PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
سرپرست فدراسیون شطرنج در لیست اعزامی‌ها به بازی‌های آسیایی هانگژو قرار دارد و این در حالی است که تیم ملی بانوان این رشته به بهانه کیفی شدن کاروان از حضور در بازی‌های آسیایی کنار گذاشته شده‌ است.
کیهان ورزشی-

شطرنج ایران قرار بود در بازی‌های آسیایی هانگژو ۱۰ نماینده در بخش مردان و بانوان داشته باشد و نمایندگان ایران در هر دو بخش به صورت تیمی رقابت کنند اما اکنون مبینا علی نسب تنها نماینده شطرنج زنان ایران در هانگژو خواهد بود و سایر دختران شطرنج‌باز از کاروان حذف شدند.

خط خوردن ۴ شطرنج‌باز زن از بازی‌های آسیایی در آخرین نشست‌های ستاد عالی بازی‌ها صورت گرفت و دلیل آن عدم شانس کسب مدال در بخش تیمی زنان عنوان شد. این در حالی است که تیم زنان ایران پیشتر در المپیاد جهانی مقام سوم را کسب کرده بود و احتمال شانس رتبه خوب در بازی‌های آسیایی برای آنها وجود داشت.

رقابتهای المپیاد جهانی سال گذشته در چنای هند انجام شد و تیم ملی بانوان ایران با ترکیب مبینا علی‌نسب، آنوشا مهدیان، آناهیتا زاهدی‌فر، سحر معصومی و میترا اصغرزاده در جایگاه سوم دسته B قرار گرفت که آنها نسبت به قبل هشت پله صعود کرده بودند.

حال با وجود حذف بانوان به بهانه کیفی شدن، شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون در لیست اعزامی‌ها به بازی‌های آسیایی قرار گرفته است. این در حالی است که در دیگر فدراسیون‌ها شاهد هستیم که برخی روسای فدراسیون‌ها همچون بدمینتون، تنیس، اسکیت و .. اعلام کرده‌اند که جای خود را به ورزشکارانشان خواهند داد تا بتوانند تعداد بیشتری نماینده در هانگژو داشته باشند اما در شطرنج شرایط متفاوت است. 

کارشناسان حاضر در فدراسیون شطرنج با پیش‌داوری از اینکه شطرنج‌بازان زن ایران در بخش تیمی مدالی نخواهند داشت تعداد سهمیه‌ها را کاهش داده‌اند تا تنها یک نماینده زن در هانگژو داشته باشیم و حالا سرپرست فدراسیون به همراه مهرداد اردشی به هانگژو خواهند رفت.

شهرام عظیمی پیشتر درباره کم شدن تعداد شطرنج‌بازان زن اعزامی به هانگژو به ایسنا گفته بود که "رویکرد ستاد عالی بازی‌های آسیایی اعزام کیفی است و من هم به عنوان کارشناس ورزشی کشور از این تصمیم ستاد عالی حمایت می‌کنم و آن را قبول دارم. بازی‌های بزرگ مثل المپیک و آسیایی جای تجربه اندوزی نیست. در بخش کارشناسی دوستان فنی به این نتیجه رسیدند که زنان در بخش تیمی مدال کسب نخواهند کرد. به همین خاطر خواهش کردیم یک سهمیه زنان حفظ شود. با این استراتژی قرار است ۵ مرد و یک زن را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم."
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار