PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
سرخیو بوسکتس، کاپیتان ۳۴ ساله تیم ملی اسپانیا، امروز رسما بازنشستگی خود را از این تیم اعلام کرد.
کیهان ورزشی-

پس از حذف غیرمنتظره اسپانیا از جام جهانی با شکست برابر مراکش در یک هشتم نهایی انتظار می رفت که سرخیو بوسکتس از بازی های ملی خداحافظی کند. بوسکتس که کاپیتان اسپانیا در جام جهانی بود، امروز با انتشار متنی در اینستاگرام خود رسما اعلام کرد که از بازی های ملی بازنشسته شده است.

بوسکتس اولین بار در فوریه ۲۰۰۹ با نظر ویسنته دل بوسکه برای بازی دوستانه اسپانیا مقابل انگلیس در سانچس پیسخوان به لاروخا دعوت شد ولی فرصت بازی پیدا نکرد. کمی بعد در اول آوریل ۲۰۰۹ بوسکتس اولین بازی ملی خود را برابر ترکیه در استانبول انجام داد. اسپانیا ۱-۲ برنده شد و صعودش به جام جهانی ۲۰۱۰ را قطعی کرد.

بوسکتس سپس در جام جهانی ۲۰۱۰ یکی از ستاره های اسپانیا بود و در میانه زمین همراه با ژابی آلونسو، ژاوی و اینیستا نمایش هایی فوق العاده ارائه داد و نقش مهمی در قهرمانی اسپانیا داشت. او در مجموع ۱۴۳ بازی ملی انجام داد و توانست با اسپانیا قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ شود. بوسکتس تا پایان فصل با بارسا قرارداد دارد و گفته می شود او قصد دارد فصل بعد در لیگ آمریکا به فوتبالش ادامه دهد و در واقع این آخرین فصل او با بارسلونا نیز محسوب می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار