PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۸۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کیهان ورزشی-

در روزهای تعطیلی فوتبال فرصتی فراهم می آید تا شاید فارغ از نتایج و حاشیه ها به برخی از مسائل اساسی پرداخته شود .

در این مسیر، اغلب ورود مجامع تصمیم گیری بیرون از مرزهای کشورمان نیز دخالت دارند. در این باره قوانین اصلاحی و نظارتی سربزنگاه گریبان متولیان فوتبال ما را می گیرد تا آنها به ناچار هم که شده شاید مسیر درست را طی کنند.

موضوع صدور مجوز حرفه ای یکی از این مسائل اساسی است که گویا تا " ای اف سی " به آن ورود نمی کرد هر ساله با چند سند نه چندان درست از کنار این گردنه عبور می کردیم و اما این بار شرایط متفاوت شده است ". ای اف سی " از چندی پیش با محرومیت باشگاه ها از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ، جدیت در این باره را آغاز کرده و ظاهرا قرار است ابعاد این سختگیری ها بیشتر و بیشتر هم بشود.

درست به همین دلیل هم هست که متولیان امر به دنبال راهکاری برای برون رفت از این مشکل افتاده اند. البته هنوز هم اهل فن(!) از نوع ایرانی (!) راه هایی برای فرار از این تله (!) پیدا می کنند که نشانی دقیق آن را می توان در بین شش تیمی که دارای مجوز حرفه ای مشروط شده اند پیدا کرد!

بیست و دو دوره از لیگ حرفه ای گذشته است . زمانی که این لیگ با واژه " حرفه ای " کارش را آغاز کرد قرار بود تا رفته رفته بر مشکلات فائق آییم . آنهایی که آن روز با چنین تصمیم بدون ضمانتی کار را آغاز کردند امروز باید پاسخگوی عمل خود باشند. شاید اگر زیر بار حرفه ای شدن لیگ بدون توانایی لازم نرفته بودیم ، امروز قدم از قدم برداشته بودیم و شرایطمان این گونه نبود.

از گذشته عبور کنیم و به امروز و فردا نظر داشته باشیم . بر اساس آمار موجود فوتبال ایران از بسیاری از کشورهای آسیا در این باره عقب افتاده است. بدون پیش نیازهای مطرح شده فوتبال ما سامان نخواهد یافت . باید در این باره شاهد اقدامات عملی باشیم.

*بهمن اسدی
برچسب ها: ای اف سی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار