PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۷۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
زبان سرخ
وقتی به جای اعتراض ، حرف دشمنان را تکرار می کنند !

هفته گذشته فدراسیون بسکتبال خبر داد که «پس از برگزاری آزمون دوره های داوری و ناظری بین المللی و بررسی و تایید کارگروه آزمون، کمیته داوران و مسابقات فدراسیون بسکتبال، اسامی داوران و ناظرانی که این دوره ها را با موفقیت سپری کردند، اعلام شد».همچنین قید شد که «از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال اولین نماینده فنی ایرانی فیبا نیزانتخاب شده است ».

پس از انتشار لیستی که در آن نام 17 نفر از فعالین حوزه داوری و نظارت در رده های آقایان و بانوان ذکر شده ، ابهامات زیادی برای جامعه شریف و زحمتکش داوری(که با گذشت 15 هفته ازسوپر لیگ ،هنوز حق و حقوقشان را هم نگرفته اند) پدید آمده که مثلا چطور شده اشخاصی که حتی در سوپر لیگ بسکتبال ایران ، سابقه سرداوری را هم نداشته اند ، توانسته اند اصطلاحا «nominate» شوند؟ کدام هیات های بسکتبال، اشخاص پذیرفته شده را به فدراسیون معرفی کرده اند ؟ چگونه شخصی که سال ها از فضای قضاوت دور بوده توانسته به عنوان نماینده ایران در فیبا معرفی شود ؟ آزمون «technical delegate» چه زمانی برگزار شده که داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در آن بوده اند ، محروم شده اند ؟ چرا لیست نمرات همه شرکت کنندگان آزمون ها اعلام نشده تا جلوی شائبه حمایت از برخی افراد گرفته شود ؟ عجیب است که چند داور بین المللی در ارزیابی های فدراسیون مردود شدند اما نام برخی از اشخاص به عنوان پذیرفته شده، رسانه ای شد که برق از سر خیلی ها پراند وتعدادی از کارشناسان اهل فن- که به دلایلی صلاح ندانستند نامشان مطرح شود - نیز در تماس هایی که با کیهان ورزشی داشتند ، نسبت به این مقوله و عدم شفافیت روند ،معترض بودند ؛ حتی کار به جایی رسید که انجمن هواداران بسکتبال گرگان نیز واکنش تندی نشان داد و با صدور بیانیه ای نوشت : «تسلیت ویژه خدمت جامعه مظلوم بسکتبال ایران» و در آن از عباراتی استفاده کرد که از بازنشر آن ها معذوریم .

البته در شرایطی که پروسه انتخاب یا انتصاب شفاف نباشد ، بهتراز این را هم نمی شود متصور بود در صورتی که با یک اطلاع رسانی ساده می شد جلوی همه این برداشت ها و سوء تعبیرها را گرفت.

پی نوشت : وقتی مسئولین فدراسیون فخیمه بسکتبال ، به جای این که اعتراض رسمی شان به فیبا آسیا مبنی بر استفاده از نام جعلی«خلیج» برای مسابقات باشگاه های آسیا ( که قرار است نمایندگان داوری ایران هم در آن حضور داشته باشند) را نشان دهند ، خودشان نیز خبط آن ها را تکرار کرده و در رسانه ها پسوند همیشه جاویدان «فارس» را ذکر نمی کنند ، چگونه می شود انتظار داشت که پاسخگوی ابهاماتی در خصوص نحوه گزینش داوران باشند ؟ یعنی قرار است نمایندگان ما در مسابقاتی سوت بزنند که نامش خط قرمز مردم این آب و خاک است و در نهایت ، آب هم از آب تکان نمی خورد ؟ کجایند آن رسانه ها و کارشناسان انقلابی که برای گرفتن عکس یادگاری مسئولین فدراسیون قبلی مقابل هتل در دوحه ، ساندویچ های مک دونالد، غائله فرودگاه و... گریبان چاک می دادند ؟ اگر قرار بود با همان فرمان جلو برویم ، بحث تحریم مسابقات مطرح می شد، اما حالا چطور کک هیچکس هم نمی گزد ؟! شاید به قول رئیس جوان ، ما هم دایه مهربانتر از مادر شده ایم و خودمان خبر نداریم ؟!

*کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار