PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
مربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به دوران حضور خود در رأس کادر فنی تیم فوتبال نساجی مدعی شد، برخی افراد در این باشگاه به او و مالک باشگاه خیانت کرده‌اند.
کیهان ورزشی-

حمید مطهری مربی تیم ملی فوتبال ایران که میهمان برنامه امروز (جمعه) ورزشگاه شبکه پنجم سیما بود، درباره اینکه در کار سرمربیگری موفق‌تر بوده است یا مربیگری، اظهار داشت:حدود 18، 19 سال است مربیگری می‌کنم و سال گذشته در نساجی مازندران سرمربی بودم. یک دوره سرمربی امیدهای پرسپولیس بودم و بقیه را در جایگاه مربیگری کار کرده‌ام. اگر درباره عملکردم صحبت کنم، کار قشنگی نیست، ولی بقیه مربیان می‌توانند در رابطه با اثرگذاری‌ام صحبت کنند. هر جا بودم متعهدانه و بدون حاشیه کارم را انجام داده‌ام.

وی در مورد جدایی‌اش از نساجی مازندران تصریح کرد: پس از اینکه از نساجی جدا شدم، جایی صحبت نکردم، چون اعتقاد دارم وقتی از جایی بیرون می‌آیید، نباید صحبت کنید. رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی فردی با شخصیت، کاربلد و توانمند است. یکی از دلایلی که صحبت نکردم، شخص ایشان بود، ولی یکسری چسبیده به نساجی بودند که شرایط کاری را برای من سخت کردند. من اینها را در قلب خودم نگه داشته بودم. من سر سفره مادرم بزرگ شده‌ام و عادت ندارم جایی که نمک خورده‌ام، نمکدان بشکنم، اما چسبیده‌ها به نساجی به من و حدادیان خیانت کردند. الان می‌بینیم آن افراد جایی در نساجی ندارند، چون خدایی بالای سر همه ما وجود دارد.

مربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به روند سرمربیگری‌اش در نساجی مازندران یادآور شد: ما در نیم‌فصل اول تا رده پنجم جدول رده‌بندی بالا آمدیم که در تاریخ نساجی بی‌سابقه بود و حتی باشگاه قراردادم را برای فصل آینده تمدید کرد، اما متأسفانه یک جاهایی نمی‌توانی کاری انجام دهی. الان گلایه‌ای ندارم، چون گله آدم‌ها را کوچک می‌کند. من خدا را در کارم در نظر گرفتم و ثابت شد کسانی که به من و نساجی خیانت کردند، امروز جایی ندارند.

مطهری در واکنش به انتقادها به حضور تیم ملی فوتبال در مسابقات کافا خاطر نشان کرد: همه ما اعضای کادر فنی و در رأس آنها امیر قلعه‌نویی انتقادپذیر هستیم، چون اعتقاد داریم انتقاد باعث پیشرفت خواهد شد. یکسری دوستان نظرات‌شان را بیان کردند و برای آنها احترام قائل شدیم، ولی باید بگویم شرایط را نمی‌دانند. ما فرصت کمی برای هماهنگی بازیکنان داشتیم. تورنمنت کافا بهترین دستاورد برای تیم ملی بود، چرا که لیگ ما تمام شده بود و کادر فنی باید شناخت دقیق‌تری نسبت به بازیکنان پیدا می‌کرد. ما بازیکنان را فقط در فیفادی‌ها در اختیار داریم. در باشگاه‌ها فرصت آماده‌سازی هست اما فرصت در تیم ملی محدود است. در مسابقات کافا می‌توانستیم روی برخی آیتم‌ها کار کنیم. دستاورد بعدی حضور در مسابقات کافا، بازی با ازبکستان بود. ازبکستان در آن جو وحشتناک واقعاً برای قهرمانی جنگید. در برخی جاها دیدم که قهرمانی بازیکنان تیم ملی را به سخره گرفتند، در صورتی که بچه‌ها شاد شدند و این قهرمانی می‌تواند تمرینی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا باشد. ما باید نسل فعلی را نهادینه و آنها را به قهرمانی عادت کنیم. قلعه‌نویی برای بازی با تیم‌های بزرگ به فدراسیون فوتبال نامه داده است. مگر ما بدمان می‌آید با تیم‌هایی مثل برزیل، فرانسه یا آلمان بازی کنیم؟ ما برای برگزاری مسابقه محدودیت داریم.

وی افزود: قلعه‌نویی فوتبال رو به جلو و حمله‌ای را دوست دارد و این در ذات اوست و از فوتبال دفاعی بیزار است. طبق آمار در سه بازی تیم ملی در کافا، مالکیت بازی 60 درصد در اختیار تیم ملی بوده است. تعداد پاس‌های‌مان به نسبت زمان کارلوس کی‌روش بیشتر و امید گل‌مان دو برابر بوده است. این تیم ملی دوست دارد فوتبالی رو به جلو بازی کند. طبق آمار مقایسه تیم ملی به نسبت دوره دوم حضور کارلوس کی‌روش، تعداد شوت‌ها در زمان ایشان 13 و در زمان قلعه‌نویی 18 بوده است. مالکیت 60 به 51 بوده و تعداد شوت‌ها هشت به شش.

مربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد انتقادها به تعداد زیاد دستیاران قلعه‌نویی گفت: اگر تیم‌های بزرگ دنیا را رصد کنید، مثلاً گواردیولا در کادر فنی‌اش شش نفر روی نیمکت حضور دارند. در کادر فنی گواردیولا 20 نفر حضور دارند که طبیعی است. در رابطه با خودم چیزی نمی‌گویم و آدم ضعیفی هستم، ولی بچه‌های ما واقعاً توانمند هستند. آندرانیک تیموریان بالای 100 بازی ملی دارد و در لیگ برتر انگلیس بازی کرده است. رحمان رضایی بازیکن تیم ملی بوده است و سابقه بازی در لیگ ایتالیا را دارد. سعید الهویی مربی باسواد و بادانشی است. علی‌اصغر قربانعلی‌پور مربی بدنسازی است که در شغل خودش یکی از بهترین‌ها به شمار می‌آید. در رأس کادر فنی هم امیر قلعه‌نویی حضور دارد که سال‌های سال در لیگ ما عناوین مختلفی کسب کرده است. من آدم رُک و راستی هستم و از کسی بی‌جهت تعریف نمی‌کنم. همه عقبه من را می‌دانند. حرف‌هایی که زدم، صادقانه بود. قلعه‌نویی باتجربه، باشخصیت و با مدیریت بالاست. او دوست دارد ساختار تیم ملی در زمان مربیان قبلی را عوض کند و فوتبال رو به جلویی را به نمایش بگذارد. احساس می‌کنم مربیان دیگری نیز می‌توانند بیایند و به تیم ملی کمک کنند، چون کار واقعاً سخت است.

مطهری در واکنش به این موضوع که آیا بهتر نبود بازیکنان لیگ برتری در مسابقات کافا به میدان می‌رفتند، تصریح کرد: یکسری‌ها در مورد مینی کمپ هر چیزی که دوست داشتند، گفتند. مینی کمپ برای بازیکنان لیگ برتری بود. قلعه‌نویی ما را موظف کرد که کل لیگ را رصد کنیم. برگزاری مینی کمپ برای نگاه‌مان به لیگ بود. در این مینی کمپ، شهاب زاهدی، علیرضا علیزاده و امیرحسین حسین‌زاده اضافه شدند.

وی با اشاره به برنامه تیم ملی برای مسابقات کافا یادآور شد: با توجه به برگزاری سه بازی در این مسابقات، پلن تمرینی ما مالکیت و موقعیت‌سازی روی دروازه حریفان به خصوص بازی با تیم‌های افغانستان و قرقیزستان بود. در سیستم‌های‌مان آیتم‌های مختلفی را تست کردیم. برای فیفادی بعدی، قلعه‌نویی نامه‌ای به فدراسیون داده و درخواست بازی با تیم‌های بزرگ‌تر را کرده است. نگاه قلعه‌نویی به رنکینگ نیست که دو بازی را ببریم و بالا بیاییم. بازی با تیم‌های بزرگ‌تر باعث پیشرفت می‌شود. با توجه به فیفادی بعدی، دنبال ساختار دفاع تیمی هستیم.

مربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که اگر پیشنهاد سرمربیگری از تیم‌های لیگ برتری داشته باشد، از تیم ملی جدا می‌شود یا نه، گفت: با افتخار در خدمت تیم ملی هستم. پس از اتفاقاتی که برایم افتاد، قلعه‌نویی تماس گرفت و لطف کرد که به کادر فنی تیم ملی اضافه شوم. باید شأن و شخصیت مربیان حفظ شود. هیچ‌کدام از ما مربیان تیم ملی قراردادی نداریم. حاضر هستیم به خاطر تیم ملی کشورمان همینطوری کار کنیم ولی باید شأن و شخصیت مربیان باید شود. پیشنهاداتی داشتم ولی چون مربی تیم ملی هستم دوست ندارم ریز شوم و صحبت کنم. سال گذشته اولویتم پول نبود و دوست داشتم کارم به چشم بیاید. قلعه‌نویی در شرایط مربی تیم ملی شد که وضعیت مالی خوب نیست. مهدی تاج و مهدی محمدنبی تلاش می‌کنند شرایط خوبی رقم بزنند ولی شرایط نرمال نیست.

مطهری در خصوص برنامه فدراسیون فوتبال برای بازی با تیم‌های بزرگ‌تر گفت: دوست داریم با تیم‌های اروپایی و حتی آمریکای جنوبی بازی کنیم، ولی واقعاً حق انتخاب نداریم. ما دوست داریم با تیم‌هایی مثل فرانسه و انگلیس بازی کنیم. دیدید که تیم ملی در اولین بازی در جام جهانی قطر مقابل انگلیس به مشکل خورد. درست است که لژیونرهایی داریم که در سطح بالایی بازی می‌کنند همه باید تجربه کسب کنند. یکی از بزرگ‌ترین دستآوردهای تیم ملی این است که بازیکنان لژیونر و باتجربه‌ای مثل احسان حاج‌صفی، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند و ... با بچه‌های کم تجربه‌تر ارتباط خوبی دارند و باعث همدلی می‌شوند.

وی با این سؤال روبه‌رو شد که اگر به گذشته برگردد در زمان حضورش در پرسپولیس درباره اظهارات لوران بلان صحبت خواهد کرد یا نه، یادآور شد: واقعاً این صحبت‌ها در نشست خبری اتفاق افتاد و مدیر رسانه‌ای پرسپولیس هم شاهد بود.

مربی تیم ملی فوتبال ایران درباره قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی گفت: عقبه من مشخص است، ولی الان در جایگاه مربی تیم ملی هستم و صحبتی انجام ندهم، بهتر است، چون باعث حاشیه می‌شود. فضای مجازی فضای مطلوبی نیست و باید فرهنگ‌سازی شود.

مطهری در پایان راجع به رفتار محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع تیم ملی در دقایق پایانی دیدار برابر ازبکستان گفت: در برخی از لحظات آدرنالین بازیکن بالاست. جو ورزشگاه وحشتناک بود، ولی او باید خودش را کنترل می‌کرد. حسین پسر خوبی است و قلعه‌نویی خیلی محکم نکاتی را به او گفت، اما یک جایی باید به بازیکن حق داد. کار قشنگی نبود. ضمن اینکه تنها اتفاق بد این مسابقات مصدومیت بیرانوند بود. روز گذشته تلفنی با بیرانوند صحبت کردم و پزشکان در تلاش هستند او را مداوا کنند. سعید عزت‌اللهی هم با سر شکسته بازی کرد که حائز اهمیت بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها