PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
زبان سرخ
ما هم تشکر می کنیم !

الحق و الانصاف اگر با هر نگاهی، شالوده بسکتبال ایران را ورانداز کنیم ، نمی توانیم عملکرد فدراسیون جدید در ساکت کردن رسانه های ریز و درشت(و بعضا ظاهرالصلاح)را نستاییم! شاید این نقطه عطف سیاست های مغزهای متفکر طبقه دوم  تالار آزادی باشد که حتی با وقوع  ناکامی های متعدد، بازهم کمتر وجدان بیداری پیدا می شود که خرده ای به وضع موجود گرفته و جایگاه ارباب جراید را به نوکری تقلیل نداده باشد !
وقتی سرپرست دبیری که سایت فدراسیون و برخی از خبرگزاری های دنباله رو ، اصرار به استفاده از سِمَت دبیر کلی او را دارند ، در مراسم قرعه کشی جام جهانی ، ادعای ملاقات با  آندریاس زاگلیس(دبیرکل فیبا) را مطرح می کند ، پرسشگری نیست که سئوال کند چرا یک تصویر از این دیدار منتشر نشده است؟ انگار این بدعت غلط ، ادامه دارد که بگویند با عمر و زید «دیزی دونفره» خورده ایم و حرف هایی درباره مان زده اند که ما چنین و چنان هستیم ! جهت تنویر افکار عمومی لطفا اسناد این ملاقاتها را منتشر کنید .
باید با این توهّم یکسال و اندی اخیر تصفیۀ حساب کرد که فدراسیون نشینان برای پیش بردن خط مشی غیرکارشناسانه ای که سرلوحه کار قرار داده اند ، آمال و آرزوهایشان را از زبان این و آن، بدون ارائه هیچ سندی مطرح می کنند تا برای خود مقبولیت بخرند ؛ غافل از این که جامعه فرهیخته بسکتبال ، عاقل تر از آن است که «سیاه» تبلیغات اینچنینی شود . آن ها عملکردها را می بینند و  کلاهشان را قاضی می کنندو …
اجازه بدهید که از مراسم قرعه کشی جام جهانی، سرسری نگذریم .معمولا در  مراسمی از این دست ، روسای فدراسیون ها به همراه کارشناسان زبده و متخصص روابط بین الملل  ، فرصت را مغتنم شمرده و ملاقات هایی را با متصدیان سایر کشورها برای جذب حامیان مالی، برگزاری مسابقات دوستانه ، برپایی کلاس های دانش افزایی مربیان و … ترتیب می دهند اما مع الاسف، جناب سرپرست دبیری بدون در نظر گرفتن شأن بسکتبال ایران افاضه کلام فرمود : «با دبیرکل فیبا پیرامون مشکلات مالی هم صحبت کردم و قول مساعد دریافت کردم»!
 این شد فتح الفتوح فدراسیون بسکتبال ایران به انضمام جملاتی کلیشه ای چون « آقای دبیر کل از بسکتبال ایران به خوبی و با انرژی مثبت صحبت کرده است» با ترجیع بندی از ابراز رضایت مسئولین فیبا در همه حوزه ها و …
«سرپرست دبیری» عزیز! بهتر است پیش از تاییدیه گرفتن از مسئولین بین المللی، از جامعه بسکتبال خودتان مشروعیت بگیرید و به ابهامات پدید آمده پاسخ دهید .
مگر فیبا مغز خر خورده که با این تپه های آبادی که برجای گذاشته اید، مدیحه سرایی کند؟! احتمالا مسئولین فدراسیون جهانی را با کاراکتر «دیبی» سریال کلاه قرمزی اشتباه گرفته اید که همه چیز را وارونه می گفت .
اگر این طور است بگذارید ما هم چند تشکر به سبک و سیاق فیبا (!) از اتفاقات اخیر داشته باشیم :
*ابراز رضایت می کنیم که اعضای کادر فنی تیم ملی نوجوانان  و بازیکنان دعوت شده را معرفی کردید و در اردوها  به جای «سالاد الیویه فاسد» و «عدس پلو با سویا»، «کباب برگ» و «چلو ماهیچه» به خوردشان دادید که خدای ناکرده راهی بیمارستان نشوند ! اصلا «ایران نوین» و این قرتی بازی ها به چه دردمان می خورد ؟ همان بهتر که منحلش کردید و سرمربی اش را به تیم نوجوانان نقل مکان دادید . می گویند کلی جوان ، برای آینده شان نقشه کشیده بودند که در «ایران نوین» بدرخشند و آینده خودشان و بسکتبال ایران را بسازند ؛ به اسفل السافلین ؛ فدای یک تار مویتان !
*متشکریم که جلسات کمیته فنی را مستمر برگزار می کنید و علاقه مندان را در جریان مفاد مصوبات قرار می دهید! همه ما اعضای آن را می شناسیم ! حتی آن عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی را که در این قحط الرجال ، بار سنگین نایب رئیسی فدراسیون بسکتبال را هم به دوش می کشد ! هیچ عدم تطابقی با اساسنامه فدراسیون های ورزشی وجود ندارد ؛ بگذارید هرچه می خواهند بگویند !
*ممنونیم که کادر فنی اسبق و سابق تیم ملی را کنار گذاشتید و ما را رکورددار  کردید . قطعا بسکتبال جهان به داشتن  تیم ملی بدون مربی افتخار می کند!
*قدردانیم که بسکتبال «تهران شانزده میلیونی» را به جایی رساندید که یک تیم هم در نیمه نهایی سوپر لیگ ندارد ! همه چیز که نباید مال پایتخت باشد ، والله ...
*سپاسگزاریم که تا تقی به توقی می خورد، تماشاگران را محروم می کنید! مثل گرگانیها، آبادانی ها یا ... ، مگر علاف هستند که برای حمایت از تیمشان ، دور «گربه ایران» می چرخند ؟! این طوری هم خرج اضافه روی دستشان نمی گذارید، هم بندگان خدا به زندگی شان می رسند !
*و در آخر؛ منت پذیریم برای همه عزل و نصبهای کارشناسانه ، تصمیمات عقلایی، نتایج درخشان، مدیریت کارآمد ، وفاق ملی ، شایسته سالاری و ... که در این مدت چراغ راه بسکتبال ایران بود .
پی نوشت: تقدیرهایمان از فدراسیون بسکتبال فقط برای اتفاقات روزهای گذشته بود، چون اگر  عملکرد کلی را زیر ذره بین می بردیم، ناچار می شدیم، الی الابد کمال امتنان مبذول داشته باشیم ! فقط حیف است در این مطلب نسبت به اظهارات «مشاور غرب آسیا» در دیدار با سرپرست مرکز نظارت کمیته ملی المپیک  بر تیم های ملی نقبی نزنیم . «داوری با اشاره به تغییر نسل ملی پوشان تیم های سه و پنج نفره گفت:تیم های ملی ما از نفرات جوان، پرتلاش و با فیزیک و هوش بالا تشکیل شده است. در صورت استخدام مربی خارجی و حضور در دیدارهای تدارکاتی می توانیم به کسب سکو در هانگژو امیدوار باشیم و...» یعنی رئیس جوان تازه ابراز امیدواری کرده که در صورت جذب مربی خارجی ، شاید بتوانیم کسب سکو داشته باشیم ! یعنی با مربیان ایرانی نمی شود در بازیهای آسیایی هم کسب سکو کرد ؟! می خواهید کلی هزینه روی دست بسکتبال این مملکت بگذارید و آخرش هم امیدوار باشید ؟! همین ؟! کاملا معلوم است که مشغول وقت خریدن برای خودتان هستید !
 بروید یک نان بخورید و صد قرص خیرات کنید که با سرمربی اسبق تیم ملی، توانستیم بحرین را در خاکش ببریم وگرنه معلوم نبود با کادر فنی تقویت شده تان چه بلایی سرمان می آمد! فعلا با این حرف ها خوش باشید و خودتان را درگیر آنفالو و ریموو کردن هیات مشهد بکنید . کم کم داریم شاخ در می آوریم  که بسکتبال این همه بدبختی دارد و در کمال شگفتی خودتان را درگیر مبارزه با کسانی می کنید که نظری خلاف عقیده شما دارند! با این حرکت ها ، مرزهای آستانه تحمل را جابجا کرده اید ! کاش یک زنگی به سعید ارمغانی می زدید و حداقل محترمانه با او قطع همکاری می کردید. زیبنده نیست که مفاخر بسکتبال این مملکت را یکی یکی بی احترام کنید؛ آن از مصطفی هاشمی که با آن رویه غلط کنار گذاشتید و این هم از سعید ارمغانی که می توانست در رده های پایه ، کمک حال بسکتبالمان شود ولی با استفاده غلط از او در سمت مربیگری تیم ملی ، پنبه اش را زدید . رسم استاد و شاگردی این نیست ...!
هامش : «هاروکی موراکامی»، صاحب قلم شهیر ژاپنی می نویسد: بستن چشمها چیزی را عوض نمی کند، چون نمی خواهی شاهد اتفاقی باشی که می افتد، بدان هیچ چیز ناپدید نمی شود. درواقع دفعه بعد که چشم باز کنی، اوضاع بدتر هم می شود.
دنیایی که تویش زندگی می کنیم اینجور است! چشمانت را باز کن. چشم بستن و پنبه در گوش چپاندن باعث نمی شود زمان از حرکت بایستد و ...»


* کامران خطیبی



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار