PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۷۷۵۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
زبان سرخ

نقد کنید برکنار می شوید ، مجیز گویی کنید مستدام می مانید !

طی حکمی از سوی رئیس جوان فدراسیون بسکتبال، مسعود امینی باغبادرانی به عنوان سرپرست جدید هیات بسکتبال استان خوزستان منصوب شد.

مسعود امینی باغبادرانی که گفته می شود تکواندوکار است ، درسال 1396 برای حضور در انتخابات فدراسیون تکواندو نام نویسی کرد و بعد از انتخابات همان سال که حتی یک رای هم نیاورد ، پس از کلی تعریف و تمجید که از مدیریت پولادگر در فدراسیون تکواندو داشت ، مسئولیت دبیری فدراسیون را برعهده گرفت.

مسعود امینی که با پسوند «باغبادرانی» (باغبادران ، شهری از توابع شهرستان لنجان در استان اصفهان است)شناخته می شود ، با رزومه ای عریض و طویل از سوی برخی رسانه ها معرفی شد. مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان ، مدیرکل دفتر امورفرهنگی وزارت ورزش وجوانان، مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش وجوانان، دبیر کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی وزارت ورزش وجوانان، دبیر شورای فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، رئیس کمیته برنامه ریزی فرهنگی وزارت ورزش وجوانان، عضو کمیته فرهنگی مرکز نظارت بر تیم‌های ملی المپیک، مدیرکل تعاون استان خوزستان و معاون فرهنگی شهرداری اهواز ازجمله مسئولیت‌هایی بود که درکارنامه او ذکر شده است .

مجتبی پیرعباسی رئیس سابق هیات بسکتبال استان خوزستان پس از دو سال و نیم ریاست در این هیات جای خودش را به گزینه‌ سرپرستی داد و این طور که از گوشه و کنار شنیده می شود دلیل اصلی برکناری او ، مخالفت و اعتراض به سیاست های غلط فدراسیون بسکتبال بود .

با حمید بنی تمیم ، مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان که از قهرمانان سابق کشتی است تماس گرفتیم تا علت برکناری پیرعباسی را جویا شویم که اعلام کرد : دلیل برکناری ایشان ، خدای ناکرده ، هیچ گونه مفسده اخلاقی ، مالی و ... نبود چرا که وی از روسای هیات های زحمتکش استان و بسکتبال بودند . اختلافاتی بین ایشان و رئیس فدراسیون بسکتبال وجود داشت که ما از مرداد ماه سال جاری سعی در مرتفع کردن آن داشتیم ولی طرفین به هیچ وجه از مواضع خود کوتاه نمی آمدند . وی دخالت معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارتخانه را در این تصمیم قویا تکذیب و تصریح کرد : کسانی که بنده را می شناسند اطلاع دارند که برای صلاح بسکتبال استان این کار را انجام دادم و هرگونه فشاری که از طرف مقامات وزارت ورزش مطرح می شود ، شایعه ای بیش نیست . وی ادامه داد : جواد داوری برای برکناری ایشان مصر بود و دلایلی را مبنی بر تحریک اعضای مجمع توسط ایشان مطرح و اعلام می کرد که می خواهند با برگزاری مجمع فوق العاده ، او را برکنار کنند اما من چند بار میانجی شدم و از آقای پیرعباسی هم خواستم تا علیه رئیس فدراسیون مصاحبه نکند ولی ایشان به خرجشان نرفت . حتی جلسه حکمیتی را به میزبانی وزارت ورزش با حضور بنده ، آرش فرهادیان (مدیرکل امور مشترک فدراسیونهای وزارت ورزش ) ، جواد داوری (رئیس فدراسیون بسکتبال ) و... برگزار کردیم ولی متاسفانه چاره ساز نبود. وی در پایان تصریح کرد : حدود دو ماه بود که فدراسیون بسکتبال ، کارتابل هیات خوزستان را بسته بود و عملا همه فعالیت های ما از جمله امور اداری ، بحث میزبانی مسابقات در رده های مختلف و... معطل مانده بود و مجبور شدم برای صلاح بسکتبال استان این تصمیم را بگیرم.

مجتبی پیرعباسی در واکنش به صحبت های مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان گفت: اولا باید اعلام کنم که جلسه حکمیت در وزارت ورزش با حضورآقایان محمد پولادگر ، حمید بنی تمیم ، جواد داوری و آرش فرهادیان برگزار شد . خروجی جلسه اگر موجود هست آقایان نشان دهند ! طبق صحبت آقای بنی تمیم، بعد از جلسه مقرر شد که بنده ظرف ۱۰ روز با رئیس فدراسیون آشتی کرده و از هرگونه اقدام علیه فدراسیون خودداری کنم ، وگرنه پولادگر از اختیارات معاون وزیر استفاده کرده و بنده را برکنار خواهد کرد . بنده هم نظرم را پیش از این صراحتا اعلام کرده و گفتم که همان بهتر که شما از اختیارات معاون وزیر استفاده کنید ، آقایان حتی قوانین ساده را هم بلد نیستند ، حتما نمی دانند برای برکناری باید دلایل محکمه پسندی مبنی بر تخلفات محرز شده وجود داشته باشد نه این که به قول خودشان مخالفت با فدراسیون و اختیارات معاون وزیر!

پیرعباسی که همچنان معتقد است حکم برکناری اش با دستور پولادگر صادر شده ، گفت: پشت پرده ماجرا ، شخص پولادگر بوده است . جامعه ورزش بیش از 20 سال فقط در فدراسیون تکواندو نتایج مدیریت ایشان را دیده اند و قطعا با این فرمان بقیه ورزش را هم آباد خواهند کرد !

وی همچنین ادامه داد : حتما از پولادگر و وزارت ورزش به دیوان شکایت خواهم کرد ، اما نه برای بازگشت ، بلکه فقط برای اثبات حقانیت!ضمن اینکه نتایج مدیریت بنده در بسکتبال خوزستان مشخص است، از رشد ۶۰۰ درصدی تعداد ورزشکاران ظرف ۲ سال - آن هم در شرایط کرونا - گرفته تا ۱۰ تیم لیگ یکی و یک تیم لیگ برتری به نام هیات و اقدامات دیگر که از حوصله این بحث خارج است. از اینجا به بعد بنی تمیم باید پاسخگوی رکود و پسرفت احتمالی بسکتبال خوزستان باشد. البته دوست ندارم خیلی از مسائل را راجع به ایشان به زبان بیاورم ، اما معتقدم یک "مرد" باید به قول و قرار خود پایبند باشد! به اعتقاد من با این فدراسیون چیزی از بسکتبال باقی نخواهد ماند . معتقدم جواد داوری توانایی مدیریت یک مهد کودک را هم ندارد و فقط در پرداختن به حواشی متبحر است! چرا که عملکرد 10 ماه گذشته گویای همه چیز هست و...

توضیح : نتیجه گیری از صحبت های مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان و رئیس سابق هیات بسکتبال این استان را بر عهده مخاطبین محترم می گذاریم ، اما حیف است ننویسیم که با این بدعت غلطی که در بسکتبال گذاشته شد ، کارکرد مطالبه گری اعضای مجمع ،ساقط شده و جز سِمَت های تشریفاتی چیزی از آن باقی نخواهد ماند! در پایان از پاراگراف آخر متن تبریک دکتر حمید سجادی به کیهان ورزشی وام می گیریم که نوشته بود : «شصت و هشتمین سالگرد تاسیس کیهان ورزشی را به مدیر مسئول و سردبیر محترم و کلیه کارکنان این مجله که با پشتکار ستودنی، موجبات حیات پر رونق این رسانه‌ قدیمی را فراهم کرده‌اند، تبریک می‌گویم. امیدوارم همچنان با نقدها و نظرها به تعالی ورزش کشور کمک کنید.»

آقای وزیر ! این قدر هشدار دادیم و شرایط بسکتبال را نقد کردیم که «نقددان»مان پاره شد . لطفا فکری به حال این رشته ورزشی بکنید . اگر قرار باشد هرکسی نسبت به سیاست های یک فدراسیون ، انتفاد داشته باشد برکنار شود که دیگر فقط مجیزگوها ،عنان کار را در دست خواهند گرفت .

پی نوشت : نقل می کنند که براى سلطان شهرى سفره ای گسترانيده و کله پاچه ای بياوردند. سلطان فرمود: در اين کله پاچه ، اندرزها نهفته است.سپس لقمه نانی برداشت و يک راست، "مغز" کله را تناول نمود؛ سپس گفت: "اگر مي خواهيد حکومتي جاودان داشته باشيد، سعي کنيد جامعه را از "مغز" تهی کنيد." سپس "زبان" کله پاچه را نوش جان کرده و فرمود: "اگر مي خواهيد بر مردم حکمرانی کنيد "زبان جامعه را کوتاه و ساکت کنيد." سپس چشم ها و بناگوش کله پاچه را همچون قبل برکشيد و فرمود: "براي اين که ملتی را کنترل کنيد، بر "چشم ها" و "گوش ها" مسلط شويد و اجازه ندهيد مردم زياد ببينند و زياد بشنوند." وزير اعظم عرض کرد: پادشاها! قربانت بروم ؛ حکمت ها بسيار آموزنده بودند، اما جواب شکم ما را چه می دهيد؟ ذات ملوکانه، در حالی که دست خود را بر سبيل های چرب خويش می کشيد، با ابروان خود اشاره ای به "پاچه" کرد و فرمود: "شما "پاچه" را بخوريد و "پاچه خواری" را در شهر رواج دهيد تا جامعه تان مستدام بماند…


* کامران خطیبی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
0
0
مشت نمونه خروار
وضع مدیریت فشل سیستم ورزش کشور اینه ، یک نفر هم که میخواد کار کنه برکنارش میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار