PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۷۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
سرمربی تیم ملی مراکش در دو فهرست نامزدهای برترین مربیان سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است.
کیهان ورزشی- 

«فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال» فهرست نامزدهای بهترین‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد که نام‌های بزرگی در میان آن‌ها دیده می‌شود.

در فهرست ۲۵ نفره نامزدهای بهترین داورهای سال ۲۰۲۲ نام «شیمون مارسینیاک» داور لهستانی فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، «کلمن تورپن» فرانسوی و «آنتونی تیلور» انگلیسی دیده می‌شود.

در فهرست ۲۰ نفره نامزدهای بهترین مربیان تیم ملی جهان در سال جاری میلادی نیز مربیانی نظیر «ولید الکراکی» از مراکش که تیمش شگفتی‌ساز جام جهانی شد، «دیدیه دشان» از فرانسه و «لیونل اسکالونی» از آرژانتین حضور دارند.

در فهرست نامزدهای ۱۵ مربی برتر باشگاهی دنیا هم بزرگانی نظیر «پپ گواردیولا» از منچسترسیتی، نکارلو آنچلوتی» از رئال مادرید و «یورگن کلوپ» از لیورپول قرار گرفته است. الرکراکی که قب از جام جهانی سرمربی تیم «الواد کازابلانکا» بود، نیز به چشم می‌خورد.

در بین نامزدهای ۲۵ بازیکن برتر سال ۲۰۲۲ نیز فوق‌ستارگانی مانند «لیونل مسی» آرژانتینی، «لوکا مودریچ» کروات و «آنتوان گریزمن» فرانسوی حضور دارند. نکته عجیب غیبت «کیلیان امباپه» در این فهرست است.

«یاسین بونو» از مراکش، «دومینیک لیواکوویچ» از کرواسی و «امیلیانو مارتینز» از آرژانتین هم در جمع ۲۵ نامدز برترین دروازه‌بان‌ های سال قرار گرفته‌اند.

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال قرار است ماه آینده میلادی (ژانویه) نفرات برتر را اعلام کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها