PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: ۸۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
پسران وزنه‌بردار ایران در رقابت دسته‌های ۱۰۲ و ۱۰۲+ کیلوگرم قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا موفق به دریافت هفت نشان طلا و هشت مدال نقره شدند.
کیهان ورزشی-

در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در هند، وزنه‌برداران ایران در دسته‌های ۱۰۲ و ۱۰۲+ کیلوگرم موفق به کسب ۷ طلا و ۸ نقره شدند.
 ابوالفضل زارع در دسته ۱۰۲ نوجوانان سه مدال طلا و عنوان قهرمانی و در رده جوانان با یک طلا و دو نقره نایب‌قهرمان آسیا شد.
 ابوالفضل کیانی نیز در دسته ۱۰۲ نوجوانان نایب‌قهرمان آسیا شد و سه مدال نقره گرفت. 
 در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم نوجوانان، طاها نعمتی با سه مدال طلا قهرمان و حمیدرضا محمدی تنها با سه مدال نقره نایب‌قهرمان آسیا شدند. 
در این دسته دو نماینده ایران اختلاف رکوردی قابل توجهی با دیگر وزنه‌برداران داشتند؛ به طوری که فاصله رکوردی نعمتی با نفر سوم آسیا ۵۳ کیلوگرم و اختلاف رکوردی حمیدی تنها با نفر سوم آسیا ۳۷ کیلوگرم بود!
 در دسته ۱۰۲ کیلوگرم نوجوانان و جوانان آسیا هفت وزنه‌بردار حضور داشتند و در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم نوجوانان شش وزنه‌بردار وزنه زدند. 

 رکوردشکنی ناموفق وزنه‌بردار فوق سنگین ایران
 طاها نعمتی در دسته فوق سنگین نوجوانان تلاش کرد رکورد یکضرب نوجوانان جهان و آسیا را که با ۱۷۱ کیلوگرم در دست علیرضا یوسفی دیگر وزنه‌بردار ایرانی است، بشکند اما موفق به مهار وزنه ۱۷۲ کیلوگرمی نشد.  
نکته جالب توجه در این دسته حضور سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه برداری بود. او هنگامی که طاها نعمتی، همشهری اردبیلی‌اش می‌خواست روی صحنه برود او را همراهی کرد و در زمان وزنه نیز نکات فنی را به زبان ترکی به وی گوشزد کرد. 

برچسب ها: وزنه برداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار