خود جلب کردند. هم چنین جمع زیادی از هواداران تیم ملی فوتبال ایران یک روز پس از پیروزی بزرگ مقابل ولز، با حضور در منطقه سوق نجاد هم پیروزی تیم ملی را جشن گرفتند. صدها هوادار تیم ملی از غروب شنبه  در مراکز اصلی شهر دوحه حضور یافتند و جشن و پایکوبی برگزار کردند.

فغانی دیدار پرتغال و اروگوئه را سوت می زند
دو تیم پرتغال و اروگوئه در دیدار از گروه H از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه روز دوشنبه مقابل هم قرار خواهند گرفت. با اعلام فیفا علیرضا فغانی، داور ایرانی این بازی را قضاوت خواهد کرد.
محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری کمک داوران ایرانی این دیدار خواهند بود. ضمنا منصوری روزقبل در هتل اصحاب رسانه بود.

کیوان طباطبایی- دوحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار