PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
تیم ملی هندبال زنان ایران در جریان مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی، مقابل استرالیا به برتری رسید.
کیهان ورزشی- 

ملی‌پوشان هندبال ایران در سومین دیدار خود از رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا کره‌جنوبی، مقابل استرالیا به میدان رفتند. شاگردان اکبرآبادی در این دیدار با نتیجه پر گل ۴۳ بر ۱۵ به برتری رسیدند.

تیم ملی هندبال ایران پیش از این مقابل هند و ازبکستان نیز به برتری رسیده بود و با این برد و با داشتن ۶ امتیاز در رده اول گروه خود قرار گرفت. هنوز چهار بازی دیگر از مرحله گروهی باقی مانده است. فدراسیون هندبال ایران، از کسب سهمیه قهرمانی جهان و صعود ایران به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها خبر داد.

ملی‌پوشان ایران باید در آخرین دیدار خود از مرحله گروهی این رقابت‌ها چهارشنبه ۹ آذر ساعت ۱۲:۳۰ مقابل کره جنوبی به میدان بروند.

*رده‌بندی گروه A مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا تاکنون:

ایران ۳ بازی، ۶ امتیاز

کره جنوبی ۲ بازی، ۴ امتیاز

هند ۳ بازی، ۲ امتیاز

ازبکستان ۲ بازی، صفر امتیاز

استرالیا ۲ بازی، صفر امتیاز

*برنامه مسابقات باقی مانده از مرحله گروهی گروه A قهرمانی آسیا:

دوشنبه ۷ آذر:

استرالیا - هند ساعت ۶:۳۰

ازبکستان - کره‌جنوبی ساعت ۱۲:۳۰

چهارشنبه ۹ آذر:

استرالیا - ازبکستان ساعت ۸:۳۰

کره‌جنوبی - ایران ساعت ۱۲:۳۰

مینا وطن‌پرست، هانیه لک، فاطمه مریخ، ملیحه یغمایی‌پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن‌نژاد، الناز یحیوی‌پور، راحله اعتمادی پور، محدثه شبانی، مائده عشاقی، حدیثه نوروزی، حانیه کریمی، آرزو کیانی آرا، شهرزاد نصوحی، زهرا فقیهی، ستاره رحمانیان، الناز قاسمی و آرزو محمدی ۱۹ ملی‌پوش ایران در این مسابقات هستند.

خدیجه قانع و مریم فخری به عنوان مربی، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، محبوبه دهقان به عنوان سرپرست و اکرم حبیب‌لو به عنوان فیزیوتراپ تیم ملی را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی می‌کنند.

نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا و انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ از ۳ تا ۱۳ آذر به میزبانی اینچئون کره جنوبی در حال برگزاری است. تیم ملی هندبال زنان ایران با حمایت باشگاه‌ فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا شده است.

مسابقات مرحله اصلی و نیمه نهایی و نهایی نیز ۱۰،۱۱ و ۱۲ آذر انجام می‌شود. دو تیم اول هر گروه راهی مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا خواهند شد.

هم‌چنین تیم سوم گروه A با تیم چهارم گروه B و تیم سوم گروه B با تیم چهارم گروه A مصاف می‌کنند تا در نهایت دو تیم پیروز این دو مسابقه به مصاف یکدیگر بروند و تیم پنجم مسابقات قهرمانی آسیا و آخرین سهمیه مسابقات قهرمانی جهان مشخص شود.

طبق اعلام کنفدراسیون آسیا در این رقابت‌ها پنج تیم جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ را کسب خواهند کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار