ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: ۸۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
داور فوتبال ایران گفت: فردی که رئیس هیات فوتبال یک استان بود به من پیشنهاد سکه داد و مجبور به استعفایش کردند اما الان او مدیرعامل باشگاه استان خود است.
کیهان ورزشی-

به نقل آنا - کنار گذاشتن نام سید مهدی سید علی از جمع داوران فعال سطح اول فوتبال ایران به دلیل آنکه ۴۵ ساله شده باعث تعجب اهالی جامع داوری و فوتبالی‌های کشور شده است چراکه این تصمیم با نگاه فیفا مغایرت دارد و فدراسیون جهانی فوتبال معتقد است محدودیت سنی برای قضاوت داوران به شرط داشتن آمادگی جسمانی وجود ندارد چون تجربه چنین داورانی به توسعه فوتبال به‌ خصوص در امر قضاوت کمک می‌کند.سید علی با خداحافظی اجباری از داوری به افشاگری پرداخت و گفت:من با ۲۱ دوره حضور در رقابت‌های لیگ برتر باسابقه‌ترین داور لیگ محسوب می‌شوم. با اعلام کمیته داوران بر اساس آیین‌نامه‌ای که در دوره قبلی این کمیته مصوب کردند و به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نرسید تصمیم گرفتند تا داوران بالای ۴۵ سال خداحافظی کنند. از نکات جالب و بارز این مصوبه اخیر کمیته داوران فعلی، تصمیم گرفته شده تا داوران متولد ۱۳۵۷/۱۰/۱۱ به قبل از قضاوت فاصله بگیرند و بازنشسته شوند. سوالی که دارم این است داوران ما که نمی‌خواستند در عرصه بین‌المللی قضاوت کنند و به چه دلیل به تاریخ میلادی استناد شده است؟ در همین آیین‌نامه که به تصویب فدراسیون نرسیده، بندی وجود دارد که بر مبنای آن داوران و کمک داوران بین‌المللی که بتوانند تست‌های آمادگی جسمانی را پاس کنند تا ۴۸ سالگی می‌توانند در مسابقات داخلی قضاوت کنند. به همین آیین‌نامه هم عمل نکرده و مفاد آن اجرایی نشد. به این دلیل که محمدرضا ابوالفضلی که داوران بین‌المللی ما بود و در جام جهانی اخیر قضاوت کرد به دلیل ورود به ۴۶ سالگی از ادامه داوری در فوتبال ایران منع شد.
وی در ادامه به پیشنهاد رشوه یک مدیر تیم باشگاهی اشاره کرد و گفت:سه سال پیش در کیف سیستم رادیویی داوری برای من سکه بهار آزادی آورده شد. فردی که سکه را آورد رئیس هیئت فوتبال استان بود. گفتند کمک کنید تا تیم استان ما نیفتد. من سکه را برگرداندم و همان موقع به سرپرست فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته داوران زنگ زدم. گزارش را ارسال کردم و مدارک آن را در گوشی دارم. سرپرست فدراسیون گفت موضوع را به حراست اطلاع می‌دهیم، اقدامی انجام ندهید و فایل صوتی آن را دارم. به رئیس هئیت فوتبال آن استان گفتند استعفا دهید و او هم استعفا داد اما الان آن فرد مدیرعامل باشگاه استان خود است! چون نزدیک انتخابات بود و آن استان ۵ رأی داشت. بهترین موقعیت بود تا فدراسیون و کمیته داوران برای آنکه ثابت کند جامعه داوری‌اش سالم است درباره این موضوع اطلاع‌رسانی کند اما نکرد. فیفا می‌گوید اگر پیشنهاد رشوه شود و کار خودتان را بکنید، گزارش نشود محروم هستید. من با اسناد گزارش کردم اما هیچ اتفاقی نیفتاد و آن فرد الان در یک باشگاه صنعتی مسئولیت مدیرعاملی دارد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار