PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
زبان سرخ
جنّ و بسم الله!

این برای چندمین بار بود که «مشاور غرب آسیا» و «سرپرست چندشغله» ، فرار را بر قرار ترجیح داده و در برنامه های مختلف رادیویی ، حاضر به پاسخگویی نشدند .
هفته گذشته وقتی یکی از تهیه کنندگان «رادیو ورزش» تماس گرفت تا از ما برای «مناظره» دعوت کند ، خدمتشان عرض کردیم که فدراسیون نشینان با شنیدن نام «کیهان ورزشی» ، رابطه «جنّ» و «بسم الله» را تداعی می کنند اما دوستان ، خوشبین بودند که این بار چنین اتفاقی نیفتد که متاسفانه یا خوشبختانه ، بازهم پیش بینی مان درست از آب درآمد و ...
بر هیچ کس پوشیده نیست که در یک سال و نیم گذشته، شاهد از دست دادن فرصت‌های طلایی زیادی برای رشد و شکوفایی بسکتبال کشور بودیم اما در چنین شرایطی، «آقایان به اصطلاح مدیر» که در طول این مدت، بالاترین  مسئولیت ها را در دست داشتند به جای اینکه پاسخگوی عملکردشان باشند ، در کمال ناباوری ، فرار می کنند !
با توجه به اینکه روانشناسی با نام «شری کمبل» عنوان می‌کند: «بزرگترین مانع موفقیت، ترس و اعتقاد شما به سخنان منتقدان است»، آمادگی افراد برای روبرو شدن با انتقادها نقش مهمی در موفقیت دارد، هرچند دست اندرکاران فدراسیون به کرات نشان داده اند که از انتقاد بیزار هستند، با این حال باید بدانند که «نقدپذیری» قسمتی اجتناب ناپذیر از شخصیت حقوقی آن‌ها را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین یادگیری نحوه برخورد سالم با آن یک امر حیاتی است که توصیه می کنیم با اندکی مطالعه به این مهم دست بیابند .
رایج‌ترین پسوندی که آقایان در گوشه و کنار به مفهوم نقد می‌بندند،«سازنده بودن» آن است. در پس این تعبیر یک سفسطه بزرگ خوابیده است. کسی که عنوان می کند مرا نقد سازنده کنید یعنی با زبان بی زبانی می گوید : «من می‌خواهم در موقعیت خودم سفت و سخت باقی بمانم و شما جوری مرا نقد کن که تزلزلی در جایگاه من ایجاد نشود» و...
پی نوشت : تیغ انتقاد هر اندازه هم که تیز باشد نمی تواند به خودی خود به شما آسیب بزند . به یاد داشته باشید که در دنیا تنها یک نفر می تواند دخلتان را بیاورد و آن یک نفر کسی غیر از خودتان نیست و انصافا هم در این زمینه موفق بوده اید !

*کامران خطیبی


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار