PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۷۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
کیهان ورزشی-
تیم ملی فوتبال ایران در تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس و جهان اسلام طرفداران بی شماری دارد. هر جا با دوستداران فوتبال از کشورهای مسلمان در قطر مواجه می شویم آنها مشتاقانه منتظر بازی ایران و آمریکا هستند و دوست دارند تیم ایران بر آمریکا غلبه کند و برای بازیکنان ایرانی آرزوی پیروزی و موفقیت می‌کنند.هم چنین هموطنان نیز مثل شب های گذشته در مرکز شهر دوحه گردهم آمدند و به حمایت از تیم ملی با پرچم های سه رنگ ایران پرداختند و برای پیروزی تیم ایران مقابل آمریکا ابراز امیدواری کردند.ایرانیان مقیم دوحه نیز در این گردهمایی حمایتی از تیم ایران شرکت کردند.

سجده شکر مراکشی ها روی جلد نشریات کشورهای اسلامی
تیم ملی فوتبال مراکش در دومین بازی مرحله گروهی موفق شد تیم مطرح بلژیک را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد و امیدوار به صعود شود.مراکشی ها در پایان مسابقه برابر بلژیک سجده شکر به جا آوردند که عکس دست جمعی شان در حال شکرگزاری روی جلد بیشتر رسانه های کشورهای اسلامی رفت. ناگفته نماند که مراکشی ها در قطر بسیارند و پس از برد تیم کشورشان در دوحه مشغول جشن و پایکوبی شدند‌.

اعتراض قطری ها به ژرمن ها
تماشاگران قطری پس از اظهارات آلمانی ها به منظور ایجاد محدودیت در جام جهانی ۲۰۲۲ برای کشورهای اروپایی،شب گذشته عکس های مسوت اوزیل بازیکن مسلمان و اسبق تیم ملی آلمان در ورزشگاه البیت دوحه در دست گرفتند و اعتراض خود را به آلمان ها نشان دادند.

پاسخ تماشاگران ایرانی‌ به کلینزمن
تعدادی از هواداران ایرانی حاضر در استادیوم البیت محل بازی آلمان و اسپانیا  با همراه داشتن نوشته‌هایی تحت عنوان «یورگن! تو یک فریبکار و شیرجه‌زننده هستی» به کلینزمن بابت اظهارات اخیرش علیه تیم ملی فوتبال ایران و کارلوس کی روش کنایه زدند.

همه از رژیم جعلی متنفرند
در فایل ویدئویی منتشر شده در شبکه های اجتماعی، یک جوان عرب از خبرنگاری صهیونیست که خود را روز قبل تبعه اکوادور جا زده بود تا شاید بتواند با فریبکاری از تماشاگران کشورهای اسلامی مصاحبه بگیرد، با تمسخر سوال می کند که "اهل کجا هستی؟" و این خبرنگار صهیونیست هم می گوید "اسرائیل". جوان عرب در پاسخ می گوید که "دیروز که گفتی اکوادوری هستی و امروز اسرائیلی شدی؟!"
این جوان عرب سپس به خبرنگار صهیونیست می گوید: "آیا به چیزی به اسم اسرائیل معتقدی؟ هیچ کس قبول نمی کند که با تو مصاحبه کند."
خبرنگار صهیونیست نیز در واکنش به جوان عرب می گوید که "آیا شما تیم ملی دارید؟" که این جوان در پاسخ به او می گوید که "ما یک سرزمین داریم که اسم آن فلسطین است.. ما یک سرزمین داریم".
این جوان سپس خطاب به خبرنگار صهیونیست گفت: "گوش کن، گوش کن. شما در اینجا (قطر) عنصری نامطلوب هستید. می دانید که چرا مردم با شما مصاحبه نمی کنند؟ چون همه از اسرائیل متنفرند، لذا بساطتون رو جمع کنید و برگردید."

انگلیسی ها، توقف شان را گردن دستگاه تهویه انداختند!
رسانه های انگلیسی توقف شان برابر آمریکا در بازی دوم مرحله گروهی را گردن دستگاه تهویه ورزشگاه البیت انداختند و  نوشته‌اند که فیفا پس از شکایت چند تن از بازیکنان گرت ساوت‌گیت مبنی بر گرمای بیش از حد هوا، مدعی شد که هیچ مشکلی در تهویه هوای ورزشگاه البیت در جریان دیدار انگلیس با ایالات متحده وجود نداشته است.
روزنامه میل ساندی دریافته که دستگاه کنترل آب و هوا در ورزشگاه البیت به درخواست مدیر عملیات فیفا یک ساعت قبل از شروع بازی خاموش شده است. در نتیجه، در تساوی بدون گل جمعه شب هفته گذشته، وضعیت جوی به طور قابل توجهی گرم‌تر از دیدار مقابل ایران بود که آن بازی در ساعات روز برگزار شد.

بوکسور مکزیکی، مسی را تهدید کرد
در پی انتشار کلیپی از شادی آرژانتینی‌ها در رختکن پس از غلبه بر مکزیک، لیونل مسی در حالی دیده می‌شد که به پرچم مکزیک ضربه می‌زند. ساول کانلو آلوارز، بوکسور مشهور مکزیکی در پی این اتفاق نوشت: "دیدم که مسی با پیراهن ما زمین را تمیز کرده است. او باید به درگاه خدا دعا کند که من پیدایش نکنم. همانطور که من به آرژانتین احترام می‌گذارم، او هم باید به مکزیک احترام بگذارد!

حمایت تماشاگران مراکشی از فلسطین
تماشاگران مراکشی در بازی تیم ملی کشورشان با تیم ملی بلژیک پرچم بزرگ فلسطین را در ورزشگاه برافراشتند.
تصاویر منتشر شده از تماشاگران مغربی در بازی با بلژیک نشان داد که آنها یک پرچم بزرگ فلسطین را روی دست های خود دارند و آن را حرکت می دهند که بر روی آن به زبان انگلیسی «آزادی فلسطین» نوشته شده بود.

 آمریکایی ها برای خبرنگاران ایرانی مامور گذاشتند
آخرین تمرین تیم ملی آمریکا قبل از بازی برابر تیم ایران در حالی برگزار شد که در اقدامی عجیب، ۲ مامور بالای سر خبرنگاران ایرانی‌ ایستاده و‌ چشم از آنان برنمی‌داشتند.این اقدام بر سر تمرین تیم آمریکا در ادوار جام جهانی و عالم فوتبال بی سابقه بوده است.

توهین به بازیکن کامرونی به علت علاقه به روسیه
هافبک تیم ملی فوتبال کامرون که در جریان دیدار تیمش برابر صربستان کفش‌هایی با طرح پرچم روسیه به پا داشت، می‌گوید که به خاطر کفش‌هایش هدف توهین قرار گرفته اما به گفته وی، بودن در جام جهانی را مدیون روسیه است.
گائل اودوآ، هافبک ۲۷ ساله کامرون، زاده این کشور است اما شهروندی روسیه را هم دارد. او عمده دوران جوانی خود را در روسیه سپری کرده و محصول آکادمی فوتبال لوکوموتیو مسکو است. اودوآ در روسیه برای زسکا و آنژی نیز بازی کرده و هم‌اکنون در باشگاه آلمانی هانوفر توپ می‌زند.

 همدلی‌ و اتحاد در آخرین تمرین تیم ایران
آخرین تمرین تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار‌ مقابل امریکا در حالی برگزار شد که بازیکنان کشورمان با اتحاد و همدلی خود، مهیای‌ تاریخ‌سازی‌ هستند.علیرضا بیرانوند در این تمرین از گارد محافظ استفاده کرد اما مشکلی برای بازی نخواهد داشت.

مقام ارشد قطری اظهارات کلینزمن علیه ایران را «نژادپرستانه» خواند
حسن الثوادی، دبیرکل کمیته عالی برگزاری و میراث جام جهانی ۲۰۲۲ درباره اظهارات کلینزمن گفت: نمی‌خواهم از آن عبارت استفاده و آن را برجسته کنم اما تحت تاثیر نگاه «بالا به پایین و رویکرد مشرق‌شناسان اروپایی» مطرح شد و به شدت «نژادپرستانه» بود.

قطع لحظه ای برق ورزشگاه «۹۷۴»
قطع لحظه‌ای برق در ورزشگاه «۹۷۴» حین برگزاری بازی سوئیس و برزیل سوژه رسانه ها شد.البته نور ورزشگاه برای چند ثانیه کم شد و داور دستور توقف بازی را داد.مسئولان قطری دستور پیگیری داده اند.

تیر خبرنگاران آمریکایی به سنگ خورد
تعدادی از خبرنگاران آمریکایی در کنفرانس خبری کارلوس کی روش قبل از بازی برابر تیم ایالات متحده قصد داشتند با سئوالات سیاسی سرمربی تیم ملی ایران را به حاشیه برانند که خبرنگاران ایرانی با طرح سئوالات فنی در کنفرانس اجازه به خبرنگاران آمریکایی ندادند و تیر یانکی ها به سنگ خورد.پس از پایان کنفرانس خبری کی روش فرصتی دست داد تا برخی از خبرنگاران ایرانی از نمایندگان رسانه های آمریکایی سئوالات سیاسی بپرسند که در این گفتمان هم خبرنگاران ایرانی برنده شدند و خبرنگاران آمریکایی پاسخ منطقی نداشتند!.لازم به یادآوری است که خبرنگاران ایرانی طی یک روز گذشته با رسانه ای کردن اقدامات شیطنت آمیز فدراسیون فوتبال آمریکا شرایطی ایجاد کردند تا سرمربی آمریکا در کنفرانس خبری خود از  ایران عذرخواهی کند.

تجمع پرشور و حمایتی ایرانی ها
برزیلی ها پس از برد تیم ملی کشورشان برابر سوئیس به سوق واقف قطر آمدند و صعود تیم برزیل را جشن گزفتند. ساعتی بعد هم تجمع پر شور هواداران تیم ملی کشورمان در بازار سنتی سوق واقف قطر در فاصله یک روز مانده به دیدار برابر آمریکا برگزار شد و تماشاگران ایرانی از تیم ملی حمایت پرشوری کردند که ملیت های مختلف  تماشاچی این گردهمایی بودند.
کیوان طباطبایی - دوحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار