PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۷۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
در حالی که نماینده اتحادیه جهانی کشتی به خبرنگار VOA تذکر داده بود سؤال سیاسی نپرسد، اما او پرسش خود را مطرح کرد و با پاسخ دو کشتی‌گیر کشورمان مواجه شد.
کیهان ورزشی-


به نقل از تسنیم، رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد از امروز (شنبه) به میزبانی کشور آمریکا آغاز می‌شود و تیم ملی کشورمان نیز در این رویداد به میدان خواهد رفت. روز گذشته نشست خبری برخی از مربیان و ورزشکاران برگزار شد که در بین آنها کامران قاسم‌پور ملی‌پوش پرافتخار ایران نیز حضور داشت.

بیشتر بخوانید
اضافه شدن سه کشتی‌گیر و تدبیر کادرفنی برای «جت‌لگ» کشتی‌گیران
خبرنگار صدای آمریکا (VOA) که در این نشست حضور داشت اقدام به پرسیدن سؤال سیاسی کرد. این خبرنگار در این باره گفت: «مسئول برگزاری کنفرانس خبری که معاون رسانه‌ای اتحادیه جهانی {کشتی} بود بار دیگر به من گوشزد کرد که نباید سؤال سیاسی کنم و از من خواست که سؤال دیگری مطرح کنم که گفتم پرسشم سیاسی نیست و "شاید" بشر دوستانه و انسانی باشد.»

قاسم‌پور در پاسخ به این پرسش سیاسی گفت: «در همه کشورها موضوعاتی پیش می‌آید و در کشور ما هم یکسری مسائل پیش آمده است. وظیفه ما ورزشکاران، ورزش کردن است و اینجا، نماینده مردم ایران هستیم و آمده‌ایم که دل مردم را شاد کنیم. از جنس مردم هستیم و جزو مردم و میلیون‌ها ایرانی حساب می‌شویم که در ایران زندگی می‌کنیم. قطعاً هر خوبی و خوشی که وجود دارد، برای کل مردم ایران است و اگر بدی و اتفاقی باشد، باز هم برای کل مردم است. ان‌شاءالله همه ما و هر کسی که در ایران زندگی می‌کند بتواند از پس این مشکلات برآید. سفیران ورزش ایران هستیم و وظیفه‌مان ورزش کردن و کشتی گرفتن است  و آمده‌ایم تا دل مردم و هموطنان‌مان را شاد کنیم. ان‌شاءالله که این اتفاقات هم به زودی حل شود و هم مردم و هم جامعه ایران به آرامش برسند و دل همه هموطنان در هر جای دنیا و در کشور شاد باشد.»    

همچنین رحمان عموزاد کشتی‌گیر وزن 65 کیلوی ایران در پاسخ به همین پرسش سیاسی گفت: «خدا را شکر می‌کنم که توانستم مدال جهانی را نصیب خودم کنم. خودم می‌توانم رقیب خودم باشم. به دنبال رکورد خاصی نیستم و فقط می‌خواهم بهترینِ خودم باشم و مدال‌آوری کنم. بالاترین لذت برای من این است که دل مردم کشورم را شاد کنم و از این موضوع لذت ببرم. آمده‌ایم بهترین خودمان باشیم. از جان مایه می‌گذاریم و تمام تلاش خودمان را برای قهرمانی می‌کنیم تا دل مردم کشورمان را شاد کنیم. ما همه سرباز کشورمان هستیم و از جان و دل مایه می‌گذاریم.»

برچسب ها: کشتی آزاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار