PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: ۸۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
محل تامین اعتبار برای پرداخت مطالبات بازیکنان استقلال مشخص شد.
کیهان ورزشی-

ماجرای پرداخت مطالبات بازیکنان استقلال که هفته گذشته انجام شد تا دریافتی کل اعضای تیم به 70 درصد برسد، حرف و حدیث‌هایی را در پی داشت. به طوریکه گفته شد این پول باقی مانده مطالبات باشگاه استقلال از یک بانک است که وصول شده اما بر اساس پیگیری‌ها از باشگاه استقلال مشخص شد، این پول از محل دیگری تامین شده است.

ماجرا از این قرار است که طی یک توافق با یک بانک به هرکدام از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مبلغ 2 میلیون و پانصد هزار دلار وام ارزی تعلق می‌گیرد. قرمزهای تهران این پول را از ابتدا به صورت کامل برداشت و برای هزینه‌های باشگاه خرج می‌کنند.

مدیریت وقت باشگاه استقلال از این پول، حدود 2 میلیون و 280 هزار دلار را برای پرداخت بدهی‌های مختلف مانند طلب استراماچونی، احمد موسوی، باشگاه شباب الاهلی، پادوانی و یامگا استفاده می‌کند. مابقی این پول که حدود 220 هزار دلار بوده در اختیار بانک می‌ماند تا باشگاه استقلال در زمان لازم از آن استفاده کند. یکی از این موارد پرداخت پول رافائل سیلوا و همچنین ساپینتو بوده که البته گفته می‌شود طلب آن‌ها به حدود 500 هزار دلار می‌رسد.

اما پس از مدتی بانک اعلام می‌کند چون ورزشگاه مرغوبکار به عنوان وثیقه برای وام‌های ارزی و ریالی مشترک است و از طرفی باشگاه استقلال برای پرداخت اقساط علاوه بر اصل و سود پول باید خسارت ناشی از تاخیر را نیز پرداخت کند، واریز پول باقی مانده امکان پذیر نیست.

به همین خاطر مدیریت فعلی باشگاه استقلال برای تامین منابع مالی به سراغ راه‌های دیگری می‌رود. یکی از مسائلی که تامین منابع مالی آبی‌ها را دچار مشکل کرده، قراردادهای اسپانسری است که در آن منافع باشگاه به قیمت واقعی و بِروز تعیین نشده‌ یا مانند تبلیغات پیراهن اصلا پرداخت نشده‌اند.

به همین خاطر استقلال با پیگیری این موارد موفق شد حدود 40 میلیارد تومان پول فراهم کند تا بتواند با پرداخت متناوب مطالبات بازیکنان تیم، دریافتی تمامی آن‌ها را به 70 درصد برساند. با اینحال مدیران استقلال هنوز هم پیگیر این مورد هستند و قصد اصلاح قراردادهای قبلی را دارند تا استقلال بتواند از ارزش واقعی ظرفیت مالی خودش استفاده کند.
برچسب ها: استقلال
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار