PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
یک نویسنده و تحلیلگر سیاسی جهان عرب در پیامی ویدیویی برای تیم ملی فوتبال کشورمان آرزوی موفقیت کرد و گفت که امیدوارم ایران در مسابقه امشب مقابل آمریکا پیروز شود.
کیهان ورزشی- 

عبدالباری عطوان، نویسنده و تحلیلگر سرشناس جهان عرب در اظهاراتی با اشاره به تحریم ها و ظلم هایی که آمریکا علیه کشورهای عربی از جمله فلسطین، عراق، لیبی، لبنان و سوریه انجام داد گفت که من از آمریکا به دلیل این همه اقدامات بدم می آید و در  مسابقه فوتبال امشب میان ایران و آمریکا در جام جهانی قطر، ایران را تشویق خواهم کرد و هر انسان عربی باید از ایران طرفداری کند.

وی گفت که آمریکا سال هاست سرزمین های ما را اشغال کرده، کشورهای ما را تحریم کرده و منابع و ثروت ما را به سرقت می برد ما چگونه می توانیم نیمش را تشویق کنیم.

عطوان گفت که من یک عرب مسلمان هستم و به عرب بودنم افتخار می کنم اما فرقه گرا نیستم و همانگونه که پرچم کشورهای عربی مانند عربستان، قطر، تونس و مراکش را بالا بردم امشب پرچم ایران را بالا می برم.

این نویسنده مشهور جهان عرب در ادامه گفت: آمریکایی هایی که ادعای تمدن می کنند با کدام منطق شعار اسلام و قرآن را از پرچم ایران برمی دارند. ان شاءالله که ایران امشب در مقابل آمریکا پیروز شود و صدها میلیون مسلمان و مظلوم در جهان از این پیروزی خوشحال خواهند شد.

وی گفت که آمریکا 40 سال ایران را تحریم کرده است و دو سال پس از رسیدن به توافق هسته ای از این توافق خارج شدند و بار دیگر علیه ایران تحریم وضع کرد.

عبدالباری عطوان گفت که من امشب ساعت 7 به وقت لندن جلوی تلویزیون خواهم بود و ایران را تشویق خواهم کرد، تیم ملی ایران در کنار مردم خود ایستاد و رهبر انقلاب نیز به این تیم تبریک گفت، تیم ایران به کشور خود بازخواهد گشت و مردم از آن ها استقبال می‌کنند و اینگونه که تصور می‌کنید هیچ کس گردن بازیکنان ایران را نخواهد زد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار