PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۸۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: اگر جامعه دو و میدانی موافق باشند من هم نامزد ریاست فدراسیون خواهم شد.
کیهان ورزشی:

افشین داوری روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری سومین دوره مسابقات دوومیدانی جام بین‌المللی امام رضا (ع)، اظهار داشت: خوشحالم که توانستم بار دیگر در خدمت جامعه دوومیدانی باشم. قصد ما از این گردهمایی این بود تا درباره جام بسیار مهم امام رضا (ع) صحبت کنیم و باید این جام خیلی قوی‌تر و جدی تر برگزار می‌شد. امیدوارم در آینده شرایط مطلوبی برای آن مهیا شود و حداقل سه ماه قبل از مسابقات ستادی تشکیل شود تا جامی در شان امام رضا (ع) برگزار شود. 
 وی افزود: قرار بود این مسابقه در سی‌ام اردیبهشت برگزار شود اما عقب افتاد و این تعویق نشان‌دهنده بی‌برنامگی بود. شورای برون‌مرزی هم حتی برای این جام تشکیل نشده بود و من خودم اقدامات را در زمینه گرفتن ویزا برای کشورها از جمله هند انجام دادم اما این کشور با وجود علاقه برای شرکت در این مسابقات به دلیل تاخیر در اجرای برنامه، نتوانست شرکت کند. 
 سرپرست فدراسیون دو و میدانی عنوان کرد: وقتی چنین جام‌هایی برگزار می‌شود، اهمیت زیادی در زمینه رنکینگ جهانی و ورودی مسابقات جهانی دارد. باید هدف‌گذاری کنیم و جایزه دلاری داشته باشد و قهرمانان مطرح در این جام شرکت کنند. ورزشکاران مطرح جهان باید انگیزه خوبی داشته باشند تا در این جام شرکت کنند. 
 داوری گفت: برای ارائه برنامه برگزاری چنین مسابقاتی به کنفدراسیون آسیا، نیازمند امکانات و تجهیزات و ورزشگاه خوبی هستیم و اگر بخواهیم مداوم این جام را برگزار کنیم و امتیاز آن را از ٣٠ به ١٠٠ برسانیم باید خیلی به آن توجه کنیم. همه نقد داشتند چرا جام امام رضا (ع) از مشهد به تهران آمده و جواب این نقد را هم دادم و ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد پیست تارتان دارد اما یک سری از ظرفیت‌ها را نداشت و به همین دلیل به تهران منتقل کردیم. 
 وی یادآور شد: وقتی می‌بینیم فاصله دختران ما با قهرمانان آسیا معنادار است و می‌توانیم به آنها برسیم. ما هم مدارس پیش بینی‌شده‌ای را با حامی مالی در نظر گرفتیم و در واقع آکادمی برای تحت پوشش قرار دادن ورزشکاران ما باشد. از طرفی ما یک برنامه راهبردی برای کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت بستیم و اگر در این مجموعه ماندیم ابتدا کوتاه مدت درباره بازی ها و المپیک پاریس و میان مدت المپیک چهار سال آینده برنامه‌ریزی کنیم. حتی برای دوومیدانی کارانی که در قهرمانی آسیا امسال شرکت کردند و رکوردهای خوبی دارند، خبر خوشی داریم که برای سال آینده هم می‌توانند شرکت کنند. سرپرست فدراسیون دو و میدانی خاطرنشان کرد: ٢٠ سال زمان برد تا ورزشکاری چون احسان حدادی در المپیک مدال بیاورد و این نشان می‌هد باید پیشینه طولانی مدتی داشته باشیم و به هدف گذاری خود با ابزار لازم و توانایی و استعداد بدنی برسیم. ما قراردادی را با گروهی از پزشکان و ماساژور برای ایحاد و تجیز کلینیک ورزشکاران منعقد می کنیم. ورزشکارانی که بازی ها می روند هم مشخص هستند و امیدوارم بتوانند از استعدادهای خود برای افتخارافرینی در بازی‌ها استفاده کنند.
 داوری درباره عدم حضور احسان حدادی و اهمیت قائل نشدن برای این جام خاطرنشان کرد: فدراسیون قبل جامی را در ثبت تقویم آسیا کرده است اما تداوم و ارتقای آن باید از قبل برنامه می‌داشتیم که ورزشکار ما می‌دانست این جام برای فدراسیون بسیار اهمیت دارد و باید احسان حدادی هم حضور در این جام را برای خود مهم دانسته و اما اعزام او به آمریکا از دست من خارج بود و این برنامه و اعزام او از قبل گرفته شده و تصمیم فدراسیون قبلی قابل احترام است. 
 وی بیان کرد: ما باید با تمام توان در جام خودمان حضور یابیم اما برای جام امام رضا (ع) انرژی و وقت بیشتری و اعتبارات بسیاری داشته باشیم تا منابع داخلی و خارجی زیادی در این جام شرکت کنند. اگر فدراسیون به حسن تفتیان اعلام می کرد که حتما باید در جام باشید حضور پیدا می‌کرد اما این اتفاق نیفتاد و در جام آینده اتفاقات بهتری رقم بخورد.
 سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: حمایت ها همواره وجود دارد اما به موقع بودن آن مهم است و باید از نوع مدالی به مسابقات نگاه کنیم تا سهمی در رنکینگ جهانی داشته باشیم. برای رسیدن به آن هدف در بازی‌ها و المپیک نیاز است منابع به موقع به دست ما برسد و خوشبختانه کمیته و وزارت از آن استقبال کردند. 
 وی درباره حمایت از احسان حدادی گفت: ما در ١٣٩٠ مصمم بودیم که وی مدال کسب می کند و برخی اعتقاد داشتند و برخی نداشتند و آنجا حامی مالی فراهم کردیم و در آن مقطع اعتبارات زیر یک میلیارد بود و بچه‌ها خیلی اعتراض کردند و یک استعداد و فرصت بدنی یک بخش است. هزینه برای حدادی سرمایه‌گذاری بود. به یکباره به المپیک لندن رسیدیم. ما المپین شدیم و وارد مجموعه فدراسیون‌های المپینی شدیم و اعتبارات ما متفاوت شد و رقم قابل توجهی را به فدراسیون سرازیر می‌کند و اعتبارات ما از زیر یک میلیارد به ٥ میلیارد رسید. 
 داوری عنوان کرد: هنوز یک سری از فدراسیون‌ها داریم که المپین نشده‌اند. ما برای اعزام حدادی حامی مالی گرفتیم و از سرمایه فدراسیون استفاده نکردیم و حتی برای حسن تفتیان هم این کار را کردیم و بلیط و پول تو جیبی برای حدادی با حامی مالی است و قرارداد مربی آمریکایی او هنوز تمدید نشده است و صحبت هایی شده و هنوز با هم به نتیجه نرسیدیم.
 وی درباره حضور در انتخابات فدراسیون دوومیدانی گفت: اینجا خانه ماست و نمی‌توانم بگویم بی‌علاقه هستم. ورزشکاران من را می‌شناسند و من جزو کوچکی از افراد تصمیم‌ساز فدراسیون هستم. اگر مورد وثوق کل جامعه دوومیدانی کشور باشم، کاندیدا می شوم اما الان به حضور در بازی‌ها فکر می‌کنم تا با رکوردها خودمان را ثابت کنیم و فعلا به دنبال برگزاری مجمع انتخاباتی نیستیم و اگر بعد از بازی‌ها، جامعه دوومیدانی موافق بودند روی اهداف فدراسیون تمرکز می‌کنم.
 سرپرست فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به سئوال خبرنگار کیهان ورزشی عنوان کرد: هیچ مدالی را در بازی‌های آسیایی پیش‌بینی نمی‌کنیم. روی کاغذ شانسی برای بازی‌ها نداریم و کیفی دوومیدانی کاران را اعزام می‌کنیم تا شرمنده مردم هم نباشیم. 
داوری در پاسخ به سئوال دوم خبرنگار کیهان ورزشی افزود: تیم هند برای حضور در جام امام رضا(ع) به دلیل مشکل روادید انصراف داد و عذرخواهی کرد و پنج تیم خارجی در این رقابت ها حاضر خواهند شد و بیشتر نفراتی که در باشگاه های داخلی حضور دارند به عنوان نمایندگان ایران در جام رضا(ع) شرکت خواهند کرد. تاکنون حضور عراق، ارمنستان تاجیکستان، افغانستان و ترکیه ،۵ تیم قطعی است به همراه ۱۰۵ ورزشکار داخلی در قالب چند باشگاه داخلی حاضر خواهند بود.
 وی افزود: یکی از معضلات دوومیدانی، بخش قرادادی باشگاه‌ها است که پشتوانه لازم را ندارد. الان هم باشگاه‌هایی که در مسابقات شرکت می‌کنند باید قبل از شروع فصل، طبق اساسنامه عمل کنند. وقتی فدراسیون به این موضوع اهمیت ندهد طبیعی است که باشگاه ها دستمزد دوومیدانی کاران را نمی‌دهند. باید نقطه نظرات باشگاه را بگیریم و آیین نامه اجرایی را تدوین کنیم تا طرفین قانون را رعایت کنند و از این مشکل هم رها شویم.
 داوری درباره توجه زیاد فدراسیون به حدادی و تفتیان و اعتراض دیگر ورزشکاران در این زمینه، خاطرنشان کرد: به ٩٦ نفر مربی و ورزشکار طی سال‌های 90 تا 94 حق الزحمه و البسه می‌دادیم که سبب افزایش انگیزه ورزشکاران شد. وقتی ورزشکاری رکورد بهتری دارد، توجه بیشتری به او خواهد شد. امروز جوانان ما مربیان دوومیدانی هستند و حتما ابلاغیه‌ای به آنها می‌دهیم و همان فرمت قدیم را برای حق الزحمه روی کاغذ آوردیم. بسته حمایتی را در واقع برای دوومیدانی‌کاران در نظر گرفتیم. وقتی فرد شرایط سنی و فیزیکی خود را ارزیابی می‌کند، رضایت‌مندی بیشتری ایجاد می‌شود. در پرتاب دیسک ورزشکارانی با رکوردهای قابل قبولی داریم که پیشینه قهرمانی در آسیا را دارند. در بخش هم بانوان رکوردهای خوبی جابه‌جا شد. 
 وی با اشاره به اینکه ثبات مدیریت سبب تقویت برنامه‌ریزی می شود، گفت: تغییرات مدیریتی از سال 1400 سبب شد تا فاصله معناداری با رکوردهای آسیایی و جهانی بگیریم. برخی موارد تصمیماتی گرفته می‌شود که جالب نیست. 
 سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره برنامه‌های فرزانه فصیحی، گفت: دختران ما طلسم شکنی کردند. با فصیحی نشستی داشتم تا ابتدا در جام امام رضا برای ٣٠ امتیاز ورودی جهانی شرکت کند. پیرجهان هم شانس کسب ورودی جهانی را دارد. فصیحی نیاز به فرصت دارد تا رکوردهای بهتری بزند. در مجموع برای تمام ورزشکاران این فرصت‌ها را فراهم می‌کنیم.
 وی در پاسخ به این پرسش که در اساسنامه فدراسیون آمده که باید مجمع سرپرست را انتخاب کند اما وزیر شما را انتخاب کرده است، گفت: در دوومیدانی مشکلی نداشتیم و پاسخ به این سوال از حیطه من خارج است. بر اساسنامه اشراف کامل ندارم و از طرف دیگر فدراسیون‌های آسیایی و جهانی با این موضوع مشکل نداشتند. 
 داوری عنوان کرد: وقتی به عنوان سرپرست به دوومیدانی برگشتم و به من گفتند تنها فدراسیون المپیکی هستیم که شانس مدال ندارد. این سخن واقعا ناراحت کننده است.  
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار