PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۸۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
زبان سرخ
قانون پایستگی لغات !

«سهراب کیهانی» که به صورت غیرقانونی عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی است و توأمان نایب رئیس و عضو هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال هم هست و مضافا مدیریت تیم های ملی و سرپرستی کاروان ایران در مسابقات جام جهانی بسکتبال نیز بر عهده او گذاشته شده ، در گفت‌وگویی با یکی از خبرگزاری ها به اندازه چند سطر صحبت کرده که صدها سوژه را در اختیارمان قرار داده است :

*«ارتوپد» گفت : این موضوع [انتصاب به عنوان مدیر تیم های ملی بسکتبال] توافقی بود که بین بنده و رئیس فدراسیون بسکتبال شکل گرفت. قرار بر این شد که در زمان حساس فعلی که تیم ملی ایران در حال تغییر نسل است و دو تورنمنت مهم (جام جهانی و بازیهای آسیایی) را در پیش دارد، برای بهتر پیش رفتن برنامهها کنار تیم ملی باشم.

- «زبان سرخ » نویس پاسخ داد: کاش شفاف تر توضیح می دادید تا شیرفهم میشدیم که برای پیش رفتن برنامه ها دقیقا چه کار میخواهید انجام دهید ! یعنی شخصی متخصصتر از شما در بسکتبال ایران نبود که بتواند این نقش را بازی کند ؟! کدام برنامه ؟! چرا این قدر کلی گویی می کنید و از جزئیات آن ، پرده برداری نمی کنید ؟

*«ارتوپد» گفت : هم اکنون شاهد تغییر نسل در تیم ملی هستیم و نیاز است میان بازیکنان قدیمی و جوانانی که به تازگی وارد اردوها شدهاند هماهنگی ایجاد شود تا در مسابقات مهم پیش رو عملکرد خوبی را از تیم ملی شاهد باشیم.

- «زبان سرخ » نویس پاسخ داد: انگار در فدراسیون جدید مُد شده که واژگانی مثل «تغییر نسل»، «کسب تجربه»،«تقویت» و... مدام تکرار شده و گهگاه گوینده آن عوض شود ! مثل قانون پایستگی که میگوید انرژی از بین نمیرود و به وجود نمیآید، تنها از شکلی به شکل دیگر تبدیل میشود ، اینجا هم دایره لغات تغییر نکرده و تنها از دهانی به دهان دیگر دچار استحاله می شود!

*«ارتوپد» گفت : خوشبختانه من و «جیم. دال» افرادی هستیم که بازیکنان تیم ملی برای ما احترام قائل هستند. همانطور که میدانید خود بنده هم یک بسکتبالی هستم و تعداد زیادی از بازیکنان حاضر در اردوها را هم جراحی کردهام.

- «زبان سرخ » نویس پاسخ داد: خب، زودتر می گفتید و خلاص؛ یعنی هر کسی که برای او احترام قائل بودند باید بشود مدیر تیمهای ملی؟! نه عزیز من؛ اگر از ارجی برخوردارید به خاطر طبابتی است که به آن مشغولید؛ چرا که برخی از ما ایرانیها در کودکی و به اصرار خانواده میخواستیم «پزشک» بشویم که متاسفانه «زرشک» هم نشدیم و همین سبب شده که به لحاظ روانی، مرعوب جمعیت اطباء بشویم ! این که بسکتبالی هستید چون خیلی از بسکتبالیستها را جراحی کرده اید هم دلیل قانع کننده ای بود و با این متر و معیار، انتصاب مدیر اجرایی تیم ملی هم که رتق و فتق امور شخصی بازیکنان(!) را بر عهده دارد ، اشکالی ندارد و او هم از جنس بسکتبال است ! توصیه می کنیم که با آقایان دکتر ماندگار، دکتر خدابنده، دکتر شکوهی، پروفسور سمیعی و... هم که خیلی حاذق تر از شما هستند و شهرت جهانی دارند صحبت کنید، شاید آن ها هم قرابت هایی با بسکتبال داشته باشند و کمکی از دستشان بربیاید !

*«ارتوپد» گفت: نیاز است هماهنگیهای لازم میان کادرفنی و بازیکنان ایجاد شود و برنامههای سفرهای تیم ملی نیز بدون مشکل پیاده شوند. به هر حال نظارت بر این امور، کار بسیار سنگینی است که رئیس فدراسیون به عنوان ناظر نمیتواند همه این کارها را بررسی کند و بنده وظیفه دارم به عنوان نماینده فدراسیون کنار تیم باشم.مربی خوبی کنار تیم ملی داریم و امیدواریم بهترین شرایط برای پیاده شدن برنامهها فراهم شود. کاری که الان میکنم بیشتر بحث کمک کردن به فدراسیون است تا در این ۶ ماه حساس، شاهد تغییر نسل خوبی در تیم ملی باشیم.

- «زبان سرخ » نویس پاسخ داد: قصاص قبل از جنایت نمیکنیم و ابداً قصد نداریم منکر توانایی های فنی هاکان دمیر شویم ولی خیلی بعید به نظر می رسد که او در مقطع کنونی به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کند. دوباره هشدار می دهیم که خدای ناکرده در صورت ناکامی احتمالی در مسابقات جام جهانی، کسب سهمیه المپیک پاریس و بازیهای آسیایی هانگژو ، درصدد توجیه برنیایید چرا که مربی خارجی تان را هم جذب کردید و جای هیچ عذر و بهانه ای نیست . کمک کنید چرا که هیچکس مثل شما نمی تواند کمک کند !

*«ارتوپد» گفت: قطعا فشار کاری در زمینه پزشکی برای بنده دو چندان می شود اما الان بحث منفعت ملی در میان است و همه تلاشم را میکنم که بهترین عملکرد را در تیم ملی بسکتبال داشته باشم. البته طبیعی است که این موضوع در زمینه پزشکی من، فشار کاری را زیاد کند.

- «زبان سرخ » نویس پاسخ داد: دل آدم کباب می شود که به خاطر منافع ملی این طور زیر فشار رفته اید و در این «قحط الرجال» منجی بسکتبال شدهاید ! ما هم خبر داریم که شیفته خدمت هستید و برچسبهای مزخرفی مثل رزومه سازی و کسب منافع شخصی اصلا به شما نمی چسبد !

پی نوشت: به صورت کاملا اتفاقی مصاحبه چند روز پیش حجت الاسلام احمد سالک، نماینده محترم مردم اصفهان (نماینده شهر رئیس فدراسیون) درباره نقد سهم خواهی و آفت های آن نظرمان را جلب کرد که می تواند چراغ راهی برای همه ، خاصه مدیران بسکتبال باشد . وی به درستی گفته است : «اگر سهم خواهی شد، آن وقت اداره جامعه و کشور در دست افرادی قرار می گیرد که لابی بیشتری دارند. در چنین شرایطی افاضل کنار می روند و گاهی افرادی که شایستگی ندارند سر کار می آیند. اگر خدمت به اسلام و مردم در کسب قدرت مبنا قرار نگیرد شاید یکسری افراد خوب در قدرت قرار بگیرند اما آدم مفیدی در راستای خدمت نباشند. لذا سهم خواهی برای کسب قدرت خیلی خطرناک است چون دیگر خدمت کنار می رود، منافع باندی و رفاقتی مطرح می شود و... »

*کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار