PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۸۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به شرایط این روزهای فوتبال کشور گفت: قانون سقف قرارداد در فوتبال ما جواب نمی‌دهد چون عادت داریم برای فرار از قانون راهکارهای مختلفی را پیدا کنیم!
کیهان ورزشی-

ابراهیم قاسم‌پور  در واکنش به اجرای طرح سقف‌ قرارداد در لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: در گذشته هم چنین قوانینی برای فوتبال ایران در نظر گرفته شده بود اما نه تنها کارها به خوبی پیش نرفت بلکه وضعیت به مراتب بدتر هم شد و این بار هم بعید می‌دانم این روند با موفقیت همراه باشد. فراموش نکنیم ما عادت داریم برای فرار از قوانین و مشکلات، راهکارهای مختلفی را پیدا کنیم و برای همین است که موضوع سقف‌ قرارداد در فوتبال ما جواب نمی‌دهد.

وی در واکنش به اینکه برخی‌ تیم‌ها با جابه‌جایی متعدد بازیکنان خود مواجه بودند، گفت: وقتی تعداد زیادی از بازیکنان جابه‌جا شده و شاکله تیم عوض می‌شود، طبیعی است که برای هماهنگی بین نفرات جدید، زمان زیادی صرف شود تا انسجام تیمی به دست بیاید. در چنین شرایطی تیم‌هایی که کمترین تغییرات را داشته و از هماهنگی خوبی بهره می‌برند در هفته‌های ابتدایی این فرصت را دارند تا امتیازهای بیشتری را نسبت به سایر تیم‌ها کسب کنند که در ادامه لیگ، کمک شایانی به آنها می‌کند.

قاسم‌پور در مورد شرایط و کیفیت لیگ هم گفت: کیفیت لیگ را نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما براساس تجربه باید گفت بازی ۵ تیم بالایی جدولی نسبت به سایر بازی‌ها جذاب‌تر خواهد بود. چرا که آنها به دلیل ریخت‌وپاش‌هایی که می‌کنند بازیکنان به مراتب بهتری را به خدمت گرفته و عملا سطح فنی تیم خود را بالا نگه‌ داشته‌اند. این‌ تیم‌ها به دلیل وابستگی سازمانی یا صنعتی از بودجه مناسبی استفاده می‌کنند و باید دید در طول فصل با چه تدابیری مسیر خود را تا پایان فصل طی می‌کنند.

پیشکسوت فوتبال ایران یادآور شد: متاسفانه فوتبال ما سال‌هاست از حضور و ظهور بازیکنانی که شاخص باشند، تهی شده و شرایط سنی بازیکنان تیم ملی نیز این موضوع را نشان می‌دهد. روزگاری در فوتبال ما سازندگی موج می‌زد اما امروز خبری از آن روزهای خوب نیست. از سال ۵۳ تا امروز شرایط دستخوش تغییرات زیاد و روند کار متفاوت شده است. در روزگاری که چندان هم دور نیست در آبادان ۱۵ تیم فعالیت داشتند و در روزهای گرم تابستان و در تیر و مرداد در خیابان‌های شهر، کودکانی بودند که با توپ پلاستیکی بازی می‌کردند. همین بازیکنان سال‌های بعد به تیم‌های باشگاهی راه پیدا کردند و به جرات می‌توان گفت بیشتر بازیکنان تاریخ فوتبال از جنوب ایران بودند اما امروز چند بازیکن جنوبی در تیم ملی داریم؟

قاسم‌پور اضافه کرد: متاسفانه فوتبال آبادان و خوزستان به دو باشگاه صنعت نفت و فولاد خلاصه شده و این اتفاق در استان های دیگر هم رخ داده است. شرایط اقتصادی و عدم توان مالی باعث شده است خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال قید تیم‌داری را بزنند و کنار بروند. در چنین فضایی خلاقیت‌ها کم شده و کیفیت بازیکنان و لیگ پائین آمده و عملا از لیگ برتر فوتبال ایران شاهد، خروجی مناسبی نیستیم.

وی درباره نقش آکادمی‌های فوتبال هم گفت: کدام آکادمی؟ متاسفانه برخی‌ با تبلیغات و فضاسازی تنها به‌دنبال کسب درآمد برای خود هستند. آکادمی تعریف مشخصی دارد اما آیا در فوتبال ما همان نگاه حرفه‌ای به آکادمی‌های فوتبال می‌شود یا بیشتر جنبه اقتصادی و درآمدزایی آن مطرح است؟ اگر آکادمی‌ها به خوبی وظایف خود را دنبال می‌کردند امروز شرایط فوتبال ما به مراتب بهتر از این‌ها بود و این تفاوت آکادمی‌های فوتبال در ایران و بیرون از کشور است.

اظهارات قاسم‌پور در حالی مطرح شده است که بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از روز چهارشنبه- ۱۸ مرداد- آغاز خواهد شد.

 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار