PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۷۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
زبان سرخ
مردی که زیاد نمی‌دانست !

تیم توفارقان آذرشهر در هفته سوم رقابت های سوپرلیگ بسکتبال ایران به دلیل امتناع از سفر به گرگان متحمل باخت فنی شده بود. درهفته هجدهم رقابت ها و در مصاف با صنایع هرمزگان نیز بازیکنان این تیم حاضر به اتمام مسابقه نشدند و دقایقی زودتر ، زمین را ترک کردند و همین سبب شد تا دومین باخت فنی فصل برای نماینده آذربایجان شرقی به ثبت برسد و بعد ...

سکانس اول (شنبه 24 دی )

خبرگزاری تسنیم : نصرت‌الله جعفریان، رئیس سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال گفت: «تیم توفارقان، بازی مقابل صنایع هرمزگان را به پایان نبرد و مسابقه ناتمام ماند. این برای دومین بار در فصل جاری است که توفارقان به خاطر عدم شرکت در بازی و یا نیمه‌تمام ماندن، متحمل باخت فنی می‌شود.» رئیس سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال ادامه داد: « توفارقان آذرشهر، طبق قانون از لیگ کنار گذاشته و همه امتیازات آنها نیز حذف خواهد شد. البته مسئولان توفارقان، حق اعتراض دارند ولی بعید است در تصمیمی که گرفته شده، تجدید نظر شود. »جعفریان با رد گمانه زنی هایی در این خصوص که فدراسیون برای به هم نریختن نظم جدول، شاید باخت فنی را برای توفارقان لحاظ نکند ، گفت : «اصلا چنین موضوعی وجود ندارد که بخواهیم مصلحت اندیشی کنیم. طبق قانون با تیمی که تخلف کرده برخورد خواهیم کرد و اینکه به خاطر بی نظم شدن جدول کاری را انجام ندهیم، درست نیست.»

خبرگزاری ایرنا : محسن معزی‌فر ، سرپرست دبیری فدراسیون بسکتبال در مورد مطالب منتشر شده مبنی بر کنارگذاشتن تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر از لیگ برتر تاکید کرد: «در این خصوص تشکیل جلسه دادیم و با اتفاق آرا تصمیم بر این گرفته شد که این تیم به دلیل ۲ باخت فنی از دور مسابقات کنار گذاشته شود. تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر طبق قانون و بر اساس مستندات موجود از جدول مسابقات لیگ برتر نیز کنار گذاشته شده است.»

سکانس دوم (یکشنبه 25 دی )

خبرگزاری ایسنا : نصرت‌الله جعفریان، رئیس سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال گفت: «در آئین‌نامه ما آمده است که اگر یک تیم دو بار از حضور در بازی‌ها خودداری کند باید از لیگ کنار برود. یک بند دیگر هم مبنی بر این که اگر دو بار بازی را نیمه تمام رها کند باید حذف شود، وجود دارد. بندی مبنی بر این که اگر یک بار در بازی شرکت نکند و یک بار هم نیمه کاره بازی را رها کند باید حذف شود، وجود نداشت. تیم توفارقان یک‌بار در بازی حاضر نشد و یک‌بار هم ۵۹ ثانیه مانده به پایان (مقابل صنایع هرمزگان) از ادامه مسابقه امتناع کرد. به همین دلیل با شرایط آیین‌نامه همخوانی نداشت که این تیم را حذف کنیم. پس از مشورت با بخش قضایی فدراسیون به این نتیجه رسیدیم که حذف این تیم ، شدنی نیست و باید در لیگ بماند. البته تاکید کرده‌ایم که در صورت تکرار یکی از این دو رفتار، توفارقان از لیگ حذف می‌شود.»جعفریان در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون آشنایی کامل با آئین‌نامه ندارد؟ گفت: «متاسفانه این اتفاق افتاد اما باید برای فصول بعد، این بخش از آئین‌نامه اصلاح شود. قوانین فیبا هم گفته است که یک تیم با شرایط توفارقان (یک‌بارحضور پیدا نکردن و یک بازی ناتمام) در تورنمنت‌ها حذف می‌شود نه لیگ برتر، به همین دلیل نشد از لیگ کنار گذاشته شوند. دو باخت فنی تیم توفارقان به قوت خود باقی است، اما این تیم براساس قانون فیبا حذف نمی‌شود» و...

پی نوشت : «مردی نادان و از همه جا بی خبر فریاد می زد و می گفت : امامزاده یعقوب را در کوه، پلنگ خورده است! آنکه می دانست تصحیح کرد که اولاً: امامزاده نبود و پیغمبر بود، ثانیاً: یعقوب نبود و یونس بود، ثالثاً: کوه نبود و دریا بود، رابعاً: پلنگ نبود و نهنگ بود و خامساً: او را نخورد و در شکمش نگه داشت و به ساحل رساند.»

*کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار