PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
کیهان ورزشی-

مهم ترین اتفاق روز گذشته جام جهانی ۲۰۲۲ ،مصاف تیم‌های ملی ایران و آمریکا در چارچوب هفته سوم گروه B بود که با پیروزی یک بر صفر آمریکا به پایان رسید و ایران از دور رقابت‌ها کنار رفت.با این مقدمه کوتاه نگاهی به اتفاقات جام جهانی در روز سه شنبه می کنیم.

مطالب اغراق آمیز از جام جهانی قطر
طی روزهای اخیر عکس ها و مطالبی اغراق آمیز از برخی کانال های تلگرامی درباره جام جهانی ۲۰۲۲ قطر منتشر شد که واقعیت ندارد.عکسی از یک دستشویی فرنگی با مانیتوری کوچک که در حال پخش یکی از بازی های جام جهانی است در کانال های تلگرامی انتشار یافته است و این که قطری ها در دستشویی نیز به تماشای بازی ها دسترسی دارند.اصلا این طور نیست و بدون شک این عکس در مکان خاصی بوده وگرنه دستشویی های قطر در سطح شهر دوحه مانیتور ندارند و اینها اغراقی بیش نیست.در این که قطری ها در تلاش هستند که جام جهانی را به نحو احسن برگزار کنند تردیدی نیست اما در برخی از ورزشگاه های جام جهانی اشکالاتی وجود دارد ؛ مثل آسفالت بی کیفیت پیرامون ورزشگاه احمد بن علی دوحه که برخی از قسمت هایش به زمین خاکی تبدیل شده است.البته از نظر امنیت و مزایای رایگان در رفت و آمد شهری بخصوص مترو دوحه اقدامات خوبی انجام شده است.

فرناندز: اختلافی با رونالدو ندارم
فرناندز برترین بازیکن دیدار تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و اروگوئه که این روزها به اختلاف با رونالدو کاپیتان تیمش متهم شده و این که روابط صمیمانه ای با وی ندارد، در گفت گو با خبرنگاران پس از برد پرتغال ،گفت: هیچ اختلافی با رونالدو ندارم؛ یک مجموعه بزرگ هستیم که هدفی جز قهرمانی در جام جهانی نداریم.

آفریقایی در هفته دوم جبران کردند
هفته‌ دوم دور گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در شرایطی به اتمام رسید که نمایندگان قاره‌ آفریقا توانستند عملکرد درخشانی را به ثبت برسانند و به وضعیت خود در جداول رده‌بندی سروسامان ببخشند. آنها در شرایطی این نتایج را تصاحب کردند که در هفته‌ اول عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشتند.
حالا هر پنج تیم در روز پایانی شانس صعود دارند. مراکش با چهار امتیاز، تنها تیم بدون باخت آفریقایی است که در آستانه صعود قرار دارد. غنا و سنگال سه امتیازی هستند و برای صعود شانس خوبی دارند. کامرون و تونس اما یک امتیازی هستند و ماموریت دشواری برای صعود پیش روی خود می‌بینند.

رکوردزنی قطری ها و درآمدزایی ازصنایع دستی
کشور قطر با وسعتی کمتر از تهران ،الان به عنوان یکی از کوچکترین کشور میزبان جام جهانی شناخته می شود. رکوردی که اگر کشورهای کوچک ثروتمند هوس میزبانی جام جهانی به سرشان نزند، برای همیشه در اختیار قطری ها باقی می ماند. قطر به عنوان ثروتمندترین کشور جهان در حال برگزاری لاکچری ترین جام جهانی است اما در کنار برگزاری این رویداد ورزشی از فرهنگ و هنر نیز غافل نشده و نقاشی، مجسمه و صنایع دستی را هم فراموش نکرده است. قطری ها هرچند برای جام جهانی تدارک ویژه ای دیدند و ساختمان های مدرن دنیا الان در این کشور ساخته شده است اما با دور زدن در بازارهای سنتی و قدیمی می توان صنایع دستی آنها را مشاهده کرد که اتفاقا بسیار هم مورد توجه مخاطبان جام جهانی قرار گرفته است و به نظر می رسد قطر روی صنایع دستی هم به عنوان تجارتی بااهمیت سرمایه گذاری کرده و قصد درآمدزایی دارد و این که قطری ها درتلاش هستند از دوحه و جاذبه های توریستی اش پس از جام جهانی بهره برداری کنند‌.

دروغی دیگر از شبکه آمریکایی!
شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان » در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه نوشت خانواده اعضای تیم‌ملی فوتبال ایران پیش از بازی مقابل آمریکا از سوی سپاه پاسداران تهدید شدند در صورتی که بازیکنان رفتار «مناسبی» نداشته باشند خانواده‌ آن‌ها با عواقبی از جمله «زندان و شکنجه» روبرو خواهند شد‌ این در حالی است که پدر مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران که از پیشکسوتان تیم ایران جوان بوشهر است به عنوان میهمان در هتل اصحاب رسانه و مسئولان و پیشکسوتان فوتبال در دوحه است و به عنوان میهمان بازی های تیم ملی ایران را دنبال می کند.ضمنا خانواده علیرضا بیرانوند یکی دیگر از ملی پوشان هم در دوحه است و بازی تیم ملی را تماشا می کنند و هیچ کدام تاکنون چنین صحبتی نکرده اند. حتی بیرانوند در روزهای گذشته هم با خانواده اش دیدار کرد.

جام به نیمه راه رسید
دیدار پرتغال - اروگوئه که در ورزشگاه لوسیل برگزار شد، این بازی ،سی‌ودومین دیدار از شصت‌وچهار دیدار این جام بود و جام جهانی قطر به عنوان متمرکزترین جام جهانی تاریخ، به نیمه راه رسید. آن هم در حضور ۸۸ هزار و ۶۶۸ تماشاگری که تمام ظرفیت ورزشگاه لوسیل را پر کرده بودند.

مارادونا طرفدار ایران بود
یکی از تماشاگران آرژانتین در گفت وگو با اصحاب رسانه قبل از بازی شب گذشته ایران و آمریکا در پاسخ به این سوال که اگر اکنون مارادونا در قید حیات بود طرفدار کدام تیم بود، گفت:الان حتما از ایران حمایت می کرد. او روابط بدی با آمریکایی ها داشت و حتی به او ویزای ورود به آمریکا هم نمی دادند. باید بگویم او حتما از برد ایران حمایت می‌کرد.

ستاره مسلمان آلمان: جهان اسلام از میزبانی قطر خوشحال است
ایلکای گوندوغان ستاره ترک‌تبار تیم ملی فوتبال آلمان با ابراز رضایت از برگزاری جام جهانی در یک کشور مسلمان اظهار داشت: قطر میزبانی خوبی از جام جهانی فوتبال داشته و من به عنوان یک مسلمان از این اتفاق مهم خوشحال هستم.
البته نه تنها من بلکه جهان اسلام نیز از برگزاری بزرگترین جشنواره فوتبالی جهان در یک کشور مسلمان خوشحال هستند. باید بپذیریم که قطر در برگزاری این تورنمنت قدرتمند ظاهر شد.

کتک کاری در رختکن بلژیک
شکست تیم بلژیک مقابل تیم مراکش باعث شده تا رسانه ها به حواشی این تیم اروپایی بپردازند.
برخی منابع از جو ملتهب رختکن تیم ملی بلژیک خبر داده‌اند. آنها مدعی شدند در پایان دیدار برابر مراکش کوین دی‌بروینه با فرتونگن و ادن هازارد درگیری فیزیکی داشته تا جایی که لوکاکو اقدام به جدا کردن آنها کرده است.
یان فرتونگن پس از شکست برابر مراکش در واکنشی طعنه آمیز رو به خبرنگاران گفت: «ما احتمالا بد حمله می کنیم چون زیادی پیر هستیم، درست است!؟»

الثمامه ، دورترین ورزشگاه به مرکز دوحه
ورزشگاه الثمامه محل دیدار ایران و آمریکا برخلاف دو ورزشگاه قبلی بازی های تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ مسافت زیادی با مترو دارد و تماشاگران با اتوبوس خود را به نزدیکی ورزشگاه رساندند و سپس حدود ۲۰ دقیقه تا در ورودی ورزشگاه راهپیمایی کردند.الثمامه دورترین ورزشگاه به مرکز دوحه است.

تماشاگران خارجی با پرچم ایران آمدند
طرفداران عراقی، عمانی، قطری،فلسطینی، هندی و پاکستانی تیم ملی فوتبال ایران با پرچم های سه رنگ کشورمان وارد ورزشگاه الثمامه شدند و هر کجا طرفداران آمریکایی را می دیدند پرچم ایران را به آنها نشان می دادند.

سیدروف تماشاگر ویژه الثمامه
کلارنس سیدورف بازیکن اسبق تیم ملی هلند به همراه همسر ایرانی‌اش در استادیوم الثمامه حضور یافت و بازی ایران و آمریکا را از نزدیک تماشا کرد.

جهانبخش بر روی سکوها
علیرضا جهانبخش که به دلیل دو اخطاره بودن بازی برابر آمریکا را از دست داد، از روی سکوها مسابقه را سرپا تماشا کرد.او پس از باخت ایران بشدت ناراحت بود‌ و راهی زمین شد و ملی پوشان را دلداری می داد‌.


* کیوان طباطبایی - دوحه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار