PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
اقدام بحث برانگیز بازیکنان فوتبال آمریکا در جام جهانی توجه همه مخاطبان را جلب کرد.
کیهان ورزشی-

تیم‌ملی فوتبال زنان آمریکا بار دیگر با سکوت در زمان پخش سرود ملی این کشور در سومین بازی مرحله گروهی جام جهانی توجه جهانیان را به خود جلب کرد. اکثریت بازیکنان این تیم در بازی با پرتغال از خواندن سرود ملی خودداری کردند که این اتفاق بحث جنجالی به راه انداخت. 

تساوی بدون گل برای این تیم جهت صعود به مرحله یک هشتم نهایی کافی بود. این سومین بار متوالی بود که تعدادی از بازیکنان آمریکا ترجیح دادند سرود ملی را نخوانند. از ۱۱ بازیکن مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی در بازی افتتاحیه جام جهانی مقابل ویتنام، ۶ بازیکن ساکت ماندند و تصمیم گرفتند دست خود را روی قلبشان نگذارند. این سکوت در بازی با هلند و پرتغال هم ادامه داشت.

پس از این اتفاق، طرفداران به سرعت واکنش نشان دادند تا نارضایتی خود را نشان دهند. یکی از هواداران در توییتی نوشت: اگر تیم فوتبال زنان آمریکا به سرود ملی ما اهمیتی نمی‌دهد، من از آنها حمایت نمی‌کنم. شخص دیگری هم نوشت: این فقط غم انگیز است! بیشتر بازیکنان تیم فوتبال زنان آمریکا از خواندن سرود ملی خودداری کردند. آنها کشور ما را به خوبی معرفی نمی‌کنند.
پس از زانو زدن مگان راپینو کاپیتان سابق تیم آمریکا در اعتراض به خشونت نژادپرستانه پلیس که در سال ۲۰۱۶ شروع شد، منتقدان همچنان مراقب رفتار زنان فوتبالیست آمریکا در هنگام خواندن سرود هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار