PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۷۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با کسب ۹ مدال طلا و یک برنز بار دیگر عنوان قهرمانی رقابت‌های پان آمریکن را از آن خود کرد.
کیهان ورزشی-

در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی پان آمریکن ۲۰۲۳ در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین، تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با کسب ۹ مدال طلا و یک برنز با اقتدار بر سکوی نخست قرار گرفت.

در وزن ۵۷ کیلوگرم توماس گیلمان، دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک بدون از دست دادن امتیاز و با دو پیروزی ۱۱ بر صفر راهی فینال شد و در فینال نیز ۱۰ بر صفر داریان کروز از پورتوریکو را برد به مدال طلا رسید.

در وزن ۶۱ کیلوگرم، ویتالی آروجا از آمریکا در دیدار فینال حریف برزیلی خود را ۱۰ بر صفر برد و به مدال طلا رسید.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، جان دیاکومیهالیس، دیگر آزادکار آمریکایی مقابل آلخاندرو توبیر از کوبا با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، زین ردرفورد آمریکایی مقابل کویینتون از کانادا با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و مدال طلا گرفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، کایل دیک، دارنده ۴ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک از آمریکا مقابل فرانکلین ماتوس از پورتوریکو با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و او نیز به مدال طلا دست یافت. دیک پیش از رسیدن به فینال نیز رقیبان خود از اکوادور، کانادا و کوبا را نیز با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، کورالتا از کوبا با نتیجه ۵ بر یک مقابل الکساندر مو از کانادا به برتری رسید تا در این وزن مدال طلا به کشتی‌گیری غیر از آمریکا برسد. این کشتی‌گیر کوبایی در نیمه نهایی ۱۴ بر ۴ مارک هال از آمریکا را برد و فینالیست شد. مارک هال در این وزن برای آمریکا صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، کایل اسنایدر، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا مقابل آرتورو تورس از کوبا با نتیجه ۱۴ بر ۳ به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد. اسنایدر در این رقابت‌ها ابتدا حریف خود از کاستاریکا را ۱۰ بر صفر برد و در نیمه نهایی نیز ۱۰ بر ۲ از سد لوییز سوسا از جممهوری دومینیکن گذشت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، دومینیک بردلی از آمریکا مقابل خوزه روبرتی از ونزوئلا با حساب ۲ بر یک به برتری رسید تا نهمین و آخرین مدال طلای آمریکا در این مسابقات را از آن خود کند.

در روز نخست این مسابقات نیز جردن باروز، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک به مدال طلای وزن ۷۹ کیلوگرم رسید و در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز ماچیاولو، دیگر کشتی‌گیر آمریکایی صاحب مدال طلا شد.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در پایان رقابت‌های قهرمانی پان آمریکن با کسب ۹ مدال طلا و یک برنز و با مجموع ۲۴۰ بار دیگر قاطعانه بر سکوی نخست این رقابت‌ها ایستاد.

کانادا با ۱۳۶ و پورتوریکو با ۱۲۳ امتیاز نیز بر سکوی دوم و سوم این رقابت‌ها ایستادند.
برچسب ها: کشتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار