PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
آرسن ونگر، رییس توسعه فوتبال جهانی می‌گوید هنوز تصمیم نهایی برای فرمت جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی آمریکا، مکزیک و کانادا گرفته نشده است.
کیهان ورزشی-

به نقل از ESPN، جام جهانی ۲۰۲۲ با برگزاری بازی‌های مرحله گروهی با حضور چهار تیم در هر گروه به اوج حساسیت خود رسید اما با افزایش تیم‌های حاضر در جام جهانی از ۳۲ به ۴۸ تیم در جام جهانی ۲۰۲۶، فیفا باید سیستم جدیدی را پیاده کند.

تقریباً شش سال از زمانی که شورای فیفا در ژانویه ۲۰۱۷ به افزایش تعداد تیم‌های جام جهانی رای داد و قالبی را تصویب کرد که ۴۸ تیم در ۱۶ گروه سه تیمی تقسیم می‌شوند و دو تیم برتر به مرحله ۳۲ نهایی می‌رسند، می‌گذرد.

اما این فرمت به این معنی است که دو تیمی که در هفته سوم به میدان می‌روند می‌توانند برای صعود همزمان به مرحله بعد مراعات همدیگر را کنند و هر دو راهی مرحله بعد شوند (چرا که در هر دور از مرحله گروهی، یک تیم استراحت می‌کند). به همین دلیل فیفا مجاب به بازنگری دوباره روی این مساله شده است. فیفا حتی احتمال اجرای ضربات پنالتی در پایان هر بازی مساوی مرحله گروهی را مطرح کرده است، اما حتی این مساله هم نمی‌تواند بر تیم‌هایی که به طور مشترک دنبال صعود هستند، تاثیر بگذارد.

روز یک‌شنبه ونگر در کنفرانس خبری گروه مطالعات فنی فیفا گفت که «سه گزینه در حال بررسی است. علاوه بر گزینه سه تیمی، پیشنهاد دیگر این است که ۱۲ گروه چهار تیمی وجود داشته باشد و بهترین تیم‌های سوم با دو تیم برتر صعود کنند. گزینه سوم این است که جام جهانی را به دو نیمه ۲۴ تایی مجزا تقسیم کنیم که هر کدام در شش گروه چهار تیمی حضور دارند. برنده هر نیمه در فینال به مصاف هم می‌روند.

ونگر گفت: «این تصمیم قطعی نیست. اما ۱۶ گروه سه تایی، ۱۲ گروه چهار تایی یا دو گروه از شش گروه چهار تایی خواهد بود - مثل این که شما دو گروه ۲۴ تایی را سازماندهی کنید. من نمی‌توانم در این مورد تصمیم بگیرم، (شورای) فیفا تصمیم خواهد گرفت و فکر می‌کنم این کار در سال آینده انجام خواهد شد.»

شهرهایی که به طور رسمی برای میزبانی مسابقات جام جهانی در ایالات متحده انتخاب شده اند عبارتند از: نیویورک/نیوجرسی (استادیوم مت لایف)؛ لس آنجلس (استادیوم SoFi)؛ دالاس (استادیوم AT&T)؛ منطقه خلیج سانفرانسیسکو (استادیوم Levi's); میامی (استادیوم هارد راک)؛ آتلانتا (ورزشگاه مرسدس بنز)؛ سیاتل (لومن فیلد)؛ هیوستون (استادیوم NRG)؛ فیلادلفیا (حوزه مالی لینکلن)؛ کانزاس سیتی، میسوری (استادیوم اروهد)؛ و بوستون/فاکسبورو (استادیوم ژیلت).
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار