PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۷۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
طبق آخرین اطلاعات از سانحه بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان حال عمومی حمید سجادی چندان مساعد نیست.
کیهان ورزشی- 

به نقل از فارس، حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان امروز راهی کرمان شده بود که در سفر وی به شهرستان بافت، بالگرد حامل وی دچار سانحه شد.

طبق گفته شاهدان عینی بالگرد حامل وزیر ورزش هنگام فرود در شهرستان بافت دچار سانحه شد و در ارتفاع پایین سقوط کرد. بالگرد یک بار می‌نشیند و بلند می‌شود که موقع نشستنِ مجدد دچار سانحه می‌شود که علت این اتفاق در دست بررسی است. 

14 مسافر این بالگرد به همراه خلبان و کمک خلبان بلافاصله بعد از این سانحه به بیمارستانی در کرمان منتقل شدند تا مراحل درمان مصدومیت‌های جزئی آنها طی شود. باوجود اینکه برخی از مسافران زخمی شده‌اند، اما حال عمومی اکثر نفرات مساعد است.

طبق اعلام رئیس ورزش و جوانان شهرستان بافت در این حادثه، اسماعیل احمدی، مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش جان باخت. 

وزیر ورزش و جوانان به همراه رئیس فدراسیون شمشیربازی، نماینده مردم شهرستان بافت و جمعی از خبرنگاران و تصویربرداران صداوسیما در این بالگرد حضور داشتند و قرار بود از طرح‌های ورزشی شهرستان بافت بازدید کنند.

در گزارش‌های اولیه اعلام شد که لطیفی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی هم در این سفر سجادی را همراهی می‌کند، اما پیگیری‌ها نشان داد که وی پیش از این سفر به تهران بازگشته بود و در بالگرد حضور نداشت.

رئیس اورژانس کرمان اعلام کرد که سید حمید سجادی، وزیر ورزش در نتیجه سانحه بالگرد در شهرستان بافت دچار خونریزی مغزی شده و کار انتقال وی از بافت به مراکز درمانی در حال انجام است.

رئیس اورژانس کل کشور، اظهار داشت: قرار است حمید سجادی با آمبولانس به کرمان منتقل شود تا مراحل درمانی روی او به سرعت آغاز شود.

اشکان موسوی، سخنگوی سازمان هلال احمر درباره حادثه سقوط بالگرد هواپیمای حامل وزیر ورزش و هیات همراهش در شهرستان بافت، اظهار داشت: متاسفانه حوالی ساعهت 15:40 یکی از بالگردهای ما در منطقه بافت هنگام فرود در زمین ورزشی بافت دچار سانحه شد. این بالگرد 16 سرنشین داشت. 4 نفر از همکاران ما که شامل خلبان، کمک خلبان و 2 نفر از کادرفنی بودند به همراه 12 عزیز دیگر داخل بالگرد بودند. متاسفانه اسماعیل احمدی، مدیرکل حوزه ریاست وزارت ورزش و جوانان در این حادثه فوت شدند.

سخنگوی سازمان هلال احمر افزود: حمید سجادی درحال حاضر در حال انتقال به بیمارستانی در کرمان است. این حادثه 16 مصدوم داشت که یک نفر فوت کرد، حال عمومی 2 نفر مساعد نیست و سایر عزیزان در بیمارستان هستند. 3 نفر از جمله وزیر ورزش در حال انتقال به بیمارستان کرمان هستند. 

صابری، رئیس اورژانس کرمان: به جز سه تن از سرنشین‌های بالگرد یعنی سجادی(وزیر ورزش) ستوده نژاد(مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی) و جوادی(مدیرکل ورزش و جوانان تهران) که به کرمان منتقل شده یا در حال انتقال هستند و  پس از دریافت خدمات درمانی بهتر می‌توان درمورد آن‌ها اظهارنظر کرد، وضعیت سایر مصدومان باثبات است و جای نگرانی درباره این ۱۴ نفر وجود ندارد. آن‌ها در بیمارستان‌ بافت در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

وی درمورد خونریزی مغزی وزیر ورزش، عنوان کرد: او دچار خونریزی مغزی شده اما علائم حیاتی‌اش مثل فشار خون، نبض و تنفس‌اش باثبات است. در حال حاضر هم در حال انتقال به بیمارستان کرمان است و اگر نیاز به عمل جراحی مغز داشته باشد، این کار را انجام می‌دهند.

رئیس اورژانس کرمان درخصوص آخرین وضعیت ۲ مصدوم دیگر این حادثه که شرایط نامناسبی دارند، گفت: ستوده‌نژاد دچار ضربه مغزی شده و پروماید مغز دارد اما جوادی ضربه به کمرش وارد شده و احتمالا آسیب‌های جزئی نخاع داشته باشد. درمورد علائم حیاتی‌اش مشکلی وجود ندراد. وزیر ورزش هم تا لحظات دیگر وارد بیمارستان کرمان می‌شود. تیم جراحی مغز و اعصاب کرمان و پزشکان متخصص آماده هستند تا اقدامات درمانی لازم را انجام بدهند.

صابری درخصوص اینکه آیا باید سایر مصدومان نیز عمل جراحی انجام بدهند، توضیح داد: پزشکان متخصص در بیمارستان بافت آماده هستند و اگر کسی نیاز به عمل جراحی داشته باشد، خدمات درمانی را ارائه می‌کنند رئیس اورژانس کرمان درمورد وضعیت نماینده شهر بافت ابراز بی‌اطلاعی کرد.

صابری رئیس اورژانس کرمان، در خصوص آخرین وضعیت سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: طبق معاینه و تشخیص پزشکان متخصص وزیر ورزش نیاز به عمل جراحی ندارد و باید تحت مراقبت ها ویژه قرار بگیرد. 
پزشکان مختصص تشخیص دادند که خونریزی وزیر ورزش از ناحیه سر تشدید نشده است و نیازی به عمل جراحی ندارد. در حال حاضر وزیر ورزش به آی سی یو منتقل شده است تا تحت مراقبت های ویژه قرار بگیرد. 

سایر مصدومان حادثه که در بیمارستان بافت بودند برای ادامه درمان به بیماستان باهنر کرمان منتقل می شوند. در این میان محسن معتمدی کیا مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان که از ناحیه کتف و دنده ها دچار شکستگی شده است و برای ادامه درمان در حال انتقال به کرمان است. دیگر مصدومان هم که مصدومیت‌های بیشتری داشته‌اند هم به کرمان منتقل خواهند شد. به گفته معتمدی کیا حال سایر اعضای روابط عمومی وزارت ورزش مساعد است و مصدومیت جدی ندارند.

کیهان ورزشی ضایعه درگذشت اسماعیل احمدی را به خانواده وی تسلیت می‌گوید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار