PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
تیم نوجوانان ایران با پیروزی برابر یمن در ضربات پنالتی به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرد.
کیهان ورزشی-

تیم‌های فوتبال نوجوانان ایران و یمن از ساعت 13:30 امروز (یکشنبه - به وقت ایران) در اولین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جام ملت‌های زیر 17 سال آسیا 2023، در ورزشگاه تاماسات منطقه پاتوم تانی تایلند مقابل هم صف‌آرایی کردند که این بازی با برتری 4 بر 2 شاگردان حسین عبدی در ضربات پنالتی پایان یافت.

تیم ایران در این مسابقه مالک حدود 40 درصد توپ و میدان بود، اما فرصت‌های بیشتری نسبت به یمن ایجاد کرد که بهره‌ای از آن نبرد. شاگردان حسین عبدی 9 موقعیت گلزنی به دست آوردند و یمن پنج فرصت داشت که از آنها استفاده نکردند. حتی کسری زاهدی در دقیقه 11+90 موفق به گلزنی شد که این گل به‌خاطر آفساید رد شد. بعد از تساوی بدون گل در طول 90 دقیقه مسابقه، بازی به ضربات پنالتی رسید (دیدارهای این مرحله با تصمیم AFC وقت اضافه ندارد).

در ضیافت پنالتی‌ها عرفان درویش عالی، حسام نفری، اسماعیل قلی‌زاده و نیما اندرز برای ایران موفق به گلزنی شدند و محمد عسکری پنالتی سوم تیم کشورمان را از دست داد. همچنین انور حسین الطریقی و عصام رمضان موفق شدند پنالتی‌های یمن را تبدیل به گل کنند و هیثم فیصل السلامی و عبدالرحمان عبدالنبی نیز پنالتی این تیم را هدر دادند تا تیم کشورمان با پیروزی در این بازی، جواز صعود به مسابقات جام جهانی را به دست بیاورد.

تیم فوتبال نوجوانان کشورمان با برتری در این مسابقه، جواز صعود به مسابقات جام جهانی زیر 23 سال 2023 اندونزی را به دست آورد. پیش از این مهدی تاج در دیدار با صمد مرفاوی (سرمربی تیم جوانان) و حسین عبدی گفته بود که از تیم‌های نوجوانان و جوانان کشورمان انتظار صعود به جام جهانی را دارد. تیم جوانان با سرمربیگری صمد مرفاوی از راهیابی به جام جهانی این رده سنی بازماند، اما تیم حسین عبدی جهانی شد.

یعقوب براجعه، ابوالفضل ذلیخایی و رضا قندی‌پور با کارت زرد کیم جونگ هیوک، داور کره‌ای این مسابقه روبرو شدند.

ایران در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های زیر 17 سال آسیا، به مصاف برنده دیدار تیم‌های ژاپن و استرالیا می‌رود.

برنامه دیدارهای باقیمانده دور یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های نوجوانان آسیا به شرح زیر است:

یکشنبه 4 تیر
تایلند - کره جنوبی، ساعت 17:30

دوشنبه 5 تیر
ژاپن - استرالیا، ساعت 13:30
عربستان - ازبکستان، ساعت 17:30
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها