PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۷۷۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
وزیر ورزش و جوانان گفت: فکر کردم امروز بهترین هدیه برای تیم جدید مدیریتی کمیته پارالمپیک آیات مبارک از کلام‌الله مجید باشد.
کیهان ورزشی- 

حمید سجادی در حاشیه مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک، اظهار داشت: زمانی که افتخار داشتم، معاون وزارت ورزش و جوانان بودم، پس از برگزاری جلسات انتخاباتی به نمایندگی از اعضای محترم مجمع سوره بسیار ارزشمند، باصفا و با فلسفه کوثر را می‌خواندم. ایام فعلی هم ایام شهادت حضرت زهرا است و من تسلیت می‌گویم. به همین دلیل این سوره را به منتخبان مجمع که رئیس یا اعضای منتخب هیات رئیسه بودند، تقدیم کردیم. فکر کردم امروز هم بهترین هدیه برای تیم جدید مدیریتی همین آیات مبارک از کلام‌الله مجید باشد. 

وی افزود: به حال و هوای کشتی رسیدیم. کشتی فرنگی قهرمان مسابقات جام جهانی شد و کشتی آزاد نایب قهرمان شد. اکنون در کلمبیا عزیزان تیم ملی وزنه برداری با پولاد سخت دست و پنجه نرم می‌کنند. روز گذشته اخبار خوبی مثل مدال نقره کیانوش رستمی را شنیدیم و منتظریم اتفاقات بهتری رقم بخورد. این راه افتخارآفرینی ادامه دارد و ان‌شاءالله مستمر شاهد توفیقات بیشتر باشیم. امیدواریم چراغ ورزش کشور به دست اهالی ورزش و شما خوبان پررونق و پرفروغ باشد و در این نور تابناک، پرچم سه رنگ زیبای جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌های بین‌المللی بدرخشد و سرافراز باشد تا همه با نگاه کردن به آن و گوش کردن به سرود کشورمان لذت ببریم.

وی افزود: عرض فراغت به محمود خسروی وفا به خاطر جدایی از این مسئولیت سنگین که در طول سالهای اخیر در این عرصه داشت، می‌گویم. همچنین مجدد به او به خاطر حضور در کمیته المپیک و تیم عزیزی که امروز برای آن‌ها در مجمع کمیته پارالمپیک رای گیری شد، تبریک می‌گویم. 

وزیر ورزش و جوانان گفت: این انتخاب مبارک غفور کارگری باشد و امیدواریم موفق باشند. قول می‌دهیم با درایت در حد توان، بضاعت و مطابق آن منابع و امکاناتی که در کشور عزیزمان، جمهوری اسلامی ایران وجود دارد همه را در طبق اخلاص بگذاریم و سعی کنیم با مدیریت دارایی‌های مان و استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود بدرخشیم  و توفیق داشته باشیم تا دل رهبری عزیز را که امروز در انتهای کلیپ‌ها، فرمایش‌های ارزشمند ایشان را دیدیم، باز هم شاد شود. آرزو می‌کنیم دولت مردمی سیزدهم هم در وظایف خودش در عرصه ورزش در ابعاد، رسالت‌ها و ساحت‌های مختلف تعریف شده مثل ورزش دانش‌آموزی، کارگری، دانشجویی، نظامی و موفق باشد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: به اعضای محترم هیات اجرایی، بازرس محترم،  خزانه‌دار تبریک گفته و مجدد به سهم خودم از حضور و شکیبایی اعضای محترم مجمع در این جلسه وزین و باشکوه که با سعه صدر و وقت گذاشتن آن‌ها برگزار شد، تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله در چهار سال پیش رو توفیقات قبلی در کمیته ملی پارالمپیک ادامه داشته باشد. نباید قانع شویم و باید در ابعاد، و شاخص‌های مختلف عرصه‌های قهرمانی، همگانی، فرهنگ‌سازی به سهم خود نقش آفرینی داشته باشیم. جایگاه ورزش تعلیم و تربیتی مشخص شده ولی برای ورزش همگانی اشکالی ندارد. از قضا شاهد بودید کمیته بین‌المللی المپیک و پارالمپیک برنامه‌های مختلفی را برای ترویج فرهنگ همگانی ورزش برای همه آحاد مردم که اینجا صحبت از جانبازان و معلولان عزیز است در نظر گرفته‌اند. امیدوارم در این عرصه هم با برنامه ریزی‌ فدراسیون‌های مرتبط و تخصصی مثل فدراسیون جانبازان و معلوان، نابینایان، ناشنوایان کمک کشور باشیم.

سجادی عنوان کرد:  در تقسیم بندی‌های معلولان و معلولیت‌های حسی هم نابینا داریم و هم ناشنوا. فدراسیون ناشنوایان نیز مکمل همین برنامه‌هاست اما در هر صورت در تقسیم بندی برنامه‌های جهانی المپیک و بازی‌های آسیایی خاص خودشان را دارند. چنین تفکیکی شده اما در هر صورت نابینایان، ناشنوایان، سایر معلولان، بزرگان، عزیزان، یادگاران دفاع مقدس و جانبازان ما می‌توانند از این برنامه‌های همگانی و قهرمانی بهره‌مند شوند. فدراسیون ‌ها و کمیته ملی پارالمپیک هم می‌توانند سردمدار این زمینه باشند. ان‌شاءالله سال آینده مثل برق و باد بازی‌های آسیایی و سپس پاراآسیایی می‌رسد. سه دوره بازی‌های پاراآسیایی برگزار شده و این دوره چهارمین دوره است. اولین دوره‌اش در گوانگ ژو چین بود. امیدوارم سال آینده بهتر از گذشته حاضر شویم. هرچند راه سختی داریم. برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیقی می‌طلبد. البته با توجه به جلساتی که تاکنون با خسروی‌وفا داشتیم، محتوای مطالب موید این است که برنامه وجود دارد اما نیازمند حمایت و اجرا شدن دارد. نیاز به اهتمامی بیش از پیش داریم.

وی افزود: امیدوارم سر راه المپیک و پارالمپیک پاریس موانع کمتری داشته باشیم. کسب سهمیه‌ها شروع شده و به عزیزانی که تاکنون در جانبازان و معلوان و سایر فدراسیون‌ها سهمیه گرفته‌اند، خدا قوت و تبریک می‌گویم. آخرین مطلب من هم این است که امیدوارم فدراسیون‌های تخصصی که از آن‌ها نام بردم، همانگونه که در برنامه‌‌های‌خود با صلابت هستند سایر فدراسیون‌ها و انجمن‌های ورزشی نیز باصلابت باشند. بیش از 100 انجمن ورزشی داریم که هر کدام کمتر از یک فدراسیون نیستند انجمن‌های قابل توجه و بعضا المپیکی داریم. امیدوارم فدراسیون‌ها مثل تکواندو که خسروی‌وفا به درستی از آن نام برد، به بخش پار توجه ویژه‌ای‌ کنند. یکی از قهرمان‌های ملی و المپیکی ما رئیس فدراسیون تکواندو است. چگونه در این رشته و پینگ پنگ مسابقات پارا داریم. در بازی‌های کشورهای اسلامی شاهد بودیم سهم قابل توجهی از مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران پارا بود.  امیدوارم در سایر فدراسیون‌های دارای زمینه مثل دو و میدانی و خیلی از رشته‌های دیگر، بتوانیم یک به یک این بخش را فعال کنیم تا کمک کمیته ملی پارالمپیک باشد و در نهایت گل مطالب که می‌خواهد دست‌چین شود، کمیته پارالمپیک به نتیجه خوبی برسد.

ادامه دارد...
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار