PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
سوءاستفاده فدراسیون بسکتبال از مسئولین کشور!کیهان ورزشی-

تیم بسکتبال دختران زیر 16 ساله‌های ایران برای سومین بار در مسابقات دسته دوم یا سطح B آسیا شرکت کرد و این بار در آستانه راهیابی به دسته یک یا سطح A آسیا قرار گرفت اما متاسفانه در مسابقه نهایی با نتیجه 83 بر 60 مغلوب فیلیپین شد. پیروزی فیلیپینی‌ها، صعود آنها به مسابقات سطح A آسیا را تضمین کرد، در حالی که تیم ایران متاسفانه در دسته دوم باقی ماند.
اما این عنوان در ایران بازتاب دیگری داشت، چرا که فدراسیون بسکتبال و رسانه‌های نزدیک به آن، از دومی کشورمان در مسابقات سطح دوم، نایب قهرمانی آسیا ساختند و در شبکه‌های اجتماعی به تبلیغات دروغین و گسترده‌ای پرداختند!
اما نکته عجیبی که پس از پروپاگاندای فدراسیون بسکتبال بدجوری توی ذوق می‌زد‌، پیام‌های تبریک متوالی و بدون بررسی از سوی مسئولین کشور بود. حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه )‌، محمدباقر قالیباف (رئیس ‌مجلس شورای اسلامی)، سید حمید سجادی (وزیر ورزش و جوانان) 
و سید حسن خمینی(تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)) از افرادی بودند که فدراسیون بسکتبال پیام‌های تبریک آنان را به نقل از خبرگزاری‌های رسمی منتشر کرد. پیام‌های مسئولین‌، آن هم برای تیمی که از دسته دوم به دسته یک صعود نکرد از نظر اهالی بسکتبال اقدام عجیبی بود و واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت.
دختران ایران با تمام توان جنگیدند و نشان دادند که برای به اهتزاز درآوردن پرچم کشورمان از ظرفیت‌های بالایی برخوردارند ولی این دروغ‌های رسانه‌ای بیش از همه چیز، آینده آنان را به مخاطره می‌اندازد.
 در سال 2017، اجلاس فیبا در هنگ‌کنگ با حضور محمود مشحون (رئیس ‌وقت فدراسیون بسکتبال ایران) برگزار شد؛ یکی از مصوبات مهم این نشست، بررسی حجاب بانوان بسکتبالیست برای حضور در میادین بین‌المللی بود که به تایید فیبا رسید؛ با این تفاسیر هیچ عقل سلیمی از دختران بسکتبالیست ایرانی انتظار ندارد که در این 6 سال (که سه سال آن با پاندمی کرونا مواجه بودیم) عملکرد خارق العاده‌ای داشته باشند و همین که ‌شانه به ‌شانه رقبا در میادین بین‌المللی حضور یافته و کسب تجربه کنند، قابل تحسین است و کفایت می‌کند.
این در حالی است که در دسته A‌، استرالیا قهرمان و ژاپن نایب قهرمان شدند. به علاوه تیم‌های نیوزیلند و چین تایپه در مکان‌های سوم و چهارم قرار گرفتند و به رقابت‌های جهانی صعود کردند. متأسفانه فدراسیون و رسانه‌های حامی‌، عامدانه از خبر رده‌بندی واقعی سطح A گذشتند و فقط عنوان دومی تیم ایران را برجسته کردند؛ شاید بتوان گفت با ابزار رسانه‌ای از یک ناکامی، پیروزی ساختند و شرایط را طوری ترسیم کردند که مسئولین ارشد کشور را نیز به ‌اشتباه بیندازند‌، هرچند که انتظار می‌رفت آنان قبل از صدور پیام‌های تبریک فله‌ای با تحقیق و آگاهی بیشتری نسبت به این مورد‌، اقدام می‌کردند. 
گفتنی است مسئولان برگزار‌کننده فیبا آسیا، مسابقات سطح A را با 9 تیم و سطح B را با 8 تیم برگزار کردند که تیم ایران در رده‌بندی کلی به عنوان یازدهم دست پیدا کرد. ضمن این که تیم‌های لبنان، عراق، قطر، امارات، قزاقستان و... هم در این مسابقات حضور نداشتند.
متاسفانه فدراسیون بسکتبال برای سرپوش گذاشتن بر روی سوء‌مدیریت‌های خودساخته و ناکامی‌های متوالی از هر اهرمی استفاده می‌کند و این می‌تواند در آینده زمینه‌ساز بحران‌های جدی‌تری هم باشد!

برچسب ها: بسکتبال
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار